..: Další stávka Německých strojvůdců :..

Ilustrační obrázekNěmecko/Česká Republika - Stávka německých strojvůdců, jenž začala včera v poledne, zastavila některé nákladní vlaky v Německu i za jeho hranicemi, Českou republiku nevyjímaje. Německé dráhy (DB) se ale chtějí obrátit na českou stranu s žádostí o výpomoc českých strojvůdců při zajištění dopravy na východě Německa. Právě oblast bývalé NDR je hlavní baštou stávkujících. Česká federace strojvůdců tvrdí, že žádné žádosti zatím neví. Ve východním Německu by mohli být nasazeni čeští strojvůdci, aby bylo možné vykonat alespoň nejdůležitější transporty, uvedl včera podle zpravodajského serveru Welt Online ředitel oddělení logistiky společnosti Deutsche Bahn Norbert Bensel. Mluvčí české Federace strojvůdců Libor Poláček ale večer ČTK řekl, že žádnou žádost z německé strany o pomoci Čechů zatím neobdrželi. "Vyzýváme naše strojvůdce, aby se nestali stávkokazy," dodal.

Podle sdělení mluvčího Českých drah (ČD) Ondřeje Kubaly odstaví České dráhy do konce protestu u Německých sousedů řádově desítky souprav. Němečtí strojvůdci, kteří jsou služebně v zahraničí, však nestávkují, řekl včera agentuře ČTK Thomas Gelling z odborového svazu německých strojvůdců (GDL).

Firma Railion, dceřiná společnost DB, obstarávající nákladní dopravu, včera uzpůsobila mimořádné situaci služební plány tak, že údajně dvě třetiny z jejích 5400 strojvůdců zůstaly ve službě. V odborech GDL totiž nejsou organizováni všichni němečtí strojvůdci. Odboráři ovšem varují, že skutčná stávka se uskuteční večer a v noci, kdy se po železniční síti přepravuje nejvíce zboží. Skutečné dopady stávky tak údajně Německo pocítí až v dnes.

"Stávkujeme jen na německých železnicích," uvedl a rozptýlil odborník na tarifní smlouvy v GDL Gelling středeční obavy představitelů ČD. Některé nákladní vlaky totiž vedou němečtí strojvůdci hluboko do českého vnitrozemí. Gelling upozornil, že německá stávka bude i tak mít na mezinárodní železniční nákladní dopravu značný vliv a dopad v podobě zpoždění a výpadků vlaků.

České dráhy vysílají do Německa denně téměř 50 nákladních vlaků, z nichž většinu na hranicích za normálních okolností přebírají němečtí strojvůdci. Podle Kubaly Němci zatím pouštějí do Německa vlaky řízené českými strojvůdci, kteří tak mohou dojet až do Drážďan, kde se soupravy hromadí. U dalších souprav se však naplnilo Gellingovo varování a zastavují již na českém území.

Několik vlaků včera odstavily ČD v Děčíně, další chtějí dráhy odstavit v Nymburce, kde se nachází velké seřazovací nádraží. "Měly by se vejít, nenaplňuje se krizový scénář, že bychom zaplnili všechny stanice od Děčína," řekl Kubala. Podle něj však existují i „protekční“ vlaky, které němečtí strojvůdci přebírají i přesto, že prakticky stávkují. "Například díly pro automobilku Porsche, které vozí ze Slovenska dva vlaky denně, přebírají DB bez problémů," uvedl příklad Kubala.

Mnoho německých podniků a firem, která přepravuje své produkty a výrobky po železnici však počítá s výpadky výroby a s hospodářskými škodami. Například automobilka Volkswagen nevylučuje a uvažuje nad zkrácení pracovní doby. Odborový svaz německých strojvůdců však varoval, že by se stávka mohla rozšířit opět i na osobní dopravu. "Je možné, že o tom rozhodneme už tento pátek," řekl odborový předák agentuře DPA.

zdroj: ČTK


Vítek_V | 9.11.2007 (12:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ICN 
09.11.2007 (21:59)  
Můj názor je, že trh je trh. Souvisí to ovšem se svobodou slova a činu v rámci osobní svobody. Slovem se myslí možnost stávky a činem možnost hlasování nohami (tj. útěkem k jinému dodavateli/dopravci). Buď je více ochotných zákazníku, kteří budou akceptovat (sympatizovat s) požadavky zaměstnanců jejich dodavatele (což na železici je dosud vzhledem k jejímu sociálně-zákaznickému pojetí celkem pravděpodobné), nebo stávkující to "přepísknou" a tudíž budou poté "stávkovat" nedobrovolně, neb nebudou mít práci (koho či co vozit)...
09.11.2007 (20:28)  
bures: Je to sice velmi zajimavé, není třeba den, kdyby Plečnik nepřijel se zpožděním, ale pokud vím, tak ani jeden z tebou jmenovaných vlaků neprojíždí přes území SRN;-)
09.11.2007 (20:13)  
Možná jste si všinly, že přijěly zpožděné EC,IC a SC.
Akorát nechápu, že je to z okolí ČR. Většinnou ty zpožděné vlaky přijedou na Moravu a pak do Prahy nebo dál.


Tabulka zpožděných vlaků:

Aktuální zpoždění


Aktualizace: úterý 6.11., 20:03


EC 70 Antonín Dvořák Wien – Praha hl.n. 18:59 (odj.) 50 min. zpoždění


Ex 100 Jože Plečnik Ljubljana – Praha hl.n. 18:46 (odj.) 74 min. zpoždění


EC 126 Fatra Žilina – Praha hl.n. 19:31 (odj.) 23 min. zpoždění


EC 129 Hradčany Praha hl.n. – Žilina 19:40 (odj.) 20 min. zpoždění


IC 130 Moravia Bratislava – Bohumín 19:27 (odj.) 36 min. zpoždění


SC 135 SC Slovenská strela Praha-Holešovice – Bratislava 19:52 (odj.) 6 min. zpoždění



Aktuální zpoždění


Aktualizace: úterý 6.11., 19:35

EC 70 Antonín Dvořák Wien – Praha hl.n. (Ost) 18:32 (odj.) 51 min. zpoždění



A to je jen úrivek. Vím že půlka nemá nic společného ale stojí to za to i tak.
registrovaný uživatel cocik 
09.11.2007 (18:05)  
nemuzu si pomoct, ale tahle stavka (procento a demograficke slozeni stavkujicich, retorika jejich odborove organizace, osoba predaka...) mi pripada jako dozvuk socialistickych 90. let na Zapade, kdy se odboraru bali vsichni politici (a pak to s ekonomikou / nezamestnanosti / zivotni urovni odboraru taky prislusne dopadlo)
09.11.2007 (17:21)  
Masinka: Nejak nechapu jak muzete delat takove srovnani, chybi Vam zakladni eticka soudnost?

Podle komunistickych zakomu "nezakonna" emigrace z totalitniho statu je preci moralne zcela normalni a spravna.

Naopak, "pravo na poskozeni zamestnavatele stavkou" zahrnute v "moderni" zapadoevropske legislative jiste eticky spravne neni. Se zamestnavatelem jste se dohodli na jistych podminkach a jeji zmena je predmetem svobodne domluvy. Pokud chcete podminky zmenit a druha strana je neakceptuje, nikdo vas nedrzi.

Jenze prasatka vyzrana v nemeckem socialismu (a navic ve statni firme) budou radsi stavkovat, nez aby zacala vic pracovat. A o tom tato stavka je...
registrovaný uživatel qwix 
09.11.2007 (16:56)  
zaosai: Když je propustíš,tak perfektně nahraješ konkurenci a ta je okamžitě vezme k sobě. Ked je o nich taky zaujem, tak preco od toho hnusneho a zleho vykoristovatela DB neodidu?
09.11.2007 (16:06)  
Já bych jenom reagoval
na příspěvek Otakara Kudrny. Asi by bylo podle Vás nejlepší,aby lidé dělali úplně zadarmo, že_?,řečeno velmi zkráceně.Víte vůbec za kolik tam Ti lidé dělají,že se tak rozohňujete?! Asi těžko.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
09.11.2007 (16:03)  
Příjde mi to,ale už od nich trapné u nás se to stalo naposledy dávno a hned se dohodli,jak vůi cestujícím mi to příjde velice,ale velice bezohledné,když byl ten zápas našich s Němcema (kvalifikace na EURO 08) tak nějací Češi si museli pronajmout aubtobus ze svého,myslím si,že v takové civilizované a bohaté zemi by se to stát nemělo.
registrovaný uživatel M 
09.11.2007 (15:38)  
masinka - mozna lepsi nas zatuhly rybnik, nez treba ten italsky, kde se stavkuje jentak z principu. Bookovat si letenku u Alitalia je jak tipovat druhou italskou ligu...

zaosai - ta konkurence je sice velka, ale urcite je castecne omezena tim, ze zatimco cesky pilot v klidu muze pracovat pro BA a dostane se snadno "do prace", tak cesky strojvudce (pokud nebydli vylozene na hranicich) to ma z ruky a stehovani je problem (o "dojizdeni" v pripade ze ma rodinu ani nemluve). Takze uplne snadno je konkurent vzit nemuze
registrovaný uživatel zaosai  mail  
09.11.2007 (15:38)  
Happy-Předpisy ohledně seznání mají přísnější než u nás a i požadavky na znalosti.Pokud by se tohle mělo požadovat na strovedoucích DB na našem území,tak by to byl jejich konec.Podle mě to splňují pouze 2 - slovy dva němečtí strojvedoucí z Drážďan.Takže rychlá "výpomoc" není možná.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko