Berlín - Právě probíhající stávka německých strojvůdců, která začala ve čtvrtek v poledne, by měla skončit v sobotu ráno v 6.00; v době svého trvání ale už způsobila kolaps nákladní železniční dopravy, hlavně ve východní části Německa. Podle oznámení odborového svazu GDL by měly vlaky jezdit nejméně do pondělí. Německé dráhy vzaly zavděk výpomocí strojvůdců z Česka, Rakouska a Švýcarska, kterých ale zdaleka nebylo tolik, aby mohli nahradit stávkující německé kolegy.
Českým dráhám dnes činilo problémy předávání vlaků v Děčíně, které se týkalo více než 30 nákladních spojů. Vlaky, které jsou sestaveny z jednotlivých vozových zásilek, vozí až do Drážďan čeští strojvedoucí. Ucelené vlaky přebírají němečtí strojvedoucí v Děčíně.
Některé vlaky jsou ovšem pro německé dráhy vysokou prioritu, a tak se je snaží odvézt, jak je to jen možné (jde například o díly pro automobilku Porsche). Tyto vlaky mají vždy zelenou.
Podle dostupných informací téměř tisícovka vlaků v Německu vůbec nevyjela ze seřaďovacích stanic, případně byla odstavena na vedlejší koleje. Za normálních okolností se přitom po německých železnicích denně pohybuje na pět tisíc nákladních vlaků.
Dohoda mezi Deutsche Bahn a odborovým svazem GDL se přitom zatím nerýsuje, neboť DB nepředložila samostatnou tarifní smlouvu, jak požadují odbory. Pokud se na tom nic nezmění, hodlá GDL rozhodnout v pondělí nebo v úterý, zda nátlak vůči společnosti vystupňuje rozšířením případných dalších stávek i na osobní dopravu. Šéf odborářů Manfred Schell dnes ale potvrdil, že nejméně do pondělí ráno se žádné stávky konat nebudou.
Zdroj: ČT24, foto: Milan Vojtek.
| 10.11.2007 (2:38)
Kdyby spolu seděli v hospodě strojvedoucí a autobusák, a ten strojvedoucí si takhle stěžoval a argumentoval, možná by mu ten busák jednu vrazil...
wen - proc jsou platy pilotu a strojvudcu odlisne jsem tady nedavno psal. Jednak si myslim, ze strojvudce je preci jen bliz autobusakovi nez pilotovi a hlavne - cesky pilot muze v pohode letat pro Air France, zatimco cesky strojvudce pro SNCF bez toho, aby se tam odstehoval, jezdit nemuze.
Autobusak ma uplne stejnou zodpovednost za lidi jako strojvedouci a jeho prace je vlastne i "tezsi", protoze krome brzda plyn musi i kroutit volantem, zatimco strojvedouci jede "kam ho nohy nesou"...
A to pomijim fakt, ze strojvudci jsou v Nemecku nadprumerne placeni, tak fakt nevim, co jeste chcou. Opravdu je to tak, ze vsichni nadprumerny plat mit nemuzou a verte neverte kopat v desti rygol na kanal je kurevsky nechutna prace a nechtel bych to delat ani za nic. Neni to ale duvod, proc by kopaci meli mit nadprumerny plat...
Nechápu proč si NĚKTEŘÍ strojvedoucí myslí, že jsou nějak nadřazeni a měli by být oceneni jako piloti dopravních letadel či stíhaček.
Už si sakra uvědomte, že stávka podnik pouze poškodí!!!!!!!
A protože je to podnik státní, škody se hradí ze státního rozpočtu, kam přispívám i já. A nechci se nechat od NEKTERÝCH strojvedoucích (ani nikoho jiného) vydírat!!!!
Tím ale neříkám že stát umí hospodařit s penězi - to ani náhodou!
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










