..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 30      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
30.10.2007 (22:57)  
Jake sjednoceni tarifu? Vzdyt i nove bude obycejne a zakaznicke jizdne. Uplne stejne jako tomu bylo doted...
30.10.2007 (22:56)  
nenadrazak: ak to bude v rámci objednávky MD, tak musia byť zaručené aspoň "sociálne" zľavy - teda do 15 r., "žákovské", senior atp. Nový tarif sa nezmieňuje ani o rušení komerčných zliav, takže tohoto by som sa neobával. Skôr tie posily budú stáť zato...
(už to vidím: 151.001 "Rychle a komfortně" + Ampz + WRm + 2xBpee + 2xBee + 2xBmee + 2xB + 2xBt :))
registrovaný uživatel aron 
30.10.2007 (22:49)  
Bude vydávána i jednodenní jízdenka ČD Net?Ted sem přišel z práce a nikde sem to nedohledal.
30.10.2007 (22:48)  
To: CESTUJICI
Protože to je Hnulíková...

Ale teď vážně, zrušením příplatku na vlaky vyšší kategorie podle mne stoupne počet cestujících, kteří si dokoupí 1.třídu (aby se nemuseli mačkat s ostatními). No a to je možná také jeden z cílů - nacpat více cestujících i do 1.třídy.
Sjednocení tarifů beru, je to krok správným směrem. Od jednoho tarifu pak nastavovat jednotlivé slevy. Dále by měla být zavedena praxe, jak již bylo v některém z předchozích příspěvků řečeno, valorizovat pravidelně každý rok k určitému datumu. Cestující bude vědět, že systém je nastaven tak a tak, počítat může s tím a s tím...
Horší to bude na začátku nového grafikonu tam kde lidé jezdí na malé vzdálenosti (10 km), to bude keců a nadávek..
30.10.2007 (22:45)  
už se těším na haška složeného z béček:)
30.10.2007 (22:38)  
Nenadrazak: No ale proč by tedy dnes ve zprávách paní ředitelka slibovala posilové vozy?
30.10.2007 (22:36)  
KMB je jeste docela vyhodna i kdyz opet mene, sitovka zdrazila a to dost, ta InGold sitovka z 810 na 1200 cili o 50% a to je dost. Muj nazor je ten, ze jizdne by se melo zdrazit, ale predevsim v te rovine obyc. jizdneho. Rovnez Inkartu bych podrazil a klidne bych si za ni rekl 600 za rok, ale ty slevy ktere by z toho plynuly by mely byt vyrazne zajimavejsi nez 25%. Chybi mi neco ala nemeenicka Bahncard 50. Ale co me chybi ze vseho nejvic, je moznost si cokoliv zabookovat po netu z beznych jizdenek (eLisky, Pendolina nepocitam), vzdyt to je ve svete NAPROSTO normalni a ty naklady na to zas nejsou az tak ukrutne. Daleko horsi je ziveni nabrucenych a vecne nasranych pokladnich v Praze na HBf. TECKA. Naopak jsem vdecny, ze ty neomezeny litacky nezrusili uplne, je to docela flexibilni typ jizdenky. Jeste zpet ke KMB. KMB ma prave tu uzasnou vlastnost, ze nemusite litat kamkoliv do pokladny dokud ji nevycerpate a toho by si drahy mely vazit. KMB pokud by uz konecne byla v ty elektronicky podobe na InKarte (dobijela by se napr. po internetu) by mohla fungovat tak, ze do rezervacniho systemu zadate zamyslenou cestu pres net a pak to pruvodci jenom zkontroluje, pripadne byste meli cestu vypsanou do nejakyho malyho papiru (ala stary Interrail), jde o to, aby s tim pruvodci mel co nejmene prace, ale to jsou jenom napady, muselo by se to vymyslet dukladne.
30.10.2007 (22:29)  
Tak mě napadá, že zatím bylo řečeno "A" - jsme "dobří" rušíme příplatky u vlaků kategorie IC/EC (kdy důvodem je to, že vlaky budou dotovány ze státního rozpočtu a proto nelze vybírat příplatek).

A co když to "B" bude to, že najednou v prosinci paní ředitelka Hnulíková oznámí, že ve vlacích EC/IC neplatí zlevněné jízdné a zákazník, který má nějakou slevu (In-karta, In-junior atd.) si jízdné doplatí. Dráhy tím splní to, že nesmí vybírat příplatky za vlaky, které jsou dotovány ze stáního rozpočtu. Jen nevím jak by to vypadalo u KMB..
30.10.2007 (22:26)  
Klid, na IC/EC přijdou rudé koženky, na R kopřivy, takže vyšší kvalita IC/EC bude zachována. :D

Teď vážně - jsem zvědavý, co na ty IC/EC přivěsí.
registrovaný uživatel Liška 
30.10.2007 (22:26)  
Hamták: V prezentaci je napsáno: beze změny.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 30      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko