..: ČD plánují nákup 100 vozů Bimz a Bimdz od DB :..

Ilustrační obrázekPraha - Již zanedlouho by se mohla po českých kolejích prohánět až stovka německých rychlíkových vozů, které sice DB již nechtějí, zato pro ČD mohou být obrovským přínosem. Představenstvo ČD na svém zasedání 30. října 2007 odsouhlasilo podání žádosti o vyhlášení veřejné zakázky na pořízení 100 osobních železničních vozů řady Bimz a Bimdz. Zakázku financovanou formou leasingu musí nyní odsouhlasit Dozorčí rada ČD. Hovoří se o ceně okolo 10 milionů korun za jeden vůz.

O možnosti nákupu těchto vozů bylo již předem jednáno s DB, pro které jsou tyto vozy vzhledem k obměně vozidlového parku nadbytečné. Po podrobném projednání uvedené problematiky představenstvem ČD bylo rozhodnuto o zařazení tohoto věcného záměru do Podnikatelského plánu ČD pro rok 2008. Poté musí být uskutečněny další nezbytné kroky, včetně získání předchozího souhlasu dozorčí rady.

Ilustrační obrázekVozy Bimz a Bimdz pocházejí ještě z doby bývalých východoněmeckých drah DR, pro něž je vyráběla vagonka Halberstadt. Poslední série těchto vozů (od roku 1984 až do sjednocení Německa v roce 1990) byly i DB shledány jako perspektivní, a tak se dočkaly celkové rekonstrukce. Během let 1991-1994 na ně byly dosazeny kolejnicové brzdy, některé vozy dokonce údajně prošly výměnou podvozků z původích Goerlitz Va na standardní GP 200. Došlo i celkové modernizace interiéru, aby byly vhodné pro provoz na spojích označovaných jako InterRegio. Mají podobné uspořádání interiéru jako vozy Beer ČD, jejichž interiér byl právě vozy Bimz inspirován. I ostatní výbava vozů je podobná. Vozy Bimz nemají dosazenu klimatizaci a vakuové WC, stejně tak nemají ani zásuvky na 230 V a předsuvné dveře, naproti tomu ale nabízejí podvozky pro 200 km/h a kotoučové brzdy, takže jejich chodové vlastnosti jsou na velice slušné úrovni i na tratích s nižší kvalitou železničního svršku.

zdroj:Železničář 44/2007, foto: grahnert.de. Doplinil JTB.


JiříK. | 10.11.2007 (15:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Fauny  mail  
10.11.2007 (20:37)  
No když vidím současnou situaci u ČD tak to tak opravdu vypadá.
10.11.2007 (20:29)  
Fauny: Neměj strach, budeš se jimi moct vozit ještě hodně dlouho.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
10.11.2007 (20:22)  
Po béčkách se mi bude hrozně stýskat, jsou to vozy, ve kterých jezdím od mala. A nakonec ta koženka není tak nepohodlná, jak všichni tvrdí. Když si můžu vybrat třeba mezi Bmee a B, tak neváhám a beru koženku všemi deseti.
10.11.2007 (20:16)  
Ad Jiří z Adamova: Kdysi v dobách poplyšákových a před dobou Klausova temna jsem měl v Loučeni přednášku o tom, že bychom se měli zaměřit na razantní modernizaci železniční sítě a zvýšení traťové rychlosti. Kromě zvýšení konkurenceschopnosti bychom při stejném počtu vlakokilometrů potřebovali o třetinu až polovinu vozidel méně, což je nezanedbatelná ekonomická skutečnost.
To se dá ukázat na příkladu Praha - Plzeň. Při dnešní systémové jízdní době v hodinovém taktu potřebuješ 4 soupravy na 114km trati. Po modernizaci v dnešní podobě se dostanu se systémovou jízdní dobou ze dvou na jednu hodinu (bohužel jen s Pendolinem) a tak potřebuji pro stejnou obsluhu místo čtyř jen dvě soupravy.

Jenže pak přišlo Klausovo temno a nejvyšší garnitura ČD prohlásila, že každý cestující je pro ně ztráta, takže se tratě připravovaly na zrušení. Tedy kromě 4 koridorů, které měly splňovat parametry pro tranzitní nákladní dopravu a v osobní zde mělo konkurovat pouze Pendolino. Například 3. a 4. koridor se měl upravit na rychlost 70 - 100km/h s tím, že některé již hotové úseky z dob socialismu se ponechají se 120km/h. Osobní doprava do Západní Evropy měla být jen po dálnicích.

Abych se vrátil k tématu - potřeba vozů by se tedy snížila o třetinu a níže zmiňovaná Béčka po mírné rekonstrukci interéru a s novými podvozky by bohatě pokryla potřeby ČD.
Ale ještě k těm německým vozům. Ty úplně původní sice neměly klimatizaci, ale systém větrání umožňoval nekuřákovi přežít cestu v kuřáckém oddíle. To u našich Béček ani náhodou, protože systém udělal z vozu plynovou komoru. Naštěstí je tento problém provždy vyřešen a ti skalní kuřáci vyrazí na nákup automobilů.
10.11.2007 (19:52)  
Nevím, proč tu všichni plivou na béčka. Já jimi jezdím mnohem raději než »luxusnějšími« vozy v EC a IC s klimatizací a rádobypohodlnými sedadly. S koženkou jsem v životě neměl problém narozdíl od nepohodlných sedadel všech možných tvarů, přesto se tady stalo dogmatem, že koženka je hnus. A když už je potřeba koupit nové vozy, raději bych viděl čtvrtinu vagónů na úrovni, než diskutabilní a nevelké zlepšení celku.
10.11.2007 (19:50)  
Tak v Bimz jsem nikdy nejel, ale horší než koženka to snad nebude. Podle fotek vypadají celkem pěkně.

Rozhodně lepší než nákupy typu - jedna Regionova do Ostravy, druhá (jubilejní) do Karlovarského kraje apod.
10.11.2007 (19:37)  
Vážení, nečetl jsem všechny příspěvky, ale jako jeden z mála se mohu považovat za uživatele těchto, nebo podobných vozů a to od roku 1982, neboť se téměř bez přestávky pohybují z Německa (Mnichov, Stuttgart, Nürnberg) přes Plzeň do Prahy. Postupně získaly nový interiér, který stejně jako jinde šel cestou zvýšení tvrdosti sedaček, ale zajímavějšího uspořádání - viz obrázky. Toto se také dělalo v plzeňské ŽOS, později MOVO odhadem v desítkách kusů. Dalším krokem byla výměna podvozků, což je dost poznat při rychlostech nad 80km/h. Jenže odhlučnění kastle je proti našim B (původně Ba) dost zoufalé a na rozbitých tratích u nás to dost vadí, ale pořád lepší než ty dělnické vagóny, co jsou nasazeny na rychlících 85x v lichých hodinách v Plzni. U sudých rychlíků 65x nebo některé 75x kolikrát marně sháním volnou Béčkovou koženku, protože ty jsou plné a musím se spokojit s dělnickým kostitřasem označeným Bp.

V každém případě za ty prachy - nekupte to!!! Počítám, že by tolik stály samotné nové podvozky. V porovnáním s tímto by Regiošuk měl stát 2 miliony + cena agregátu (kterou neznám).
registrovaný uživatel Mates 
10.11.2007 (19:15)  
nejezdej tyhle pekace sem tam na EC z nemecka misto klimatizovanyho vagonu pro kola ? a vlastne i na R450 ... ja nevim zda to neni drahy :) lehatkovy vozy se prodavali za 2000ecek od DB
registrovaný uživatel dalik2 
10.11.2007 (18:52)  
Řekl bych spíš dřevotříska potažená koženkou.
registrovaný uživatel Přema 
10.11.2007 (18:51)  
dalik: Jo třeba v Regionově ty sedačky už není měkké ani omylem, to je nějaký plast potáhlý potahem... Jo tady na 343 když jedu (jel jsem zatím 4x RegioNovou) už mi chybí ty 810 :-(
A když se projedu 810 na 322 do Českého Těšína, tak mi to tam všechno příjde prostornější i v těch Btaxech a sedí se pěkně na měkkém
Jo a víte proč se Ce a Be říkalo "Blešáky", protože se v 2 tř. sedělo pohodlně jako blechy nebo ještě, že se v sedadlech držely blehy :-)
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko