Praha - Dlouho avizovaná rychlodráha na Kladno by se mohla začít stavět již za dva roky. Definitivní projekt by měl být hotov již na jaře. Vycházet bude ze studie Dopravní fakulty ČVUT, který vysoká škola přislíbila dokončit do poloviny prosince. Samotná stavba by měla být dokončena do roku 2013. Na konci minulého týdne se na tom dohodli zástupci ministerstva dopravy, pražského magistrátu, Prahy 6 a Středočeského kraje. Odhad nákladů ale nehodlá ministerstvo zveřejňovat, dříve se mluvilo zhruba o 20 miliardách korun.
"Doprava mezi Kladnem a Prahou, přes mezinárodní letiště v Ruzyni, je pro ministerstvo dopravy hlavní prioritou následujících let," citovala agentura ČTK ministra dopravy Aleše Řebíčka, který setkání inicioval. O způsobu financování projektu není zatím rozhodnuto; představitelé MD však v minulosti mluvili o využití soukromého kapitálu v rámci tzv. PPP projektu, tedy partnerství soukromého a veřejného sektoru. V praxi by to znamenalo, že by byl minimálně zčásti využit i soukromý kapitál.
Studie Dopravní fakulty by měla ovlivnit mnohé. Mimo jiné i volbu cílové stanice, jímž by se mělo stát zřejmě Masarykovo nádraží, Smíchov či Holešovice, předem vyloučeno je nádraží hlavní. Zřejmé je i trasování, které kvůli potřebě obsloužit i letiště Ruzyně nejvíce zasáhne městskou část Praha 6. Ta se prostřednictvím svého starosty Milana Chalupy v minulosti často stavěla proti rychlodráze. Její postoj se nyní zjevně změnil, ale hodlá pro své obyvatele vybojovat co nejšetrnější přístup.
zdroj: ČTK

Přijeli jste do stanice Praha Smíchov. Vlak 99xx z Berouna zastavil u 2. nástupiště. Vlak dále pokračuje ve směru Praha Vyšehrad, Praha Vršovice, Praha Bohdalec Depo, Praha Malešice, Praha Hloubětín jižní nástupiště, Praha Libeň, Praha Karlín, Praha Hrabovka a Praha Masarykovo nádraží. České Dráhy vám přejí příjemnou cestu.
Rychlodráhu na letiště bych vedl z Bubenče kousek po bývalé vlečce do teplárny, potom tunelem ke sv. Matěji, tam by vedla po severním okraji Šárky a přes letiště do Kladna. Odpadla by odbočka a spory s Prahou 6. Je to zjednodušeně řečeno ale podívejte se na mapu. Elektrifikovaná trať by v CHKO neměla vadit, choulostivé úseky by se odhlučnily, stejně tudy povede severní okruh.
Když tam vlak nepojede, bude tam klientela jezdit vlastním autem a už dnes praskají příjezdové komunikace k letišti ve švech (hlavně Evropská). Takže alternativou k železnici je metro za 40 mld. a k tomu nalejeme asfalt za dalších x mld., přičemž zhoršíme životní prostředí nejméně Prahy 6. Chápu, že jsme tak bohatý stát, že si můžeme dovolit předražená "řešení", která neřeší vůbec nic, ale snad už je na čase začít uvažovat ekonomicky!
Jinak napojení významných letišť na železnici je v Evropě naprosto běžné a nemusí se jednat o terminály typu Frankfurt nebo Miláno: i v celkem bezvýznamných Drážďanech S-Bahn k letišti postavili.
Kudy se tam bude jezdit, to je pořád ve hvězdách. Dálková doprava by klidně mohla přes semerink (viz Doprava 4/07). A jestli Praha 6 nechce "rychlodráhu", tak jim tam budou ještě hodně dlouho hrčet a smrdět 810.
Takovéhle důležité věci ale ČD moc nezajímají, ty leda řeší, kdy a kde se nasadí Regioznova.
jk: Také by mě zajímalo kdo tu ohromnou sumu za Metro a Rychlodráhu zaplatí, podle mě se postaví jen to nebo to (město nemá dost peněz, proto asi chce kandidovat na OH, aby to platil stát), druhé se odloží na neurčito...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











