..: Další stávka Německých strojvůdců :..

Ilustrační obrázekNěmecko/Česká Republika - Stávka německých strojvůdců, jenž začala včera v poledne, zastavila některé nákladní vlaky v Německu i za jeho hranicemi, Českou republiku nevyjímaje. Německé dráhy (DB) se ale chtějí obrátit na českou stranu s žádostí o výpomoc českých strojvůdců při zajištění dopravy na východě Německa. Právě oblast bývalé NDR je hlavní baštou stávkujících. Česká federace strojvůdců tvrdí, že žádné žádosti zatím neví. Ve východním Německu by mohli být nasazeni čeští strojvůdci, aby bylo možné vykonat alespoň nejdůležitější transporty, uvedl včera podle zpravodajského serveru Welt Online ředitel oddělení logistiky společnosti Deutsche Bahn Norbert Bensel. Mluvčí české Federace strojvůdců Libor Poláček ale večer ČTK řekl, že žádnou žádost z německé strany o pomoci Čechů zatím neobdrželi. "Vyzýváme naše strojvůdce, aby se nestali stávkokazy," dodal.

Podle sdělení mluvčího Českých drah (ČD) Ondřeje Kubaly odstaví České dráhy do konce protestu u Německých sousedů řádově desítky souprav. Němečtí strojvůdci, kteří jsou služebně v zahraničí, však nestávkují, řekl včera agentuře ČTK Thomas Gelling z odborového svazu německých strojvůdců (GDL).

Firma Railion, dceřiná společnost DB, obstarávající nákladní dopravu, včera uzpůsobila mimořádné situaci služební plány tak, že údajně dvě třetiny z jejích 5400 strojvůdců zůstaly ve službě. V odborech GDL totiž nejsou organizováni všichni němečtí strojvůdci. Odboráři ovšem varují, že skutčná stávka se uskuteční večer a v noci, kdy se po železniční síti přepravuje nejvíce zboží. Skutečné dopady stávky tak údajně Německo pocítí až v dnes.

"Stávkujeme jen na německých železnicích," uvedl a rozptýlil odborník na tarifní smlouvy v GDL Gelling středeční obavy představitelů ČD. Některé nákladní vlaky totiž vedou němečtí strojvůdci hluboko do českého vnitrozemí. Gelling upozornil, že německá stávka bude i tak mít na mezinárodní železniční nákladní dopravu značný vliv a dopad v podobě zpoždění a výpadků vlaků.

České dráhy vysílají do Německa denně téměř 50 nákladních vlaků, z nichž většinu na hranicích za normálních okolností přebírají němečtí strojvůdci. Podle Kubaly Němci zatím pouštějí do Německa vlaky řízené českými strojvůdci, kteří tak mohou dojet až do Drážďan, kde se soupravy hromadí. U dalších souprav se však naplnilo Gellingovo varování a zastavují již na českém území.

Několik vlaků včera odstavily ČD v Děčíně, další chtějí dráhy odstavit v Nymburce, kde se nachází velké seřazovací nádraží. "Měly by se vejít, nenaplňuje se krizový scénář, že bychom zaplnili všechny stanice od Děčína," řekl Kubala. Podle něj však existují i „protekční“ vlaky, které němečtí strojvůdci přebírají i přesto, že prakticky stávkují. "Například díly pro automobilku Porsche, které vozí ze Slovenska dva vlaky denně, přebírají DB bez problémů," uvedl příklad Kubala.

Mnoho německých podniků a firem, která přepravuje své produkty a výrobky po železnici však počítá s výpadky výroby a s hospodářskými škodami. Například automobilka Volkswagen nevylučuje a uvažuje nad zkrácení pracovní doby. Odborový svaz německých strojvůdců však varoval, že by se stávka mohla rozšířit opět i na osobní dopravu. "Je možné, že o tom rozhodneme už tento pátek," řekl odborový předák agentuře DPA.

zdroj: ČTK


Vítek_V | 9.11.2007 (12:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mašinka  mail  
09.11.2007 (15:29)  
Otakar Kudrna: Dnes jste odsoudil stávku fírů z bývalé DDR. Škoda, že neznám Vaši reakci na léto 89, když soudruzi z DDR opustili zařízené byty a chaty, auta nechali stát na pražských ulicích a přelezli plot velvyslanectví záp. Německa. Tohle jednání bylo na rozdíl od dnešní stávky protizákonné.
registrovaný uživatel happy 
09.11.2007 (15:24)  
No záleží jak to mají v Německu.Pokud nevyžadují seznámení s tratí a nevyžadují další věci,co se vyžaduje u nás,tak není problém.Záleží to jen na straně Němců,co jim dovolí jejich předpisy.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
09.11.2007 (15:15)  
Seath-Zajíždění českých strojvedoucíh do Drážďan se řídí oboustranou dohodou podle platných zákonů a přepisů.Nemohou jezdit kam chtějí,ale kam mají seznání.Takže dovedou vlaky směr Drážďany a co dál..ucpe se to a je stejně konec.A to,že se DB chce obrátit o pomoc na českou stranu je jen zbožné neuskutečnitelné přání.
registrovaný uživatel mašinka  mail  
09.11.2007 (15:13)  
Z vězšiny příspěvků je jasné, že jako Češi jejich stávku nepochopíme a odsoudíme. Jsme zvyklí na zatuchlý rybník ve kterém se bojíme o svoji minimálni mzdu. Mnohým z nás stále chybí BSP a brigády na počest sjezdů vládnoucí strany.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
09.11.2007 (15:09)  
Mates - Jsi dobrý teoretik a neznáš soudobou situaci na trhu strojvedoucích.Když je propustíš,tak perfektně nahraješ konkurenci a ta je okamžitě vezme k sobě.Sleduj co se děje na železnici po celé Evropě a zjistíš,že je katastrofální nedostatek strojvedoucích a to nejen u nás,ale i v DB.
09.11.2007 (15:05)  
Mne spis (positivne) prekvapuje, ze takova varianta je vubec mozna.
Znamena to, ze ti Nemci musi mit zkousky z D1 a Cesi z nejakeho jeho nemeckeho ekvivalentu? Plus papiry na bastarda, coz je spolecne "interoperabilni" vozidlo? :) A musi umet i zaklady druheho jazyka?
registrovaný uživatel Mates 
09.11.2007 (14:41)  
tohle mi prijde jako sprosty vydirani, stavku bych chapal kdyby do ni slo treba 50% zamestnancu, protoze by bylo jasne ze to ma nejaky duvod a sere to spoustu lidi ale kdyz stavkuje desetina a jeste tim zpusobem ze prasi vse okolo, tak mou podporu by tedy nemeli a mit je ve firme tak udelam vse proto aby uz v ni nebyli
09.11.2007 (14:20)  
Honzaloko) Drahá, ale ne pro ČD, nýbrž DB ;-) a vo tom toje.
registrovaný uživatel honzaloko  mail  
09.11.2007 (14:18)  
Každý má právo bojovat za zvýšení platu.
Zajíždění strojvedoucích do zahraničí je ale drahá blbost!
09.11.2007 (14:17)  
Pánové,kteří dštíte oheň a síru na strojvedoucí DB:byli jste někdy členy sztrojvůdcovských odborů a byli jste vůbec někdy odborově organizováni? Pravděpodobně ne,ale na Zelpage je svoboda slova,takže já říkám-mají pravdu,když firma vydělává a má se za nehorázný peníz prodat tak ať z toho zaměstnanci nejdůležitější profese něco mají.Právo na stávku je zakotvené v ústavě SRN a placení za zpoždění je nesmysl.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko