..: Rychlodráha na Kladno by mohla být hotova v roce 2013 :..

Ilustrační obrázek Praha - Dlouho avizovaná rychlodráha na Kladno by se mohla začít stavět již za dva roky. Definitivní projekt by měl být hotov již na jaře. Vycházet bude ze studie Dopravní fakulty ČVUT, který vysoká škola přislíbila dokončit do poloviny prosince. Samotná stavba by měla být dokončena do roku 2013. Na konci minulého týdne se na tom dohodli zástupci ministerstva dopravy, pražského magistrátu, Prahy 6 a Středočeského kraje. Odhad nákladů ale nehodlá ministerstvo zveřejňovat, dříve se mluvilo zhruba o 20 miliardách korun.

"Doprava mezi Kladnem a Prahou, přes mezinárodní letiště v Ruzyni, je pro ministerstvo dopravy hlavní prioritou následujících let," citovala agentura ČTK ministra dopravy Aleše Řebíčka, který setkání inicioval. O způsobu financování projektu není zatím rozhodnuto; představitelé MD však v minulosti mluvili o využití soukromého kapitálu v rámci tzv. PPP projektu, tedy partnerství soukromého a veřejného sektoru. V praxi by to znamenalo, že by byl minimálně zčásti využit i soukromý kapitál.

Studie Dopravní fakulty by měla ovlivnit mnohé. Mimo jiné i volbu cílové stanice, jímž by se mělo stát zřejmě Masarykovo nádraží, Smíchov či Holešovice, předem vyloučeno je nádraží hlavní. Zřejmé je i trasování, které kvůli potřebě obsloužit i letiště Ruzyně nejvíce zasáhne městskou část Praha 6. Ta se prostřednictvím svého starosty Milana Chalupy v minulosti často stavěla proti rychlodráze. Její postoj se nyní zjevně změnil, ale hodlá pro své obyvatele vybojovat co nejšetrnější přístup.

zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 6.11.2007 (13:29)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user Dýka 
06.11.2007 (21:35)  
Však ono si zastupitelstvo Prahy 6 prosadí na letiště metro. Sice bude stát 40 miliard a 20 minut se pojede jenom z letiště na Dejvickou, ale hlavně, že stavební firmy shrábnou státní (městskou) zakázku. Stačí namluvit lidem na Ořechovce, že trať bude hlučná a pak se zaštítit právě "zájmy občanů". A o prachy jde dneska přeci až v první řadě, nebo ne?
Trochu nechápu, proč se v Čechách staví všechno tak nesmyslně dlouho - to jako přestavba stávající tratě 120 s přeložkami a podtunelováním Prahy 6 a 7 bude trvat 4 roky?
06.11.2007 (21:34)  
Není pravda že Nové spojení činí Masaryčku zbytečnou, proč by potom jinak vznikala nová trať mezi Masaryčkou a Vysočany/Holešovicemi? Pro příměstské osobní vlaky od Kolína, Nymburka a Kralup je vhodnější ukončení na Masaryčce, protože většina cestujících dojíždí do města a nepotřebují přestupovat na jiné vlaky.
Vítek: Nedělejte si legraci z tunelu do Berouna. Zdá se sice být fantastickou stavbou, ale nyní je plnohodnotně začleněn do projektování III. koridoru, a nějaký pokus o vedení dálkové dopravy směr Plzeň a Bavorsko po stávající trati 171 by byl horším řešením. Samozřejmě jde o hodně peněz, ovšem můžeme doufám očekávat, že za pár (desítek) let nějaká VRT z Prahy na západ přece jen existovat bude, a tunel bude její součástí.
06.11.2007 (21:20)  
Ještě na konci 80. let se s Masaryčkou (tehdy středem) do budoucna vůbec nepočítalo - vlaky od Kladna by jezdily jednak do Dejvic a jednak Semmeringem na hlavák, vlaky od Kralup přes Holešovice na hlavní; tratě z Masaryčky do Dejvic, Bubenče a Libně by se zrušily.
06.11.2007 (21:18)  
Což ale teprv takovej tunel Praha (Smíchov) - Beroun;-)
06.11.2007 (20:08)  
Tak v plánu bylo že by nějaký dálkový vlaky jezdily po Semmeringu na letiště, otázka je, jestli by se vyplatilo do toho vrážet takovejch peněz. myslim že reálná je varianta existence metra, železnice na letiště, rekonstrouvat kvůli tomu ještě dlaší trať to už by bylo asi trochu moc.
Co se týče Masny... nějaký úvahy o jejím zrušení a o převedení regio dopravy do nádraží pod hlavákem byly, ale podle mě je to asi utopie, už kvůli obrovskejm nákladum (podkopání hlaváku), možná to trochu zazdila i existence Novýho spojení, který s timhle nepočítá a ta trať by byla celkem brutální - sklony do 40 promile, poloměry oblouků kolem 300 m co sem sylšel.
Registered user JiS 
06.11.2007 (19:55)  
doomlukas: Tak by to bylo asi nejlepší možné řešení. Nevím ale, jestli by neměli nějaké Os na Semmeringu přece jen zůstat. Ještě mě napadlo, jestli by nešlo udělat spojku z Negrelliho viaduktu na hlavák, ale protože jsem nikdy neslyšel nikoho o tom uvažovat, tak by to nejspíš nešlo.
06.11.2007 (18:43)  
Městská část Praha 6 se prostřednictvím starosty Milana Chalupy nikdy k ničemu nemohla vyjadřovat, protože starosta městské části Praha 6 se jmenuje Tomáš Chalupa a jeho přechůdcem byl Pavel Bém (současný pražský primátor).

Obsazení autobusů AE je dáno především tím, že z / do Holešovic jezdí relativně minimum vlaků, přestup metro / bus např. cestujícícmi z Prahy HLN je stupidní, k tomu cena jízdenky. Za třetinovou cenu a prakticky stejnou dobu se cestující dostane z HLN na Letiště linkou 26 s jedním přestupem na linku 119, dokonce metrem s přestupem C > A a A > 119 je cesta rychlejí než C > AE.
(Viz IDOS).
Registered user koyot 
06.11.2007 (18:13)  
Líbí se mi, že se do toho projektu zatahuje vysoká škola. Studenti mohou získat know how a škola prostředky na zaplacení pořádných přednášejících a nové vybavení, myslím, že to není špatný nápad.
Registered user Foxx  mail  
06.11.2007 (17:38)  
babilon: No krásný příměr, ale nesedí...:-) Seděl by pokud by bus pokračoval až do centra a nikdo s ním nejel.. každopádně jde o slovíčkaření... taktéž v případě jestli jde o polovinu nebo třetinu lidí. Neumím si moc představit že by vlak z Kladna nejel přes Dejvice.
06.11.2007 (17:14)  
No,v Dejvicích vystupuje asi tak třetina.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko