..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 30      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Busman 
31.10.2007 (8:35)  
Koukám, že KMB byla příliš úspěšná nabídka (čili hodně využívaná), proto je ji třeba znevýhodnit.

Srovnání se zpátečním jízdným s In-kartou na 120 km: 205,50 Kč (tj. 0,85625 Kč/km), KMB: 192 Kč (0,80 Kč/km), tj. absolutní úspora jen 13,5 Kč (relativní úspora 6,6 %). S rostoucí vzdáleností se relativní úspora použitím KMB bude snižovat.

Vůbec se tak nevyplatí ČD cpát do chřtánu 1600 Kč a na půl roku je "úvěrovat".

Doufám alespoň, že u KMB zůstane max. odpis 400 km.

Jinak jsem se už po ČR naštěstí naučil jezdit autobusem (auto nemám a nikdy vlastnit nechci), spíš mě zajímají případné změny v mezinárodních nabídkách (TCV).
Registrierter Benutzer zaosai  mail  
31.10.2007 (8:18)  
Zatím neověřena zpráva od jízdního vlakového personálu.
Všechny jízdenky mají být pouze tištěné,to znamená ,že pokud se průvodčímu rozbije POP (příruční pokladna),tak nemá jak vystavit jízdenku a cestující pojede zadarmo.Už nebudou jízdenky na vypsání.
31.10.2007 (8:14)  
M Zikmund:souhlas svami ale přesně jak podotkl D_N v reálu bude cena dvojnásobná o siťovkách ani nemluvě
Registrierter Benutzer wormik 
31.10.2007 (7:36)  
Paul: No dobře, ale proč teda na EC jsou navázány mnohé přípoje, když tohle vlastně nechceme? Proč EC zajišťují jediné rozumné spojení Pha-Brno a Pha-Ova, když nestojíme o vnitrostátní přepravu v EC? Ano, může souběžně s EC jet nějaký vnitrostátní expres, který vyřeší přípoje a spojení velkých měst (ikdyž už vidím, jak se EC samy sebe uživí pouze z mezinárodních cestujících), ale dokud jsou součástí vnitrostátního systému, tak z nich nemůžeme vyhánět vnitrostátní cestující, ne?
31.10.2007 (0:02)  
MZ: Ona je to v zásadě změna k lepšímu, především u jednotlivého jízdného. Nechápu ale drastické zvýšení cen síťovek, které přitom používá jen zlomek cestujících. I kdyby nikdo z nich nezměnil své spotřebitelské chování a kupoval síťovky dál, nárust tržeb se nemá šanci výrazněji projevit. V reálu naopak dojde k vyhnání těch, kteří vlaky opravdu využívají (a ČD za ně mají pobírat dotace). Ceny síťovek opravdu nechápu, přitom in-gold je už zase poměrně výhodný, byť pro mnohé zbytečně luxusní, navíc by měl mít cenově adekvátní a kratší varianty.
Registrierter Benutzer D_N 
30.10.2007 (23:37)  
Miroslav Zikmund: Takhle by to sice bylo báječné a věřím, že mnohým silničním dopravcům by to řádně zatopilo, ale v reálu budou ty ceny až dvojnásobné.
30.10.2007 (23:37)  
M. Zikmund - Taky jsem se setkal s něčím podobným ale v dopravním řešení. Co jednou nešlo, najednou navrhne někdo jiný téměř ve stejné podobě a je to oslavováno jako revoluce.
Registrierter Benutzer M 
30.10.2007 (23:34)  
Prechod na ujetou vzdalenost? Kde? Pokud je to prechod na ujetou vzdalenost, tak k cemu je ta tarifni tabulka (nyni vzhledem k vyssimu poctu pasem tristrankova)?
30.10.2007 (23:26)  
KONEČNĚ

Rozsáhlý elaborát navrhující zrušení pásmového tarifu a přechod "na ujetou vzdálenost", včetně zrušení příplatku na EC/IC jsem předložil generálnímu ředitelství ČD někdy v květnu 2003 …

Princip zhruba tento : základní cena jízdenky 5 Kč (tzv. minimální jízdné, pokrývající alespoň náklady na vydání jízdenky) a dále sazba 1 tarifní km = 1 Kč, držitelé "zákaznické karty" (v návrhu nazváno jinak) nárok na 50 % slevu, takže jízdenka např. Praha – Brno by stála 133 Kč. Především z hlediska konkurence se silničními dopravci.
Roční síťovka za 10 000 …
Minimální jízdné by se pravidelně každoročně zvyšovalo o 0,50 Kč, čili v praxi, vzhledem k zaokrouhlování na celé koruny, by se jednou za dva roky jízdné zvýšilo o korunu.

Tehdy O16 GŘ tvrdil, "že to nejde" …
30.10.2007 (23:08)  
To Liška: Dík, tak snad ty skupiny budou beze změny ve smyslu zákaznického jízdného (které se tedy změnilo, že :)). Ale taky je jinde, že veškeré jízdné se odvozuje od obyčejného.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 30      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko