..: Další stávka Německých strojvůdců :..

Ilustrační obrázekNěmecko/Česká Republika - Stávka německých strojvůdců, jenž začala včera v poledne, zastavila některé nákladní vlaky v Německu i za jeho hranicemi, Českou republiku nevyjímaje. Německé dráhy (DB) se ale chtějí obrátit na českou stranu s žádostí o výpomoc českých strojvůdců při zajištění dopravy na východě Německa. Právě oblast bývalé NDR je hlavní baštou stávkujících. Česká federace strojvůdců tvrdí, že žádné žádosti zatím neví. Ve východním Německu by mohli být nasazeni čeští strojvůdci, aby bylo možné vykonat alespoň nejdůležitější transporty, uvedl včera podle zpravodajského serveru Welt Online ředitel oddělení logistiky společnosti Deutsche Bahn Norbert Bensel. Mluvčí české Federace strojvůdců Libor Poláček ale večer ČTK řekl, že žádnou žádost z německé strany o pomoci Čechů zatím neobdrželi. "Vyzýváme naše strojvůdce, aby se nestali stávkokazy," dodal.

Podle sdělení mluvčího Českých drah (ČD) Ondřeje Kubaly odstaví České dráhy do konce protestu u Německých sousedů řádově desítky souprav. Němečtí strojvůdci, kteří jsou služebně v zahraničí, však nestávkují, řekl včera agentuře ČTK Thomas Gelling z odborového svazu německých strojvůdců (GDL).

Firma Railion, dceřiná společnost DB, obstarávající nákladní dopravu, včera uzpůsobila mimořádné situaci služební plány tak, že údajně dvě třetiny z jejích 5400 strojvůdců zůstaly ve službě. V odborech GDL totiž nejsou organizováni všichni němečtí strojvůdci. Odboráři ovšem varují, že skutčná stávka se uskuteční večer a v noci, kdy se po železniční síti přepravuje nejvíce zboží. Skutečné dopady stávky tak údajně Německo pocítí až v dnes.

"Stávkujeme jen na německých železnicích," uvedl a rozptýlil odborník na tarifní smlouvy v GDL Gelling středeční obavy představitelů ČD. Některé nákladní vlaky totiž vedou němečtí strojvůdci hluboko do českého vnitrozemí. Gelling upozornil, že německá stávka bude i tak mít na mezinárodní železniční nákladní dopravu značný vliv a dopad v podobě zpoždění a výpadků vlaků.

České dráhy vysílají do Německa denně téměř 50 nákladních vlaků, z nichž většinu na hranicích za normálních okolností přebírají němečtí strojvůdci. Podle Kubaly Němci zatím pouštějí do Německa vlaky řízené českými strojvůdci, kteří tak mohou dojet až do Drážďan, kde se soupravy hromadí. U dalších souprav se však naplnilo Gellingovo varování a zastavují již na českém území.

Několik vlaků včera odstavily ČD v Děčíně, další chtějí dráhy odstavit v Nymburce, kde se nachází velké seřazovací nádraží. "Měly by se vejít, nenaplňuje se krizový scénář, že bychom zaplnili všechny stanice od Děčína," řekl Kubala. Podle něj však existují i „protekční“ vlaky, které němečtí strojvůdci přebírají i přesto, že prakticky stávkují. "Například díly pro automobilku Porsche, které vozí ze Slovenska dva vlaky denně, přebírají DB bez problémů," uvedl příklad Kubala.

Mnoho německých podniků a firem, která přepravuje své produkty a výrobky po železnici však počítá s výpadky výroby a s hospodářskými škodami. Například automobilka Volkswagen nevylučuje a uvažuje nad zkrácení pracovní doby. Odborový svaz německých strojvůdců však varoval, že by se stávka mohla rozšířit opět i na osobní dopravu. "Je možné, že o tom rozhodneme už tento pátek," řekl odborový předák agentuře DPA.

zdroj: ČTK


Vítek_V | 9.11.2007 (12:02)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
09.11.2007 (14:05)  
SDL je militantni odborovka svazana s byvalou DDR, ackoliv asi vznikla nekde v Poryni. V "DDR" ma hlavni clenskou zakladnu. Chce pro sve cleny zvyseni platu o 31 % pri zkraceni pracovni doby na 35 h tydne. Soustreduje asi 12 % zamestnancu DB. Zbyvajicich asi 88 % zamestnancu prijalo zvyseni platu o 4,5 % a zpetny priplatek za rok 2007. GDL to ale nestaci. GDL "Führer" je hruby, nevzdelany clovek (jen zakladi vzdelani do 14 let), byl delnikem u DB a dotahnul to pozdeji na topice. Ziskal bohate dedictvi a dal se pak do odborove politiky; pristi rok jde do duchodu.
GDL odmita jednat s DB o nabidce dle doporuceni moderatoru. DB je vazana smlouvami s Transnet a GDBA. Pristi stavka ma zacit v pondeli 12. a trvat do soboty 17.11. - ovsem tohle jsou nepresne hrozby, ktere se nemusi naplnit. Na Zapade je GDL slaba, ale muze ovlivnit velka centra jako Hamburg a München, kde dominuje S-Bahn. Krome toho staci zablokovat nektera seradovaci nadrazi (Hamburg, Mannheim, München...) a odstavne koleje na volnych tratich (mijeni, predjizdeni) aby byla doprava ochromena. Snad dojdou GDL penize a bude klid. GDL vydira nejen DB, ale cely stat.
Rozhodne je treba si navzajem pomahat, nejde o "stavkokazy" v tom smyslu slova. Souhlasim, ze odborovky by mely zaplatit skody, ktere svym jednani zpusobi. Pak by nesmyslne stavky na prosazeni nesmyslnych pozadvku odpadly.
Registrierter Benutzer tenzor 
09.11.2007 (13:20)  
Jinak ty vlaky pro Porsche bych jim nepouštěl, když stávkovat, tak stávkovat...
Registrierter Benutzer tenzor 
09.11.2007 (13:18)  
Stávkují převážně dederoni, v bývalém západním Německu totiž někdo musí makat, aby se pak ty prachy mohly hrnout na východ..
09.11.2007 (12:45)  
Já být Mehdorf, tak už asi vidím rudě! Nevíte, jak vypadá situace kolem Porýní. Jestli je to tam taky tak tristní s provozem, nebo stávkují jen NDRáci?
09.11.2007 (12:36)  
Musíme si pomáhat v tom, aby byli odboráři nuceni všechny prostoje a zpoždění zaplatit!
Registrierter Benutzer happy 
09.11.2007 (12:21)  
Musíme si pomáhat :)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko