Praha - Dlouho avizovaná rychlodráha na Kladno by se mohla začít stavět již za dva roky. Definitivní projekt by měl být hotov již na jaře. Vycházet bude ze studie Dopravní fakulty ČVUT, který vysoká škola přislíbila dokončit do poloviny prosince. Samotná stavba by měla být dokončena do roku 2013. Na konci minulého týdne se na tom dohodli zástupci ministerstva dopravy, pražského magistrátu, Prahy 6 a Středočeského kraje. Odhad nákladů ale nehodlá ministerstvo zveřejňovat, dříve se mluvilo zhruba o 20 miliardách korun.
"Doprava mezi Kladnem a Prahou, přes mezinárodní letiště v Ruzyni, je pro ministerstvo dopravy hlavní prioritou následujících let," citovala agentura ČTK ministra dopravy Aleše Řebíčka, který setkání inicioval. O způsobu financování projektu není zatím rozhodnuto; představitelé MD však v minulosti mluvili o využití soukromého kapitálu v rámci tzv. PPP projektu, tedy partnerství soukromého a veřejného sektoru. V praxi by to znamenalo, že by byl minimálně zčásti využit i soukromý kapitál.
Studie Dopravní fakulty by měla ovlivnit mnohé. Mimo jiné i volbu cílové stanice, jímž by se mělo stát zřejmě Masarykovo nádraží, Smíchov či Holešovice, předem vyloučeno je nádraží hlavní. Zřejmé je i trasování, které kvůli potřebě obsloužit i letiště Ruzyně nejvíce zasáhne městskou část Praha 6. Ta se prostřednictvím svého starosty Milana Chalupy v minulosti často stavěla proti rychlodráze. Její postoj se nyní zjevně změnil, ale hodlá pro své obyvatele vybojovat co nejšetrnější přístup.
zdroj: ČTK

Trochu nechápu, proč se v Čechách staví všechno tak nesmyslně dlouho - to jako přestavba stávající tratě 120 s přeložkami a podtunelováním Prahy 6 a 7 bude trvat 4 roky?
Vítek: Nedělejte si legraci z tunelu do Berouna. Zdá se sice být fantastickou stavbou, ale nyní je plnohodnotně začleněn do projektování III. koridoru, a nějaký pokus o vedení dálkové dopravy směr Plzeň a Bavorsko po stávající trati 171 by byl horším řešením. Samozřejmě jde o hodně peněz, ovšem můžeme doufám očekávat, že za pár (desítek) let nějaká VRT z Prahy na západ přece jen existovat bude, a tunel bude její součástí.
Co se týče Masny... nějaký úvahy o jejím zrušení a o převedení regio dopravy do nádraží pod hlavákem byly, ale podle mě je to asi utopie, už kvůli obrovskejm nákladum (podkopání hlaváku), možná to trochu zazdila i existence Novýho spojení, který s timhle nepočítá a ta trať by byla celkem brutální - sklony do 40 promile, poloměry oblouků kolem 300 m co sem sylšel.
Obsazení autobusů AE je dáno především tím, že z / do Holešovic jezdí relativně minimum vlaků, přestup metro / bus např. cestujícícmi z Prahy HLN je stupidní, k tomu cena jízdenky. Za třetinovou cenu a prakticky stejnou dobu se cestující dostane z HLN na Letiště linkou 26 s jedním přestupem na linku 119, dokonce metrem s přestupem C > A a A > 119 je cesta rychlejí než C > AE.
(Viz IDOS).
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
