Německo/Česká Republika - Stávka německých strojvůdců, jenž začala včera v poledne, zastavila některé nákladní vlaky v Německu i za jeho hranicemi, Českou republiku nevyjímaje. Německé dráhy (DB) se ale chtějí obrátit na českou stranu s žádostí o výpomoc českých strojvůdců při zajištění dopravy na východě Německa. Právě oblast bývalé NDR je hlavní baštou stávkujících. Česká federace strojvůdců tvrdí, že žádné žádosti zatím neví. Ve východním Německu by mohli být nasazeni čeští strojvůdci, aby bylo možné vykonat alespoň nejdůležitější transporty, uvedl včera podle zpravodajského serveru Welt Online ředitel oddělení logistiky společnosti Deutsche Bahn Norbert Bensel.
Mluvčí české Federace strojvůdců Libor Poláček ale večer ČTK řekl, že žádnou žádost z německé strany o pomoci Čechů zatím neobdrželi. "Vyzýváme naše strojvůdce, aby se nestali stávkokazy," dodal.
Podle sdělení mluvčího Českých drah (ČD) Ondřeje Kubaly odstaví České dráhy do konce protestu u Německých sousedů řádově desítky souprav. Němečtí strojvůdci, kteří jsou služebně v zahraničí, však nestávkují, řekl včera agentuře ČTK Thomas Gelling z odborového svazu německých strojvůdců (GDL).
Firma Railion, dceřiná společnost DB, obstarávající nákladní dopravu, včera uzpůsobila mimořádné situaci služební plány tak, že údajně dvě třetiny z jejích 5400 strojvůdců zůstaly ve službě. V odborech GDL totiž nejsou organizováni všichni němečtí strojvůdci. Odboráři ovšem varují, že skutčná stávka se uskuteční večer a v noci, kdy se po železniční síti přepravuje nejvíce zboží. Skutečné dopady stávky tak údajně Německo pocítí až v dnes.
"Stávkujeme jen na německých železnicích," uvedl a rozptýlil odborník na tarifní smlouvy v GDL Gelling středeční obavy představitelů ČD. Některé nákladní vlaky totiž vedou němečtí strojvůdci hluboko do českého vnitrozemí. Gelling upozornil, že německá stávka bude i tak mít na mezinárodní železniční nákladní dopravu značný vliv a dopad v podobě zpoždění a výpadků vlaků.
České dráhy vysílají do Německa denně téměř 50 nákladních vlaků, z nichž většinu na hranicích za normálních okolností přebírají němečtí strojvůdci. Podle Kubaly Němci zatím pouštějí do Německa vlaky řízené českými strojvůdci, kteří tak mohou dojet až do Drážďan, kde se soupravy hromadí. U dalších souprav se však naplnilo Gellingovo varování a zastavují již na českém území.
Několik vlaků včera odstavily ČD v Děčíně, další chtějí dráhy odstavit v Nymburce, kde se nachází velké seřazovací nádraží. "Měly by se vejít, nenaplňuje se krizový scénář, že bychom zaplnili všechny stanice od Děčína," řekl Kubala. Podle něj však existují i „protekční“ vlaky, které němečtí strojvůdci přebírají i přesto, že prakticky stávkují. "Například díly pro automobilku Porsche, které vozí ze Slovenska dva vlaky denně, přebírají DB bez problémů," uvedl příklad Kubala.
Mnoho německých podniků a firem, která přepravuje své produkty a výrobky po železnici však počítá s výpadky výroby a s hospodářskými škodami. Například automobilka Volkswagen nevylučuje a uvažuje nad zkrácení pracovní doby. Odborový svaz německých strojvůdců však varoval, že by se stávka mohla rozšířit opět i na osobní dopravu. "Je možné, že o tom rozhodneme už tento pátek," řekl odborový předák agentuře DPA.
zdroj: ČTK

Znamena to, ze ti Nemci musi mit zkousky z D1 a Cesi z nejakeho jeho nemeckeho ekvivalentu? Plus papiry na bastarda, coz je spolecne "interoperabilni" vozidlo? :) A musi umet i zaklady druheho jazyka?
Zajíždění strojvedoucích do zahraničí je ale drahá blbost!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











