..: ČD plánují nákup 100 vozů Bimz a Bimdz od DB :..

Ilustrační obrázekPraha - Již zanedlouho by se mohla po českých kolejích prohánět až stovka německých rychlíkových vozů, které sice DB již nechtějí, zato pro ČD mohou být obrovským přínosem. Představenstvo ČD na svém zasedání 30. října 2007 odsouhlasilo podání žádosti o vyhlášení veřejné zakázky na pořízení 100 osobních železničních vozů řady Bimz a Bimdz. Zakázku financovanou formou leasingu musí nyní odsouhlasit Dozorčí rada ČD. Hovoří se o ceně okolo 10 milionů korun za jeden vůz.

O možnosti nákupu těchto vozů bylo již předem jednáno s DB, pro které jsou tyto vozy vzhledem k obměně vozidlového parku nadbytečné. Po podrobném projednání uvedené problematiky představenstvem ČD bylo rozhodnuto o zařazení tohoto věcného záměru do Podnikatelského plánu ČD pro rok 2008. Poté musí být uskutečněny další nezbytné kroky, včetně získání předchozího souhlasu dozorčí rady.

Ilustrační obrázekVozy Bimz a Bimdz pocházejí ještě z doby bývalých východoněmeckých drah DR, pro něž je vyráběla vagonka Halberstadt. Poslední série těchto vozů (od roku 1984 až do sjednocení Německa v roce 1990) byly i DB shledány jako perspektivní, a tak se dočkaly celkové rekonstrukce. Během let 1991-1994 na ně byly dosazeny kolejnicové brzdy, některé vozy dokonce údajně prošly výměnou podvozků z původích Goerlitz Va na standardní GP 200. Došlo i celkové modernizace interiéru, aby byly vhodné pro provoz na spojích označovaných jako InterRegio. Mají podobné uspořádání interiéru jako vozy Beer ČD, jejichž interiér byl právě vozy Bimz inspirován. I ostatní výbava vozů je podobná. Vozy Bimz nemají dosazenu klimatizaci a vakuové WC, stejně tak nemají ani zásuvky na 230 V a předsuvné dveře, naproti tomu ale nabízejí podvozky pro 200 km/h a kotoučové brzdy, takže jejich chodové vlastnosti jsou na velice slušné úrovni i na tratích s nižší kvalitou železničního svršku.

zdroj:Železničář 44/2007, foto: grahnert.de. Doplinil JTB.


JiříK. | 10.11.2007 (15:21)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer ladik 
10.11.2007 (23:10)  
já bych tu koženku tak tolik neodsuzoval. (a možná mě budete pranýřovat)
Seděl jsem v tom Bimz z praglu do plzně R 450 nějak pohodlně se mi tam nesedělo. Trvdý,(jakoby potáhly plast plyšem) a opěrátko hlavy nejaký plast imitující koženku. (přejít sem nemohl..vlak byl narvanej. takže sem byl rád kyž sem po hodce a pul z toho vypad.

No a jak je to s tou kožekou. dobře se udržuje. a s plyšem. No moc dobrej pocit to nrni když si musíte sednout do propoceného plyše. (znám z 81x). no nic moc. a ani ten interiér
Registrierter Benutzer JnR 
10.11.2007 (23:06)  
vždyť o tom je krása vlaků, že v Česku jsou jedinečné a neshodné s jinými

Máte pravdu, že v Česku jsou vlaky jedinečné, jiné než v Rakousku a Německu. Ovšem já v našich B, Bt, 810, 850 apod. krásu nějak nevidím.
Registrierter Benutzer sersa  mail  
10.11.2007 (22:58)  
horatio: takze VEB Vaggonbau Bautzen (napr BMTO) a VEB Vaggonbau Gorlitz (Bcka, BDs, A a dost dalsich strepu) jsou v CR? (mam pocit ze z ciziny jeste byly nejake vagony - nakladni urcite, ale osobni nevim - z Vagonky Poprad)
10.11.2007 (22:48)  
doomlukas: z Indie?
10.11.2007 (22:45)  
Horatio: Odkud myslíš, že pochází většina osobních vozů, které u nás jezdí?
10.11.2007 (22:43)  
Horatio: jó, nejlépe je v KLDR, tam mají své a jedinečné úplně všechno
10.11.2007 (22:39)  
Jsme Česká Republika, měli by jsme mít své vlaky a né Německé, DB či OBB... vždyť o tom je krása vlaků, že v Česku jsou jedinečné a neshodné s jinými...
10.11.2007 (22:34)  
Jiří z Adamova: Já proti koženkám v zásadě nic nemám, ikdyž smrdí, nesedí se v nich moc pohodlně (obzvláště na těch vnitřních místech u středních opěradel), v létě v nich má člověk zapařenou ... zadek, občas se nedají otevřít (případně zavřít) okna, při brždění není slyšet vlastního slova, občas píská zářivka, tak že si člověk musí přesednou o dvě kupé vedle, odhlučnení vozů není zrovna nejlepší, no a záchody ani nebudu moc rozebírat.

Ale, jak říkám, jinak proti nim nic nemám. :)

Luxian: :D
Registrierter Benutzer Pjetro 
10.11.2007 (22:32)  
Luxian: ...tak s těmi prasaty mě to fakt pobavilo:-D
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
10.11.2007 (22:08)  
Jirka Panther: Jo, Klausovy vlády v některých ohledech napáchaly stejně škod, jako 40 let totality. Přesně si pamatuji mapy české žel. sítě v tisku po tzv. reformě ČD - 1/3 tratí zrušena, 1/3 privatizována, zbytek ořezané ČD. Vtip je ten, že ta 1/3 jakoby zprivatizována vlastně znamenala "tyhle tratě se dříve nebo později zruší taky."
Nezapomenu na výrok tehdešího dopravního "experta" a ministra dopravy Římana, jak prohlašoval, že železnice patří do 19. století a dnes je již zastaralá a překonaná. Teď nám tenhle odborník šéfuje průmyslu a jak je vidět na Czechinvestu, likvidační tendence ho neopustily.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko