..: Do práce jeďte raději autem, vzkazuje ministerstvo občanům :..

Ilustrační obrázek Praha - Odpovědi ministerstva dopravy na stížnosti, týkající se vysokých zpoždění železničních spojů směrujících do Prahy, obsahují i doporučení použít místo vlaku osobní automobil. Jedná se přitom o zpoždění spojů využívaných na cesty do zaměstnání, které mnohdy číní víc než patnáct minut, a tím výrazně komplikují život lidem žijícím dále od metropole.

Zpravodajský server iDNES na svých stránkách uveřejnil zkušenosti obyvatele Kutnohorska, dojíždějícího každé ráno do Prahy. Ve svém dopise adresovaném ministerstvu dopravy si stěžuje na pravidelné zpožďování vlakových spojů směrujících do Prahy, což v kombinaci s přestupem Kolíně značně znepŕíjemňuje ranní cesty do práce. "Vlak Cassovia R 422 má zpoždění každý den, a to v intervalu 15 - 45 minut. Nemám jinou možnost než jezdit právě tímto vlakem. Nevím, jak dlouho bude můj zaměstnavatel tolerovat mé pozdní příchody," píše ve svém dopisu Rostislav Štěnička z Malešova u Kutné Hory.

Odpověď ministerstva je ovšem kuriózní: zatímco stížnost na zpoždění mezistátního rychlíku posunulo příslušnému oboru generálního ředitelství Českých drah, autorovi dopisu radí na vlaky raději nespoléhat. V případě problematického dojíždění do zaměstnání v určitou hodinu ministerstvo doporučuje pokusit se se zaměstnavatelem dohodnout na flexibilní pracovní době, v otázce kvality hromadné dopravy ale otevřeně navrhuje využití osobního automobilu - zejména dojíždí-li z dané obce do Prahy více osob. Rozšiřování veřejné dopravy je v tomto případě podle ministerstva nerentabilní. Tento přístup je obzvlášťě paradoxní, když uvážíme zákonný nárok občana na tzv. Základní dopravní obslužnost a leckdy až extrémní péči, která je v tomto směru věnována jiným případům.

Proč jezdí vlaky opožděné?

Vysvětlení problematické situace železniční dopravy v úseku Kolín - Praha je hned několik: v současné době se jedná zejména o rekonstrukci traťového úseku mezi Libní a Běchovicemi, ale také o modernizaci kolínského uzlu a výstavbu Nového spojení v Praze. Podle Odboru drah, železniční a kombinované dopravy MD ČR by se situace měla zlepšit po roce 2010, kdy bude dokončena většina stavebních projektů a zároveň se uvažuje o zavedení nových spěšných vlaků spojujících Kutnohorsko s hlavním městem. Vyjádření ale dodáva, že v případě mezistátních vlaků nejsou na vině České dráhy, jelikož rychlíky již přijíždějí zpožděné ze sousedních států.

Kde zpoždění vznikají

O důvodech zpoždění většiny vlaků není třeba spekulovat: díky internetu je k dispozici statistika zpoždění, která jednoznačně prokazuje úzká místa v úseku Kolín - Praha. Například zmiňovaný R 422 Cassovia v období od 24. října do 20. listopadu 2007 nepřijel na české území opožděn o více než 18 minut. V dvou třetinách případů přitom zpoždění nedosahovalo ani pěti minut. Další čtvrtina pak nepřesáhla 15 minut. Výrazně horší je situace na příjezdu do Prahy hl.n., kde průměrné zpoždění za sledované období představuje 24 minut. V celé třetině případů přijel rychlík do cíle o více než půlhodinu později oproti jízdnímu řádu. O poznání lépe jsou na tom další ranní spoje - např. R 670 z Brna nebo R 610 Ohře z Havlíčkova Brodu, u kterých se průměrné zpoždění pohybuje v řádu minut, přestože i zde za uplynulý měsíc byly extrémní případy zpoždění dosahujícího více než jednu hodinu.

Mezi často kladené dotazy bezpochyby patří otázka, proč dlouhodobým výlukovým pracím není přizpůsoben jízdní řád, jenž by za cenu prodloužení jízdní doby mohl lépe reflektovat reálnou propustnot právě rekonstruovaných traťových úseků. Situace by se ale měla částečně zlepšit se zaveden9m nového jizdního řádu, který začne platit 9. prosince 2007. Dálkové vlaky směrující na pražské hlavní nádraží budou kvůli stavebním pracím nově vedeny přes Malešice a Vršovice. Některé vlaky regionální dopravy budou zase končit jízdu již na Smíchově nebo na nádraží Vršovice.

zdroj: iDNES, Babitron - zpoždění vlaků na síti ČD


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 21.11.2007 (18:01)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
22.11.2007 (20:48)  
Záruba:ty dežo nevidim důvod proč by si Franta měl platit vlastní vlaky.
22.11.2007 (20:45)  
:-))))

Asi nemá cenu to moc rozebírat, ale nedá mi to: Tak to namalujte do GVD a zplaťte. ;-) To první byste si mimochodem mohl zkusit doopravdy, jsem moc zvědav, k čemu dojdete.
22.11.2007 (20:43)  
Tomáš Záruba, babilon: A proč tam jezdí 7 lidí? Protože všichni jezdí přes Ústí! A to i do okolních stanic. Rychlíky přes Ústí jsou přeplněné, jízdné zbytečně drahé. V úseku Měcholupy - Žatec prostor pro druhou kolej. V úseku Praha - Kladno bude druhá kolej. V úseku Březno - Chomutov se bohužel na druhou kolej i na rychlost vykašlali. Jenže by se o ty tratě taky někdo musel starat. Hrůza mě jímá spíš při představě, že nám zůstanou čtyři hlavní tratě a vše ostatní budou ty vaše "lokálky" nebo zrušené tratě. Tří a vícekolejné tratě už u nás měly dávno být (zhruba "koridory"), ostatní už dávno měly bát dvoukolejné a jednokolejné pouze skutečné místní dráhy - jenže to by se na to nesmělo kašlat a řešit vše silnicí. No, teď už je to jedno...
22.11.2007 (20:37)  
No souhlasim tu pouze s Františkem.
Moje představa pro 120.
Expresy Praha-Karlovy Vary po dvou hodinách, to co navrhuje Franta odjezd z Masny,zastávky Dejvice,Kladno,Žatec Chomutov a Vary.Vozba Ex 843+943.Rozhodně by to jelo narvaný.Na 160 jsou taky narvaný.Jízdní doba by byla kratší do Chomoutu než přes 090 a 130.Jo a lístek minimálně o půlku laciněji.Zde je vidět že ČD jsou vypatlaný páč si myslej vyrejžujem na lidech co se dá no a skutečnost většina jezdí gumokolem.
Dále pak Sp a Os do Rakovníka a Os z Lužný do chomoutu.
Jinak vy co ste chtěli modrogumyptáci tady to máte.Postavit doma kolejiště hrát simulátor a jezdit gumokolem nejlépe se zabít a chcípnout.Cestující je ta největší núza a verbeš,votravná k tomu.Každýmu šotouši co volí ODS rozšlapat foták.
22.11.2007 (20:07)  
ad Vlad : jenže u nás jsou tříkolejné tratě Popelkou.
Z Poříčan do Běchovic, z Bíliny na České Zlatníky, z Plzně jižního předměstí na Plzeň hl.n., Brno hl.n – Brno Horní Heršpice, Drahotuše – Hranice na Moravě.
Teprve nyní se dobudovává úsek z Běchovic do Libně, takže je běžné, že z Běchovic se plazí projíždějící vlak za zastavujícím osobákem. I dobudovaná třetí kolej "váš problém" nevyřeší, protože vlaky jezdí různými rychlostmi a prostorové oddíly byly kvůli rychlosti 160 k/h prodlouženy, což fakticky snížilo propustnost trati, protože pomalejšímu vlaku trvá déle než dlouhý prostorový oddíl uvolní.
Editor oder ŽP Admin Vlad  mail  
22.11.2007 (18:59)  
Mně to někdy připadá, že se u nás nemyslí. Moc se mi líbila příměstská doprava v Chciagu (využíval jsem linku z Aurory na Union Station). A trať byla řešena jako trojkolejná - krajní koleje byly pro zastávkové vlaky, střední kolej byla dopoledne pro zrychlené vlaky do Chicaga, odpoledne z Chicaga. Vlaky ráno přijížděly a odpoledne odjížděly v intervalu cca 5 minut, ale nezastavovaly ve všech stanicích - jen v některých, takže stanice byly obsouženy v intervalu cca 20/30 minut. Zatím nikoho u nás nenapadlo se jím inspirovat.
http://metrarail.com/Sched/bn/bn_wki.shtml - inbond
http://metrarail.com/Sched/bn/bn_wko.shtml - outbond
22.11.2007 (18:34)  
Babilon: Stručné, výstižné. Děkuji.
22.11.2007 (18:20)  
František: Ve zkratce - to co navrhujete, je vlastně IC linka (z pohledu zastavovací politiky, neb pod zkrácením o 20 minut myslíte patrně zastavení pouze Žatec, Kladno). A při vší úctě, ta nemá obávám se dnes ani to nejmenší opodstatnění, a to bez ohledu na to, čím ta trať byla nebo by mohla být, kdyby... Mimochodem, CV = Chomutov město, a pak už je to nastejno, navíc vlak přes Ústí obslouží i Jirkov (po 120 je to z Jirkova dál). Po dokončení NS v Praze už to bude via UL rychlejší a případný teoretický bonus "IC" přes Kladno se zkrátí na cca 5-10 minut.
No a pak samozřejmě jednou někomu snad dojde, že zvýšit rychlost na trati 130 by šlo snadno a navíc je to potřebné i pro další ramena, a už nebude co řešit ani teoreticky. A když tu troubu ještě víc rozhicuju :-), tak vidím VRT sever s odb. Bohosudov a další zkrácení o cca půlhodinu, to vše více méně bez provozních problémů.

Zatímco při představě sestavy GVD TGM (Hostivice) - Lužná u Rakovníka, a to i v případě plné realizace kladenské "rychlodráhy", mně jímá čirá hrůza. Jen si to schválně zkuste: máte obsloužit vše co tam stojí za řeč, od Kladna tedy řekněme Kačice, Stochov, Rynholec, Nové Strašecí (a SONE popř. Řevničov), úkol zní jezdit každou hodinu do Rakovníka aby to z Prahy nebylo moc pomalé, a začněte od toho že si tam namalujete dvouhodinu "IC" do Chomutova. Schválně, kdy dojdete k tomu, že je beztak třeba někde zastavit, protože Sp, Os a ještě IC tam fakt neprojedou...
A pak si jenom představte něco podobného při úkolu 15 min. do Kladna. :-D
22.11.2007 (18:03)  
Frantisek: Ušetřených 20 minut by pomohlo, ale komu? Těm sedmi cestujícím? Zájem o relaci Praha-Chomutov je takový, že tam nejede ani jeden bezzastávkový autobus!
22.11.2007 (17:36)  
Tomáš Záruba: O tom trasování vím, neboť tudy sám několikrát do roka jezdím. Složitější trasování ale ještě neznamená, že se jedná o místní dráhu - naopak, tato trať spojovala ve své době Prahu s Německem. Vím, že narozdíl od silnic si dráha v totmo směru (jako skoro ve všech) nijak nepolepšila, na druhou stranu dnes zvládne přímý rychlík trasu za 2:21, zatímco autobus nejméně na 1:50, někdy i za 2:00, čili tady by těch 20 minut docela pomohlo. To, zda bude "přibývat" R7 nebo se zlepšovat 120, záleží na politicích, ovšem můžeme pro nejbližší léta bohužel počítat spíše s první možností. Po výstavbě dalších kilometrů R7 by tedy možná bylo schůdné přeřadit R na Sp a přidat zastávky. Zda má nebo nemá smysl provozovat mezi Lužnou a Žatcem Os, o tom si nedovolím spekulovat, při současném rozsahu a kvalitě dopravy to zřejmě smysl nemá.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko