..: Průběh stávky německých strojvůdců :..

Ilustrační obrázekBerlín - Právě probíhající stávka německých strojvůdců, která začala ve čtvrtek v poledne, by měla skončit v sobotu ráno v 6.00; v době svého trvání ale už způsobila kolaps nákladní železniční dopravy, hlavně ve východní části Německa. Podle oznámení odborového svazu GDL by měly vlaky jezdit nejméně do pondělí. Německé dráhy vzaly zavděk výpomocí strojvůdců z Česka, Rakouska a Švýcarska, kterých ale zdaleka nebylo tolik, aby mohli nahradit stávkující německé kolegy.

Českým dráhám dnes činilo problémy předávání vlaků v Děčíně, které se týkalo více než 30 nákladních spojů. Vlaky, které jsou sestaveny z jednotlivých vozových zásilek, vozí až do Drážďan čeští strojvedoucí. Ucelené vlaky přebírají němečtí strojvedoucí v Děčíně.

Některé vlaky jsou ovšem pro německé dráhy vysokou prioritu, a tak se je snaží odvézt, jak je to jen možné (jde například o díly pro automobilku Porsche). Tyto vlaky mají vždy zelenou.

Podle dostupných informací téměř tisícovka vlaků v Německu vůbec nevyjela ze seřaďovacích stanic, případně byla odstavena na vedlejší koleje. Za normálních okolností se přitom po německých železnicích denně pohybuje na pět tisíc nákladních vlaků.

Dohoda mezi Deutsche Bahn a odborovým svazem GDL se přitom zatím nerýsuje, neboť DB nepředložila samostatnou tarifní smlouvu, jak požadují odbory. Pokud se na tom nic nezmění, hodlá GDL rozhodnout v pondělí nebo v úterý, zda nátlak vůči společnosti vystupňuje rozšířením případných dalších stávek i na osobní dopravu. Šéf odborářů Manfred Schell dnes ale potvrdil, že nejméně do pondělí ráno se žádné stávky konat nebudou.

Zdroj: ČT24, foto: Milan Vojtek.


Honza-loko Poslat mail autorovi | 10.11.2007 (2:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mibe 
13.11.2007 (6:41)  
Mě spíše zaujalo, že pří stávce německých strojvůdců vypomáhali strojvůdci ze zahraničí, mj. i naši. Že s vlaky zajížděli až do Dresdenu. CO na to předpisy, poznání tretě, komunikace? Když jsem byl v době 1998-1999 na vojně, jeden z velitelů byl bývalý strojvedoucí z Plzně a říkal, že v době tehdejší stávky na DB vozili s Brejlovcema vlaky EC/IC až do Mnichova a prý s Brejlovci vytáhli místy až 140 km/h. Podle mě ale pořádně kecal...
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
12.11.2007 (20:23)  
Jan Novák: Podívej, jestli bych někomu přidal pak lékařům. Ti si to zaslouží! Proti tomu je strojvedoucí téměř nulová zodopovědnost. Takže rozhodovat se, komu ze stejného stáního rozpočtu přidám, strojvedoucí by to jistě nebyli.
Vy si vážně pořád myslíte že dráha stojí a padá se strojvedoucíma? Ale to je zásadní omyl!!!
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
12.11.2007 (20:16)  
Jan Novák: No vidíš že to jde i bez nadávek :-) Já mám taky průmyslovku a strojvedoucí nejsem. Kolik bere? Můj kamarád, který jezdí si kolem 17 - 25 000 domů přinese... Záleží na měsíci, přesčasech, odměnách apod.
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
12.11.2007 (20:05)  
Ážetďák: Tak hele ty frajere:

1. - Mluv se mnou slušně, já ti taky nenadávám.

2. - Hlupák seš TY - Nauč se nejdřív pravopis a pak machruj ty nulo.

3. - Jestli máš argumenty, tak argumentuj a nenadávej. To umí každej blbec. Nebo si přiznej že na to nemáš.

4. - Jestli si myslíš, že každej, kdo má jinej názor než ty je blbec, tak to o tobě taky mnohé vypovídá.
12.11.2007 (20:03)  
Lapi CB. Napiš především kolik ten strojvedoucí bere! V Německu nadprůměrný plat nemá. A viš proč ruší autobusové spoje? Nejsou řidiči. A proč asi? Proč nejsou policisté, učitelé ? Srovnat letce a strojvedoucího nejde,to je pravda,ale také tomu odpovídá plat.Prostě ,kdo se ozve ,že chce víc ,bude ukamenován.Čest práci. Průmyslovku mám a nejsem strojvedoucí.
12.11.2007 (16:31)  
To Lapi: Argumenty mi zdaleka nedošli, ale debatu s blbem pokládám za ztrátu času. Asi tě nebude zajímat, že čeští strojvedoucí mají stávkovou pohotovost.
registrovaný uživatel M 
12.11.2007 (14:16)  
:-)))

Jak jsem napsal - nemyslim si, ze autobusak ma tezsi praci nez strojvudce, ale taky si nemyslim, ze je mezi nimi az tak nebetycny rozdil, ze by strojvudci meli mit kralovske platy
12.11.2007 (13:18)  
M - Uznejte, že oslovení "Venco" není vhodné pro vůdce světového bordelariátu.

Já zase nemám vůbec nic proti řidičům autobusu. Ale hlavně netvrdím, že to či ono povolání je těžší. Tvrdit, že řízení busu je těžší proti řízení vlaku jen z toho důvodo, že v busu se musí kromě udržování rychlosti jetě točit volantem - to je názor jako vystřižený z debaty kopáče a pomocného dělníka vedené v nádražním bufetu po šestém pivu.

Řízení silničního a kolejového vozidla je zkátka úplně odlišná činnost, vzájemně těžko srovnatelná. Nehledejte jednoduchá rozhřešení, taková existují jen v Blesku a na Nově, svět není jen černobílý.
registrovaný uživatel M 
12.11.2007 (1:36)  
Voloda Lenin (Venca uz neni in?:-)) - Ne, ja proti povolani strojvudce celkem nic nemam a beru ho jako o neco slozitejsi nez ten autobusak ale that´s all... Jen se mi jaksi nelibi ty oslavne epopeje na tema strojvudce je nejtezsi povolani na svete a strojvudce je buh...
Strojvudce se pilotovi neblizi ani omylem, je to opravdu mnohem bliz autobusakovi. Takovy ty hlasky jak strojvudce musi byt porad ve strehu a koukat pred sebe - to ale kurva musim aji na tom pitomym kole. Zodpovednost? Prijizdet autobusem (nebo jeste lepsi salinou) kolem jedne na zastavku pred ZS, tak to je taky myslim celkem vzdyky trochu bud a nebo...

Strojvudci maji (aspon v Nemecku) nadprumerny plat. Nic vic si nezaslouzi, resp. mit nadprumerny plat je velmi dobre zivobyti. Chapu, ze se to slozite chape, ale kdyz budou mit vsichni dvakrat vic, tak si nepolepsi nikdo, stejne tak (pokud nebudou mit vsichni stejne) vzdycky bude muset byt nekdo pod a nekdo nad prumerem...

Jan Novak - libi se mi tvuj styl. Taky mas nejakou tu prumyslovku?

No a muze nekdo nezavisly (ideal je kdo ma papiry na oboje) srovnat rizeni 810 a Liazky teda? Co vsechno musi clovek zvladnout v 810 a v Liazce nemusi. Ze musi umet TR10 nebo podobny hovadiny prosim nepiste, taky nebudu psat, ze ridic Liazky musi znat cestu do Berouna, zatimco fira jede kam ho navedou...
11.11.2007 (23:59)  
M - jeho (autobusáka - pozn. Vladimíra Iljiče) prace je vlastne i "tezsi", protoze krome brzda plyn musi i kroutit volantem, zatimco strojvedouci jede "kam ho nohy nesou"...

Na kole se musí navíc ještě šlapat a držet balanc. Z toho vyplývá, že jízda na kole je náročnější mež řízení autobusu. Jízdu na kole zvládá pětileté děcko, řízení autobusu by tedy zvládlo děcko tříleté a vlak by odvezlo i batole...

Ale vážně - podle čeho objektivně posuzujete náročnost povolání? Podle počtu otáček volantem?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko