Berlín - Právě probíhající stávka německých strojvůdců, která začala ve čtvrtek v poledne, by měla skončit v sobotu ráno v 6.00; v době svého trvání ale už způsobila kolaps nákladní železniční dopravy, hlavně ve východní části Německa. Podle oznámení odborového svazu GDL by měly vlaky jezdit nejméně do pondělí. Německé dráhy vzaly zavděk výpomocí strojvůdců z Česka, Rakouska a Švýcarska, kterých ale zdaleka nebylo tolik, aby mohli nahradit stávkující německé kolegy.
Českým dráhám dnes činilo problémy předávání vlaků v Děčíně, které se týkalo více než 30 nákladních spojů. Vlaky, které jsou sestaveny z jednotlivých vozových zásilek, vozí až do Drážďan čeští strojvedoucí. Ucelené vlaky přebírají němečtí strojvedoucí v Děčíně.
Některé vlaky jsou ovšem pro německé dráhy vysokou prioritu, a tak se je snaží odvézt, jak je to jen možné (jde například o díly pro automobilku Porsche). Tyto vlaky mají vždy zelenou.
Podle dostupných informací téměř tisícovka vlaků v Německu vůbec nevyjela ze seřaďovacích stanic, případně byla odstavena na vedlejší koleje. Za normálních okolností se přitom po německých železnicích denně pohybuje na pět tisíc nákladních vlaků.
Dohoda mezi Deutsche Bahn a odborovým svazem GDL se přitom zatím nerýsuje, neboť DB nepředložila samostatnou tarifní smlouvu, jak požadují odbory. Pokud se na tom nic nezmění, hodlá GDL rozhodnout v pondělí nebo v úterý, zda nátlak vůči společnosti vystupňuje rozšířením případných dalších stávek i na osobní dopravu. Šéf odborářů Manfred Schell dnes ale potvrdil, že nejméně do pondělí ráno se žádné stávky konat nebudou.
Zdroj: ČT24, foto: Milan Vojtek.
| 10.11.2007 (2:38)
:-))
Končím diskusi. S lidmi tvého kalibru se diskutovat nedá. Takové je nutno hladit a hladit, až je úplně a co nejdřív vyhladíme.
jaký je rozdíl mezi čurákem a tebou?Žádný.A víš kolik strojvedoucí bere ? Napiš to.
Lapi, ty tvé názory jsou boží. Až bych řekl, že budeš jeden z managerů, co řídí dráhu. A to, co tady píšeš, máš v popisu práce. Páč takové krávoviny se jen tak nevidí.
Dělám fíru už nějakej ten pátek, na dráze chvilku, ale si říkám, kam jsem to vlezl.
Vůbec se nedivím, že lidí, co kroutěj kontrolérem, je nedostatek. Jak to tady už někdo napsal - jednou nohou v kriminále, druhá směruje do hrobu. Za ty prachy, které má kdejaká žába v kanclu dělat po nocích, víkendech, ....
Taky mám 100 chutí vodsaď "vzít kramle" a jít dělat něco jiného, minimálně něco méně zodpovědného. Jenže, a to takovej, jako ty nemůže pochopit - mašinky jsou droga, bez toho so nelze život představit.
Proto držím palce německým kolegům. Možná to otevře voka i kolegům tady v ČR.
Kluci němečtí - držte se !!!
(Čekám ukamenování od ostatních...)
Dále: No musí mít průmyslovku, a co? To je jako elita? Průmyslovka není specializované studium. Jestli ano, pak kromě gymplu jsou specializovné všechny střední školy. Tak si vyber.
Když se to na silnici taková pohoda, že když něco, tak prostě uhnu, že je tam tolik nehod? Že by si ti lidé od tebe nenechali poradit a prostě se neuhli?
No a on není výběr? Ale je, jen ten dotyčný musí něco umět. Pokud umí jen řídit vlak, ať řídí vlak. A pokud se mu to nelíbí, ať se naučí něco jiného a může nastoupit jinam. Osobně mu místo seženu.
Klíčových zaměstnanců? Tím jsi chtěl říct že strojvedoucí je klíčový zaměstnanec pro dráhu??? Takže pro Student Agency je klíčový řidič autobusu a ne Jančura. Aha, to jsem netušil.
Probuď se: Už 18 let tu není socilasmus!
sice mají oba velkou zodpovědnost za majetek a lidi, ale
udělat výcvik na strojvedoucího mi přijde daleko těžší
On je dnes nějaký výběr? Přemýšlej nad tím, co plácáš! Strojvedoucí musí mít minimálně průmyslovku. Co musí mít autobusák? Navíc se jedná o specializované studium, na rozdíl od absolventů gymplu a ekonomiky, kteří mohou škodit kdekoli. A na silnici se většinou dá někam uhnout. Kam uhne fíra, když mu na přejezd vjede kamion, nebo když proti němu jede na jednokolejce jiný vlak? A pokud firma nemá peníze na zaplacení klíčových zaměstnanců, ať vyhází přebytečné úředníky a sníží platy managorům.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










