..: ČD plánují nákup 100 vozů Bimz a Bimdz od DB :..

Ilustrační obrázekPraha - Již zanedlouho by se mohla po českých kolejích prohánět až stovka německých rychlíkových vozů, které sice DB již nechtějí, zato pro ČD mohou být obrovským přínosem. Představenstvo ČD na svém zasedání 30. října 2007 odsouhlasilo podání žádosti o vyhlášení veřejné zakázky na pořízení 100 osobních železničních vozů řady Bimz a Bimdz. Zakázku financovanou formou leasingu musí nyní odsouhlasit Dozorčí rada ČD. Hovoří se o ceně okolo 10 milionů korun za jeden vůz.

O možnosti nákupu těchto vozů bylo již předem jednáno s DB, pro které jsou tyto vozy vzhledem k obměně vozidlového parku nadbytečné. Po podrobném projednání uvedené problematiky představenstvem ČD bylo rozhodnuto o zařazení tohoto věcného záměru do Podnikatelského plánu ČD pro rok 2008. Poté musí být uskutečněny další nezbytné kroky, včetně získání předchozího souhlasu dozorčí rady.

Ilustrační obrázekVozy Bimz a Bimdz pocházejí ještě z doby bývalých východoněmeckých drah DR, pro něž je vyráběla vagonka Halberstadt. Poslední série těchto vozů (od roku 1984 až do sjednocení Německa v roce 1990) byly i DB shledány jako perspektivní, a tak se dočkaly celkové rekonstrukce. Během let 1991-1994 na ně byly dosazeny kolejnicové brzdy, některé vozy dokonce údajně prošly výměnou podvozků z původích Goerlitz Va na standardní GP 200. Došlo i celkové modernizace interiéru, aby byly vhodné pro provoz na spojích označovaných jako InterRegio. Mají podobné uspořádání interiéru jako vozy Beer ČD, jejichž interiér byl právě vozy Bimz inspirován. I ostatní výbava vozů je podobná. Vozy Bimz nemají dosazenu klimatizaci a vakuové WC, stejně tak nemají ani zásuvky na 230 V a předsuvné dveře, naproti tomu ale nabízejí podvozky pro 200 km/h a kotoučové brzdy, takže jejich chodové vlastnosti jsou na velice slušné úrovni i na tratích s nižší kvalitou železničního svršku.

zdroj:Železničář 44/2007, foto: grahnert.de. Doplinil JTB.


JiříK. | 10.11.2007 (15:21)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Afgy  mail  
10.11.2007 (18:29)  
Viděl jsem vozy Bimz (alespoň tuším, že to byli oni) s bílím nátěrem a červeným pruhem, jako mají německé vozy na vlacích EC, ale to už je docela dávno, tak nevím, jaký mají teď... Rozhodně jsem pro nákup ojetin na místo našich Bček... Vzhledem k tomu, že jsou německé ojetiny konstruovány na rychlost 200 km/h, tak mají jistě i tlumiče vrtivých pohybů podvozku... Určitě hodně z vás ví, jak se chová Bčko při 140 km/h, kdy sebou třese ze strany na stranu... Z tohoto hlediska vozy DB velkou měrou přispějí ke komfortu a kvalitě cestování...
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
10.11.2007 (18:29)  
Cypher: Myslíte, že se budou muset víc opravovat, než současné "pojízdné vrakoviště" béček? Nemyslím si.
Registrierter Benutzer Přema 
10.11.2007 (18:28)  
Tak to teda přelakovat!!!
sersa: RegioNova Trio stojí více, protože tam jsou dva motorové vozy tudíš dva nové motory, tuším i převodovky atd. a to je dražší... V klasické dvouvozové RegioNově je jen jeden motorový vůz... Dvouvozová RegioNova stojí asi 20 mil. a třívozová RegioNova stojí asi 37 mil. Je tam především nárůst na tom, že tam je ještě jeden motorový vůz, dále pak za přechodové můstky a další věci...
Třívozová RegioNova je ale podle mě nevýhodná třeba na nočních vlacích, kdy jedou 2,3 cestující... Na tratích s 810 dají jednu 810 a je to...
Registrierter Benutzer sersa  mail  
10.11.2007 (18:28)  
Podle me kdyz si vezmu v jakem stavu jsou CD to je konecne spravne rozhodnuti - trosku jako s regionohou, ktera i kdyz rozhodne neni optimalni, tak aspon o neco zveda kulturu cestovani (jen mi vysvetlete proc trojnoha stoji o tak moc vic nez dvojnoha).
Bohuzel ale spis nez na rychliky pujdou na zaplacnuti der na IC/EC kde uz ted jezdi dost srotoidni zalezitosti - fakt Bmee neni nadstandart.
A jeste jedna vec - srovnavat zeleznicni vozidla, u nichz je zivotnost nekolikanasobna, krom toho za zivotnost se nejzatizenejsi celky meni nekolikrat s autama asi neni uplne fer :)
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
10.11.2007 (18:24)  
Ano, některé úseky již na 200 km/h připraveny jsou...
Registrierter Benutzer pekař 
10.11.2007 (18:23)  
Cypher: asi toho o železnici moc nevíte když se smějete dvoustovce u nás, hmm?
Registrierter Benutzer Přema 
10.11.2007 (18:09)  
Petryk: Záleží, jakou barvu má vnějšek... (může někdo poslat odkaz s fotkou? Dík) Jestli už bude špatný nebo zbyde trochu peněz, tak jich možná pár nalakují na barvy ČD (předpokládám na zelenobílou).
10.11.2007 (18:08)  
Asi je přemaluje.
Registrierter Benutzer Petryk 
10.11.2007 (18:00)  
Kolik vlastne stoji novy Bmz? Já si ale myslím, že je to dobré východisko z nouze... Co myslíte, přelakujou je na ČD barvy nebo nechaj německou kombinaci?
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko