..: Jízdenky TeleTiket mají podle Českých Drah úspěch :..

Ilustrační obrázekPraha - Jízdenky prodávané po telefonu pod obchodním názvem TeleTiket slaví úspěch. Alespoň to tvrdí vedení Českých Drah. V průběhu tohoto týdne si jeden z cestujících zakoupil 1000. jízdenku prodanou tímto způsobem. Stalo se tak po čtvrtroce od zahájení provozu této služby, kterou ČD zavedly v rámci programu zvaného Komplexní strategie odbavení cestujících.

„TeleTiket je populární zejména u pátečních spojů, kdy společně s internetovým prodejem je tento způsob nákupu jízdenky s rezervací nejjednodušší cestou, jak si například zajistit možnost přepravy tradičně vyprodanými spoji SC Pendolino. Velká část cestujících těchto spojů tak vůbec nemíří k prodejní přepážce na nádraží a s jízdenkou zakoupenou přes telefon či internet nastupuje přímo bez zdržení do svého spoje,“ tvrdí bývalý tiskový mluvčí a nynější ředitel marketingu Českých Drah Aleš Ondrůj.

Cestující, který si chce koupit jízdenku pomocí telefonu, zavolá na infolinku ČD. Zde zadá své osobní údaje a výchozí a cílovou stanici jízdy. Poté odsouhlasí cenu přepravy navýšenou o stokorunovou přirážku za použití TeleTiketu. Jízdenku si pak může podle domluvy vyzvednout buď u pokladny, nebo si ji může nechat přeposlat do e-mailové schránky a vytisknout sám doma.

Kromě prodeje jízdních dokladů přes telefon funguje v České Republice ještě další zajímavá služba k nákupu dálkových železničních jízdenek. Jde o elektronický obchod Českých Drah. Ten funguje od roku 2006, kdy byl jeho hlavní účel v prodávání jízdenek pro tehdy nové spoje na trati z Prahy do Ostravy vedené populární řadou 680 pod obchodním názvem SC Pendolino. V dnešní době poskytují České dráhy tyto služby pro vybrané vlaky InterCity, EuroCity a všechny spoje SC.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Samir Lepara | 16.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
17.11.2007 (18:20)  
Podle mého by nemělo smysl zavádět semi-průběžnou aktualizaci JENOM kvůli tomuhle, neboť by zisk ze zabránění té setiny promile možných podvodů (jeden člověk 2x za den stejnou trasu) nevyrovnal nákladům na zavedení. Někdy je výhodnější smířit se s pár podvodníky, než je draze hledat.
registrovaný uživatel Polik  mail  
17.11.2007 (17:33)  
Setkal jsem se asi dva roky zpátky v nějakých malých potravinách s offline platbou přes chipovou kartu. Platil jsem asi dvě stovky, zadal jsem PIN, který byl ověřen chipem na kartě (tj. naprosto okamžitě) a oznámení o transakci mi přišlo až večer. Když jsem se podíval do internetového bankovnictví, tak tam byla opravdu až z data mnoho hodin po nákupu.

A jinak problém s ověřováním jízdenek koupených po netu určitě neřešitelný není, opět je to pouze rozdíl mezi "nejde" a "nechce se", což většina lidí nerada rozlišuje. Minimálně třeba navrhované užití asymetrické šifry a nějaká semiprůběžná aktualizace použití lístku, stačilo by třeba nějaká ta wifi ve větších stanicích, aby popka odeslala informace o použitých lístcích / stáhla si totéž dodané ostatními.
Možná to není jednoduché na realizaci, ale to stále ještě neznamená, že to nejde.
17.11.2007 (13:48)  
Jinak na off-line platby nepotrebujes imprinter, data se daji nacist jakymsi "kvaziimprinterem', ktery data z karty sebere elektronicky v rezimu off-line, ta shromazdi a pak nekdy v budoucnu je on-line preda k autorizaci. Tenhle system vyuziva napr. JLV, u ktere muzes platit jen emboskami(protoze to jede off-line), ale udaje z karty si seberou elektronickym pristrojem.
registrovaný uživatel Web 
17.11.2007 (11:11)  
Samozřejmě to jde "zneužít" a jet na ni z A->B, pak se vratit do A a znovu A->B. Jestli tohle je to největší nebezpečí, tak já bych byl v klidu :) A ČD to nezavedou :)

Další možnost je vyzvednout si tu jízdenku v nějakém rychlém automatu na nádraží.
registrovaný uživatel Web 
17.11.2007 (11:05)  
Kontrola jízdenky nemusí být závislá na on-line připojení k databázi - jak už bylo řečeno, pravost dokladu se ověřuje podle asymetrického šifrování (obdobné jako elektronický podpis). Unikátnost dokladu je jednoduše zajištěna podmínkou mít ssebou a) Platební kartu, kterou jsem to zakoupil b) Slevovou kartu c) Občanku.

Co na tom chcete ještě zkoumat? Co se přenáší z ICE (nebo třeba z 471) do servisního centra nemá s popkou nic společného.
registrovaný uživatel M 
17.11.2007 (10:30)  
Nevim, ale mam pocit, ze ted je to debata dvou tatinku, kteri sve ditko privedou do pripravky a rovnou se bavi, kterej synator bude hrat v narodaku nalevo a kterej zprava:-)))
17.11.2007 (1:13)  
Tak to už je detail, jestli data potečou přes Wi-Fi nebo třeba Bluetooth. :) Když je intranet rozvedený do většiny velkých stanic, tak by snad nebyl takový problém dát anténu na střechu.
registrovaný uživatel thingie  mail  
16.11.2007 (23:13)  
Teda nevim jestli je wifi, navíc v pásmu s GL, zrovna ta věc na které by měla železnice nějak i jen nepatrně záviset...
registrovaný uživatel M 
16.11.2007 (22:53)  
Ne, ze bych chtel branit pokroku, ale uplne vidim ty davy, co se treba v Kostelci u Jihlavy (ze zeleznicniho hlediska docela vyznamna stanice, neni-liz pravda:) pripojuji pres WiFi na net:-))
dopisovatel nebo člen ŽP CzechDave  mail  
16.11.2007 (22:46)  
Co brání tomu, aby ČD vybudovaly ve všech větších stanicích přístupové body pro aktualizace nakoupených jízdenek do POPek? Intranetové spojení tyto větší stanice už stejně mají (vlastně všechny, které mají on-line pokladny), takže vyvést někde u pokladní ještě jednu nebo dvě přípojky pro aktualizace pamětí POPek, kam by si vždycky zašel průvodčí načíst nejnovější data, by snad nemělo být tak nepřekonatelné, ne? Popřípadě vybudovat WiFi tak, aby signál pokrýval nástupiště a POPky by se aktualizovaly automaticky. Kromě toho by se daly tyhle wifiny využít i ke komerčním účelům - technicky to zajistit lze velice snadno (konfigurace různých VLAN apod.). Ale to by se muselo změnit myšlení odpovědných lidí a to bolí - jéje, to bolí... Stejný případ jako ministerstvo dopravy, které zamítlo možnost nechat si vystavit nový řidičák poštou. To bylo také moc progresívní a tak se také našly důvody, proč to nejde.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko