..: Rychlodráha na Kladno by mohla být hotova v roce 2013 :..

Ilustrační obrázek Praha - Dlouho avizovaná rychlodráha na Kladno by se mohla začít stavět již za dva roky. Definitivní projekt by měl být hotov již na jaře. Vycházet bude ze studie Dopravní fakulty ČVUT, který vysoká škola přislíbila dokončit do poloviny prosince. Samotná stavba by měla být dokončena do roku 2013. Na konci minulého týdne se na tom dohodli zástupci ministerstva dopravy, pražského magistrátu, Prahy 6 a Středočeského kraje. Odhad nákladů ale nehodlá ministerstvo zveřejňovat, dříve se mluvilo zhruba o 20 miliardách korun.

"Doprava mezi Kladnem a Prahou, přes mezinárodní letiště v Ruzyni, je pro ministerstvo dopravy hlavní prioritou následujících let," citovala agentura ČTK ministra dopravy Aleše Řebíčka, který setkání inicioval. O způsobu financování projektu není zatím rozhodnuto; představitelé MD však v minulosti mluvili o využití soukromého kapitálu v rámci tzv. PPP projektu, tedy partnerství soukromého a veřejného sektoru. V praxi by to znamenalo, že by byl minimálně zčásti využit i soukromý kapitál.

Studie Dopravní fakulty by měla ovlivnit mnohé. Mimo jiné i volbu cílové stanice, jímž by se mělo stát zřejmě Masarykovo nádraží, Smíchov či Holešovice, předem vyloučeno je nádraží hlavní. Zřejmé je i trasování, které kvůli potřebě obsloužit i letiště Ruzyně nejvíce zasáhne městskou část Praha 6. Ta se prostřednictvím svého starosty Milana Chalupy v minulosti často stavěla proti rychlodráze. Její postoj se nyní zjevně změnil, ale hodlá pro své obyvatele vybojovat co nejšetrnější přístup.

zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 6.11.2007 (13:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
06.11.2007 (17:13)  
K tomu memorandu - pokud se nějaká skupina dohodne, že něco udělají, a nedohodnou se, jak to udělají, kdo to zaplatí a kdo co obětuje, tak je to taková dohoda k ničemu. Takže dokud nejsou vyřešeny tyto "drobnosti", byl bych velice opatrný.
06.11.2007 (17:09)  
Foxx: Já jezdím autobusem a podle stejné logiky tedy jezdí z Kladna do Dejvic takřka všichni (zbytek vystupuje dřív). :-) Existuje dost míst v Praze, kam je výstup v Dejvicích nejvýhodnější - víceméně celý břeh Vltavy od Klárova dolů a místa podel linky A.
Jinak pro Kladeňáky je práce v Dejvicích a okolí poměrně přirozená - pokud si mohu vybrat, tak půjdu pracovat spíš do Dejvic než na Smíchov.
(Já osobně jsem si vybral Kladno právě proto, že jsem měl práci na Malé Straně a v Dejvicích. Kdybych měl práci třeba na Černém Mostě, tak bych se stěhoval někam úplně jinam.)
registrovaný uživatel Foxx  mail  
06.11.2007 (16:47)  
KAROTKA: Asi tím vlakem jezdí:-) Polovina lidí nastupuje a vystupuje právě v Dejvicích. Taky obyvatel Kladna :-D
06.11.2007 (16:33)  
Můžu se zeptat uživazele JiS čím by mohl podložit své předpoklady? Děkuji. Obyvatel Kladna
06.11.2007 (16:32)  
Dokud neuvidím první lopatu v zemi tak neuvěřim,protože takových zpráv už tu bylo...
06.11.2007 (16:18)  
JiS: Ta "rychlodráha" (nevím, proč se tomu tak říká, podle mě to bude normální železnice) by vedla normálně z Masarykova nádraží, po Semmeringu by jezdily jen dálkové vlaky z hlaváku.
registrovaný uživatel JiS 
06.11.2007 (16:12)  
S tou "rychlodráhou" je to problém. Většina lidí z Kladna jezdí do Dejvic, takže dělat "rychlodráhu" po Semmeringu je nesmysl. Pokud by tedy vedla přes Dejvice, musela by vést na Masaryčku. Pokud vím, tak se uvažovalo o tom, že se Masaryčka zlikviduje. Ona už totiž nebude po dokončení Nového spojení nijak nezbytná.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
06.11.2007 (15:51)  
Osobně si nemyslím že by konec na Masaryčce něčemu vadil... Ba naopak. Ono kolik lidí deně tranzituje z letadla přímo na vlak někam dál... Nechci hádat, ale zas tak moc jich nebude...
06.11.2007 (15:41)  
No taky se počítalo s možností, že by dálkové vlaky z hlaváku přijížděly na letiště z druhé strany, přes Semmering.
registrovaný uživatel waszyn 
06.11.2007 (15:21)  
tak kdyz vidim kolik lidi obvykle v holesovicich pokracuje z Pendolina na AE (0-15 lidi) tak je pendolino na letiste samozrejme blbost. Ta masarycka jako konecna s-bahnu by mi nevadila, pokud se nejak rozumne napoji vltavska s nadrazim bubny. protoze prestup masarycka-hlavak je opravdu o nicem..
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko