..: Jízdenky TeleTiket mají podle Českých Drah úspěch :..

Ilustrační obrázekPraha - Jízdenky prodávané po telefonu pod obchodním názvem TeleTiket slaví úspěch. Alespoň to tvrdí vedení Českých Drah. V průběhu tohoto týdne si jeden z cestujících zakoupil 1000. jízdenku prodanou tímto způsobem. Stalo se tak po čtvrtroce od zahájení provozu této služby, kterou ČD zavedly v rámci programu zvaného Komplexní strategie odbavení cestujících.

„TeleTiket je populární zejména u pátečních spojů, kdy společně s internetovým prodejem je tento způsob nákupu jízdenky s rezervací nejjednodušší cestou, jak si například zajistit možnost přepravy tradičně vyprodanými spoji SC Pendolino. Velká část cestujících těchto spojů tak vůbec nemíří k prodejní přepážce na nádraží a s jízdenkou zakoupenou přes telefon či internet nastupuje přímo bez zdržení do svého spoje,“ tvrdí bývalý tiskový mluvčí a nynější ředitel marketingu Českých Drah Aleš Ondrůj.

Cestující, který si chce koupit jízdenku pomocí telefonu, zavolá na infolinku ČD. Zde zadá své osobní údaje a výchozí a cílovou stanici jízdy. Poté odsouhlasí cenu přepravy navýšenou o stokorunovou přirážku za použití TeleTiketu. Jízdenku si pak může podle domluvy vyzvednout buď u pokladny, nebo si ji může nechat přeposlat do e-mailové schránky a vytisknout sám doma.

Kromě prodeje jízdních dokladů přes telefon funguje v České Republice ještě další zajímavá služba k nákupu dálkových železničních jízdenek. Jde o elektronický obchod Českých Drah. Ten funguje od roku 2006, kdy byl jeho hlavní účel v prodávání jízdenek pro tehdy nové spoje na trati z Prahy do Ostravy vedené populární řadou 680 pod obchodním názvem SC Pendolino. V dnešní době poskytují České dráhy tyto služby pro vybrané vlaky InterCity, EuroCity a všechny spoje SC.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Samir Lepara | 16.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.11.2007 (21:59)  
Vzhledem k tomu, že mnohé německé vlaky objedou polovinu Německa a jedou i více než deset hodin, čili cestující si kupuje jízdenku včetně rezervace do vlaku, který je už na cestě, tak je zřejmé, že DB používají on–line POP, protože z ICE se taky on–line přenáší závady vzniklé během jízdy do servisního centra, takže ještě než se dojede do cílové stanice, tak jsou připraveny náhradní díly. Čili není důvod k tomu, aby se stejná komunikační síť nepoužívala i pro komerční činnosti.
On–line musí existovat taky POP ÖBB, protože tam se dají zakupovat jízdenky přes mobil a na základě "jakéhosi" kódu pak vyjede průvodčí cestujícímu z POPky papírovou jízdenku …
registrovaný uživatel vpar 
16.11.2007 (20:46)  
U nás je mizerné pokrytí GSM signálem kolem tratí, takže platba kartou u POPky zatím online nehrozí... A offline lze pokud vím platit pouze embossovanou kartou (imprinter). A ověření jízdenky jde udělat bezpečně i offline, stačí použít asymetrickou kryptografii... (stačilo by podepsat hash stanic a nějaké číslo jízdenky). Jediný předpoklad je tajit soukromý klíč (veřejný by byl v POPce) a čas od času ho vyměnit...
registrovaný uživatel ANKU 
16.11.2007 (20:38)  
M: Tak to ja taky nechci tvrdit, ze to urcite vim, protoze to znam fakt jenom jako cestujici. :-) Ale pro to, ze to nejakou formou "on-line" byt musi, bude ze se u nich da platit i neembosovanymi (elctronic) EC platebnimi kartami. Jeste mne napadlo, ze nejsou uplne bezdratove on-line na nejakou sit, ale pruvodci updateuje data ve vlaku prubezne v ty jeho kabine.
registrovaný uživatel M 
16.11.2007 (18:07)  
:-)
Jako uplne online podle myho nejsou (teda, ted si nebudu hrat na hrdinu a rovnou uznavam mozny omyl:-), jen se informace o karte a tak ulozi do "pameti" te POPky. Obdobne ty jizdenky... Nebo co vlastne znamena on-line? U me, jakozto zkazenym internetem, to znamena byt nejak pripojeny na nejakou sit. Podminkou pro pripojeni je nejaky signal nebo drat a ten vsude byt nemusi.

No a kdyz nic, tak nikdo (asi:) mi nevymluvi, ze kdyz si neco koupim v letadle a budu platit kartou, tak ta online pripojena neni:-))
registrovaný uživatel ANKU 
16.11.2007 (17:43)  
No tipnul bych ze DB maji on-line POPky (ale na jistotu to nevim), protoze se u nich da platit primo ve vlaku kartou a pruvodci je projizdeji POPkou. Jinak pokazdy pruvodci prejede cteckou POPky pres ten carovy kod (teda pres ten ctverecek, takovej slozitejsi carovy kod) a POPka pipne a u mne zatim pokazdy zasvitila zelene. :-) Jinak samozrejme on-line jizdenku jeste oznaci normalnimi klestickami. Nic vic k tomu nevim, jsem koneckoncu jenom uzivatel. :-)
16.11.2007 (16:08)  
babilon: Přesněji, jak průvodčí ve vlaku pozná, že to, co jste si vytiskl, je z eShopu a ne z PhotoShopu?

No a jak se to pozná u současných jízdenek??

Jinak řešení jsou dvě - buď mít POPky s on-line přístupem do fatabáze jízdenek (dražší varianta) nebo vytvářet čárový kód na jízdenkách podle algoritmu, který znají jenom ČD (to není moc neprůstřelné).
16.11.2007 (15:27)  
Jak tady popisujete německý a další systémy, tak to vypadá, že jejich POPky mají online data. Což bohužel u nás nefunguje, takže si o prodeji volných jízdenek můžeme nechat zdát. Dalo by se to řešit zašifrováním veškeré informace do kontrolního kódu, ale to by prodej musel procházet certifikační agenturou (která zodpovídá za to, že šifrovací klíč neunikne na veřejnost), což se zase prodraží.

M: Zneuživání typu, že pojedu během jednoho dne na jednu jízdenku dvakrát stejnou trasu, by mě jako dopravce asi moc netrápilo. Když si chce někdo na jednu zpáteční jízdenku pendlovat celý den mezi Prahou a Kolínem, tak ať si jezdí, když ho to baví. Prostě sleva pro šotouše. :-)
registrovaný uživatel M 
16.11.2007 (14:53)  
ANKU - vis jak lze zabranit tomu, ze ve vlaku (nebo ve dvou po sobe jedoucich vlacich) nebude mit jeden clovek original a druhy kopii kodu (ale "original" cisla dokladu), pripadne jeden clovek na stejny doklad nepojede tutez trasu vickrat?

Jinymi slovy, jak se osefuje, ze pri druhem pouziti kodu (nebo pri pouziti kodu vymysleneho) POPka zahlasi "Warnung, warnung"?
Nebo je to tak, ze "falesny" listek POPka nepozna, ale pri vyhodnoceni dat se zjisti, ze na dany kod byly vydany dva listky a doklad a karta, ktere byly pouzity na jeho vydani jsou umisteny na cernou listinu?
registrovaný uživatel ANKU 
16.11.2007 (14:46)  
On-line jizdenky u DB plati na vsech vlacich DB a platnosti jsou shodne s normalnimi jizdenkami (nejsou tedy vazany na konkretni vlak), na jizdence je takovy ten novy carovy kod (ctverec) a ten pruvodci precte POPkou. Jizdenky se nevystavuji na jmeno, ale na kontrolni doklad (BahnCard, kreditni nebo platebni karta) a ten musi mit cestujici sebou (nemusi byt primo moje kreditka).
registrovaný uživatel M 
16.11.2007 (13:51)  
Taky bych ocenil, kdyby nas nekdo poucil:-))

Rozdil mezi jizdenkou v eshopu a photoshopu vidim tak, ze ta z eshopu musi byt ulozena i v te POPce. No a ta by musela byt kontinualne updatovana (nebo aspon jednou denne, ale to by neslo nakupovat listek v den odjezdu). Jestli nekdo vi, jak tohle zaridit, tak sem s tim
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko