Praha - Jízdenky prodávané po telefonu pod obchodním názvem TeleTiket slaví úspěch. Alespoň to tvrdí vedení Českých Drah. V průběhu tohoto týdne si jeden z cestujících zakoupil 1000. jízdenku prodanou tímto způsobem. Stalo se tak po čtvrtroce od zahájení provozu této služby, kterou ČD zavedly v rámci programu zvaného Komplexní strategie odbavení cestujících.
„TeleTiket je populární zejména u pátečních spojů, kdy společně s internetovým prodejem je tento způsob nákupu jízdenky s rezervací nejjednodušší cestou, jak si například zajistit možnost přepravy tradičně vyprodanými spoji SC Pendolino. Velká část cestujících těchto spojů tak vůbec nemíří k prodejní přepážce na nádraží a s jízdenkou zakoupenou přes telefon či internet nastupuje přímo bez zdržení do svého spoje,“ tvrdí bývalý tiskový mluvčí a nynější ředitel marketingu Českých Drah Aleš Ondrůj.
Cestující, který si chce koupit jízdenku pomocí telefonu, zavolá na infolinku ČD. Zde zadá své osobní údaje a výchozí a cílovou stanici jízdy. Poté odsouhlasí cenu přepravy navýšenou o stokorunovou přirážku za použití TeleTiketu. Jízdenku si pak může podle domluvy vyzvednout buď u pokladny, nebo si ji může nechat přeposlat do e-mailové schránky a vytisknout sám doma.
Kromě prodeje jízdních dokladů přes telefon funguje v České Republice ještě další zajímavá služba k nákupu dálkových železničních jízdenek. Jde o elektronický obchod Českých Drah. Ten funguje od roku 2006, kdy byl jeho hlavní účel v prodávání jízdenek pro tehdy nové spoje na trati z Prahy do Ostravy vedené populární řadou 680 pod obchodním názvem SC Pendolino. V dnešní době poskytují České dráhy tyto služby pro vybrané vlaky InterCity, EuroCity a všechny spoje SC.
Zdroj: Tisková zpráva ČD

On–line musí existovat taky POP ÖBB, protože tam se dají zakupovat jízdenky přes mobil a na základě "jakéhosi" kódu pak vyjede průvodčí cestujícímu z POPky papírovou jízdenku …
Jako uplne online podle myho nejsou (teda, ted si nebudu hrat na hrdinu a rovnou uznavam mozny omyl:-), jen se informace o karte a tak ulozi do "pameti" te POPky. Obdobne ty jizdenky... Nebo co vlastne znamena on-line? U me, jakozto zkazenym internetem, to znamena byt nejak pripojeny na nejakou sit. Podminkou pro pripojeni je nejaky signal nebo drat a ten vsude byt nemusi.
No a kdyz nic, tak nikdo (asi:) mi nevymluvi, ze kdyz si neco koupim v letadle a budu platit kartou, tak ta online pripojena neni:-))
No a jak se to pozná u současných jízdenek??
Jinak řešení jsou dvě - buď mít POPky s on-line přístupem do fatabáze jízdenek (dražší varianta) nebo vytvářet čárový kód na jízdenkách podle algoritmu, který znají jenom ČD (to není moc neprůstřelné).
M: Zneuživání typu, že pojedu během jednoho dne na jednu jízdenku dvakrát stejnou trasu, by mě jako dopravce asi moc netrápilo. Když si chce někdo na jednu zpáteční jízdenku pendlovat celý den mezi Prahou a Kolínem, tak ať si jezdí, když ho to baví. Prostě sleva pro šotouše. :-)
Jinymi slovy, jak se osefuje, ze pri druhem pouziti kodu (nebo pri pouziti kodu vymysleneho) POPka zahlasi "Warnung, warnung"?
Nebo je to tak, ze "falesny" listek POPka nepozna, ale pri vyhodnoceni dat se zjisti, ze na dany kod byly vydany dva listky a doklad a karta, ktere byly pouzity na jeho vydani jsou umisteny na cernou listinu?
Rozdil mezi jizdenkou v eshopu a photoshopu vidim tak, ze ta z eshopu musi byt ulozena i v te POPce. No a ta by musela byt kontinualne updatovana (nebo aspon jednou denne, ale to by neslo nakupovat listek v den odjezdu). Jestli nekdo vi, jak tohle zaridit, tak sem s tim
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










