..: ČD plánují nákup 100 vozů Bimz a Bimdz od DB :..

Ilustrační obrázekPraha - Již zanedlouho by se mohla po českých kolejích prohánět až stovka německých rychlíkových vozů, které sice DB již nechtějí, zato pro ČD mohou být obrovským přínosem. Představenstvo ČD na svém zasedání 30. října 2007 odsouhlasilo podání žádosti o vyhlášení veřejné zakázky na pořízení 100 osobních železničních vozů řady Bimz a Bimdz. Zakázku financovanou formou leasingu musí nyní odsouhlasit Dozorčí rada ČD. Hovoří se o ceně okolo 10 milionů korun za jeden vůz.

O možnosti nákupu těchto vozů bylo již předem jednáno s DB, pro které jsou tyto vozy vzhledem k obměně vozidlového parku nadbytečné. Po podrobném projednání uvedené problematiky představenstvem ČD bylo rozhodnuto o zařazení tohoto věcného záměru do Podnikatelského plánu ČD pro rok 2008. Poté musí být uskutečněny další nezbytné kroky, včetně získání předchozího souhlasu dozorčí rady.

Ilustrační obrázekVozy Bimz a Bimdz pocházejí ještě z doby bývalých východoněmeckých drah DR, pro něž je vyráběla vagonka Halberstadt. Poslední série těchto vozů (od roku 1984 až do sjednocení Německa v roce 1990) byly i DB shledány jako perspektivní, a tak se dočkaly celkové rekonstrukce. Během let 1991-1994 na ně byly dosazeny kolejnicové brzdy, některé vozy dokonce údajně prošly výměnou podvozků z původích Goerlitz Va na standardní GP 200. Došlo i celkové modernizace interiéru, aby byly vhodné pro provoz na spojích označovaných jako InterRegio. Mají podobné uspořádání interiéru jako vozy Beer ČD, jejichž interiér byl právě vozy Bimz inspirován. I ostatní výbava vozů je podobná. Vozy Bimz nemají dosazenu klimatizaci a vakuové WC, stejně tak nemají ani zásuvky na 230 V a předsuvné dveře, naproti tomu ale nabízejí podvozky pro 200 km/h a kotoučové brzdy, takže jejich chodové vlastnosti jsou na velice slušné úrovni i na tratích s nižší kvalitou železničního svršku.

zdroj:Železničář 44/2007, foto: grahnert.de. Doplinil JTB.


JiříK. | 10.11.2007 (15:21)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer dalik2 
10.11.2007 (18:49)  
Nejvíce mi asi vadí ty hnusné železné opěrky na ruce, než dojedu z Olomouce do prahy, mám blbě otlačené lokty. Asi si budu muset s sebou vozit polštářky.
A ještě mi vadí ty debilní sklápěcí stolečky v některých IC, zejména je to geniální u dvojitých sedadel. Nejsem sice nějak moc prdelatý, ale tak tak se tam vejdu. A zkuste nehnutě sedět 3 hodiny ve škvíře.
Registrierter Benutzer dalik2 
10.11.2007 (18:47)  
to Michálek: taky se mi stýská po měkkých koženkových sedácích, měkkých opěrkách na ruce, nepřekážely tam ty blbé výstupy klimatizace pod okénkem, výborně se v nich spalo (např. z Brna do Ostravy v nočním Petrovu).
Registrierter Benutzer Přema 
10.11.2007 (18:44)  
Jestli jsou Béčka ty klasické staré rychlíkové vozy se starými ručně se zavíracími dveřmi, tak ty se mi líbí na pohled více, než ty německé vozy... Nejlepší by bylo, ty dobré podvozky z německých vozů dát pod Béčka, interiér udělat trochu lepší a B může valit 200 km/h... :-) (bráno jako sranda, ikdyž by na tom něco bylo...)
Registrierter Benutzer dalik2 
10.11.2007 (18:43)  
Je fakt, že jsem onehdy jel IC z Prahy a místy jsem měl strach, jestli z kolejí někde nevyletíme, nebyly to ani tak vibrace, jako takové drsné hučení, jako kdyby nebyly namazané ložiska. A to byl prosím rekonstruovaný vůz s těmi pseudokupéčky.
A dotaz : mažou se někdy ložiska, po kterých se otáčí vozová skříň na výhybkách ? Někdy mám pocit že ne a když přejíždí vlak z jedné traťové koleje na druhou, tak ne a ne na výhybce zatočil.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
10.11.2007 (18:40)  
dalik: Já s tím opravdu problém nemám.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
10.11.2007 (18:39)  
Každopádně, aby se nahradily všechny béčka, tak by jich dráhy musely koupit tak 600. Takže pakliže nebude následovat nějaký další nákup, budeme se s B ještě setkávat hodně let. Asi, dokud se úplně nerozpadnou.
Registrierter Benutzer dalik2 
10.11.2007 (18:37)  
Poslyšte, nezavání to tím, že co už není dobré pro německé fajnové prdelky, to se českému chudákovi ještě na něco bude hodit ?
10.11.2007 (18:36)  
10.11.2007 (18:33)  
Luxian: V tom modrém nátěru už nejsou. Některé jsou v tom bílo-červeném dálkovém nátěru a některé v regionálním nátěru.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
10.11.2007 (18:30)  
Přemysl Michálek: Mně se např. ta modro-bílá kombinace líbí víc než uniformní zeleno-bílá ČD.
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko