Berlín - Právě probíhající stávka německých strojvůdců, která začala ve čtvrtek v poledne, by měla skončit v sobotu ráno v 6.00; v době svého trvání ale už způsobila kolaps nákladní železniční dopravy, hlavně ve východní části Německa. Podle oznámení odborového svazu GDL by měly vlaky jezdit nejméně do pondělí. Německé dráhy vzaly zavděk výpomocí strojvůdců z Česka, Rakouska a Švýcarska, kterých ale zdaleka nebylo tolik, aby mohli nahradit stávkující německé kolegy.
Českým dráhám dnes činilo problémy předávání vlaků v Děčíně, které se týkalo více než 30 nákladních spojů. Vlaky, které jsou sestaveny z jednotlivých vozových zásilek, vozí až do Drážďan čeští strojvedoucí. Ucelené vlaky přebírají němečtí strojvedoucí v Děčíně.
Některé vlaky jsou ovšem pro německé dráhy vysokou prioritu, a tak se je snaží odvézt, jak je to jen možné (jde například o díly pro automobilku Porsche). Tyto vlaky mají vždy zelenou.
Podle dostupných informací téměř tisícovka vlaků v Německu vůbec nevyjela ze seřaďovacích stanic, případně byla odstavena na vedlejší koleje. Za normálních okolností se přitom po německých železnicích denně pohybuje na pět tisíc nákladních vlaků.
Dohoda mezi Deutsche Bahn a odborovým svazem GDL se přitom zatím nerýsuje, neboť DB nepředložila samostatnou tarifní smlouvu, jak požadují odbory. Pokud se na tom nic nezmění, hodlá GDL rozhodnout v pondělí nebo v úterý, zda nátlak vůči společnosti vystupňuje rozšířením případných dalších stávek i na osobní dopravu. Šéf odborářů Manfred Schell dnes ale potvrdil, že nejméně do pondělí ráno se žádné stávky konat nebudou.
Zdroj: ČT24, foto: Milan Vojtek.
| 10.11.2007 (2:38)
Vy si vážně pořád myslíte že dráha stojí a padá se strojvedoucíma? Ale to je zásadní omyl!!!
1. - Mluv se mnou slušně, já ti taky nenadávám.
2. - Hlupák seš TY - Nauč se nejdřív pravopis a pak machruj ty nulo.
3. - Jestli máš argumenty, tak argumentuj a nenadávej. To umí každej blbec. Nebo si přiznej že na to nemáš.
4. - Jestli si myslíš, že každej, kdo má jinej názor než ty je blbec, tak to o tobě taky mnohé vypovídá.
Jak jsem napsal - nemyslim si, ze autobusak ma tezsi praci nez strojvudce, ale taky si nemyslim, ze je mezi nimi az tak nebetycny rozdil, ze by strojvudci meli mit kralovske platy
Já zase nemám vůbec nic proti řidičům autobusu. Ale hlavně netvrdím, že to či ono povolání je těžší. Tvrdit, že řízení busu je těžší proti řízení vlaku jen z toho důvodo, že v busu se musí kromě udržování rychlosti jetě točit volantem - to je názor jako vystřižený z debaty kopáče a pomocného dělníka vedené v nádražním bufetu po šestém pivu.
Řízení silničního a kolejového vozidla je zkátka úplně odlišná činnost, vzájemně těžko srovnatelná. Nehledejte jednoduchá rozhřešení, taková existují jen v Blesku a na Nově, svět není jen černobílý.
Strojvudce se pilotovi neblizi ani omylem, je to opravdu mnohem bliz autobusakovi. Takovy ty hlasky jak strojvudce musi byt porad ve strehu a koukat pred sebe - to ale kurva musim aji na tom pitomym kole. Zodpovednost? Prijizdet autobusem (nebo jeste lepsi salinou) kolem jedne na zastavku pred ZS, tak to je taky myslim celkem vzdyky trochu bud a nebo...
Strojvudci maji (aspon v Nemecku) nadprumerny plat. Nic vic si nezaslouzi, resp. mit nadprumerny plat je velmi dobre zivobyti. Chapu, ze se to slozite chape, ale kdyz budou mit vsichni dvakrat vic, tak si nepolepsi nikdo, stejne tak (pokud nebudou mit vsichni stejne) vzdycky bude muset byt nekdo pod a nekdo nad prumerem...
Jan Novak - libi se mi tvuj styl. Taky mas nejakou tu prumyslovku?
No a muze nekdo nezavisly (ideal je kdo ma papiry na oboje) srovnat rizeni 810 a Liazky teda? Co vsechno musi clovek zvladnout v 810 a v Liazce nemusi. Ze musi umet TR10 nebo podobny hovadiny prosim nepiste, taky nebudu psat, ze ridic Liazky musi znat cestu do Berouna, zatimco fira jede kam ho navedou...
Na kole se musí navíc ještě šlapat a držet balanc. Z toho vyplývá, že jízda na kole je náročnější mež řízení autobusu. Jízdu na kole zvládá pětileté děcko, řízení autobusu by tedy zvládlo děcko tříleté a vlak by odvezlo i batole...
Ale vážně - podle čeho objektivně posuzujete náročnost povolání? Podle počtu otáček volantem?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










