..: Průběh stávky německých strojvůdců :..

Ilustrační obrázekBerlín - Právě probíhající stávka německých strojvůdců, která začala ve čtvrtek v poledne, by měla skončit v sobotu ráno v 6.00; v době svého trvání ale už způsobila kolaps nákladní železniční dopravy, hlavně ve východní části Německa. Podle oznámení odborového svazu GDL by měly vlaky jezdit nejméně do pondělí. Německé dráhy vzaly zavděk výpomocí strojvůdců z Česka, Rakouska a Švýcarska, kterých ale zdaleka nebylo tolik, aby mohli nahradit stávkující německé kolegy.

Českým dráhám dnes činilo problémy předávání vlaků v Děčíně, které se týkalo více než 30 nákladních spojů. Vlaky, které jsou sestaveny z jednotlivých vozových zásilek, vozí až do Drážďan čeští strojvedoucí. Ucelené vlaky přebírají němečtí strojvedoucí v Děčíně.

Některé vlaky jsou ovšem pro německé dráhy vysokou prioritu, a tak se je snaží odvézt, jak je to jen možné (jde například o díly pro automobilku Porsche). Tyto vlaky mají vždy zelenou.

Podle dostupných informací téměř tisícovka vlaků v Německu vůbec nevyjela ze seřaďovacích stanic, případně byla odstavena na vedlejší koleje. Za normálních okolností se přitom po německých železnicích denně pohybuje na pět tisíc nákladních vlaků.

Dohoda mezi Deutsche Bahn a odborovým svazem GDL se přitom zatím nerýsuje, neboť DB nepředložila samostatnou tarifní smlouvu, jak požadují odbory. Pokud se na tom nic nezmění, hodlá GDL rozhodnout v pondělí nebo v úterý, zda nátlak vůči společnosti vystupňuje rozšířením případných dalších stávek i na osobní dopravu. Šéf odborářů Manfred Schell dnes ale potvrdil, že nejméně do pondělí ráno se žádné stávky konat nebudou.

Zdroj: ČT24, foto: Milan Vojtek.


Honza-loko Poslat mail autorovi | 10.11.2007 (2:38)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Německo


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
11.11.2007 (10:18)  
M: Díky za přesný výklad :-) Přesně moje myšlenky viz. dve předchozí příspěvky.
Kdyby spolu seděli v hospodě strojvedoucí a autobusák, a ten strojvedoucí si takhle stěžoval a argumentoval, možná by mu ten busák jednu vrazil...
Registrierter Benutzer M 
11.11.2007 (9:59)  
Ážetďák - a proto navrhuji 80K mesicne pro kamionaky. Taky jsou jednou nohou v hrobe a druhou v kriminale...

wen - proc jsou platy pilotu a strojvudcu odlisne jsem tady nedavno psal. Jednak si myslim, ze strojvudce je preci jen bliz autobusakovi nez pilotovi a hlavne - cesky pilot muze v pohode letat pro Air France, zatimco cesky strojvudce pro SNCF bez toho, aby se tam odstehoval, jezdit nemuze.
Autobusak ma uplne stejnou zodpovednost za lidi jako strojvedouci a jeho prace je vlastne i "tezsi", protoze krome brzda plyn musi i kroutit volantem, zatimco strojvedouci jede "kam ho nohy nesou"...

A to pomijim fakt, ze strojvudci jsou v Nemecku nadprumerne placeni, tak fakt nevim, co jeste chcou. Opravdu je to tak, ze vsichni nadprumerny plat mit nemuzou a verte neverte kopat v desti rygol na kanal je kurevsky nechutna prace a nechtel bych to delat ani za nic. Neni to ale duvod, proc by kopaci meli mit nadprumerny plat...
Registrierter Benutzer wen 
11.11.2007 (9:18)  
LapiCB: buď mají svou práci rádi, nebo nic jiného dělat nemohou/nechtějí/neumějí... Každá práce má svoje plusy a mínusy. Platy pilotů a strojvedoucích jsou nesrovnatelné, přitom jejich pracovní zodpovědnost není nepodobná - ovládají stroj, který může mít na "palubě" stovky lidí a zdraví i životy cestujících jsou i v jejich rukou. Piloti samozřejmě budou mít vždycky vyšší platy, ale určitě i strojvůdci si zaslouží slušnou mzdu.
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
11.11.2007 (8:04)  
Btw to Ážetďák: Pokud je to povolání tak strašně nebezpečné a mizerně placené, všichni je akorát buzerujou... Proč tam tedy pořád jsou???
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
11.11.2007 (8:02)  
Pche, takovejch povolání je... Každej autobusák, tramvaják, taxikář, rozvoz zboží... A pochybuju že mají takový plat a výhody jako strojvedoucí.
Nechápu proč si NĚKTEŘÍ strojvedoucí myslí, že jsou nějak nadřazeni a měli by být oceneni jako piloti dopravních letadel či stíhaček.
Už si sakra uvědomte, že stávka podnik pouze poškodí!!!!!!!
A protože je to podnik státní, škody se hradí ze státního rozpočtu, kam přispívám i já. A nechci se nechat od NEKTERÝCH strojvedoucích (ani nikoho jiného) vydírat!!!!
10.11.2007 (22:58)  
To rejpalové: Všechno souvisí se vším. A povolání, při kterém je člověk jednou nohou v hrobě a druhou v kriminále a neví dne, ani hodiny, si zaslouží mnohem lepší ocenění, než bludy plácající politik, např. Stávka nikdy nevznikne ze dne na den. Takže pokud se začne stávkovat, je to naprosto jednoznačně o selhání managementu. Ostatně nebude trvat dlouho a bude se stávkovat i u nás, protože to, co si vymýšlejí na naše mašinfíry papaláši na GŘ, si nic jiného než pořádnou stávku nezaslouží!
10.11.2007 (13:44)  
tgw : ten koridor Plzen - Cheb vystihly přesně naprostá hovadina oproti variantě Plzen - Domažlice
10.11.2007 (12:50)  
wem - Lidé mají zkreslewný představy,že to je legislativně možné ,aby na jakékoliv železnici zaskakovaly zahraniční strojvedoucí.Prostě to zákony neumožňují a hodně dlouho nebudou.
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
10.11.2007 (11:50)  
tgw: No. Co je to za bandu odborníků, že tam nejsou vyjmenovaní? Z toho usuzuji, že to nebudou zas takové kapacity. Jak se studie dělala? Od stolu tí jí udělám taky, ale není tam rozepsáno jak probíhala, na základě čeho... V podstatě to ve mě vyvolává pocti plácnutí do vody, výkřik do tmy nebo jak chceš.
Tím ale neříkám že stát umí hospodařit s penězi - to ani náhodou!
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
10.11.2007 (11:40)  
Topič: Také děkuji, přesně tak jsem to myslel :-) Dráha se musí chovat prozákanicky (i když tyhle formulky nesnáším). A dále si být vědoma toho, že ji dotujeme neskutečně vyskoku částkou!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko