..: Stavba železničního koridoru z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem :..

Ilustrační obrázekMoravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.

Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.

zdroj:silnice-zeleznice.cz


PPeťa | 25.11.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
26.11.2007 (20:53)  
s tim, ze nebude pasova kontrola je to tak trochu europropaganda, ktere veri jen slabsi povahy. fizli sice nebudou kontrolovat kazdeho, ale pres vlak courat budou a buzeraci budou provadet jen selektivne.

a aby fizli necestovali z Ostravy do Ziliny a spat, budou zdrzovat vlaky zastavkami typu Cadca a Mosty...

nicmene fizlu se par usetri - a doufam, ze ti usetreni budou jezdit vlakama jako poradkova sluzba a kontrolovat obcanky indianum z kysaku. za tech dlouhych 15 let, co me budili v Mostech, jim to ze srdce preju...
26.11.2007 (20:21)  
worel:
Já to samozřejmě vím, do Mostů jezdím každou chvilku...
Jenom narážím na to, že letos tam rychlíky minutový pobyt psaný nemají, ale staví tam (pasová kontrola), příští rok tam zas minutový pobyt plánovaný je, i když už nebude pasová kontrola.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
26.11.2007 (20:21)  
čunče: a jak si má autor ověřit fakta?proč mu místo "rýpání" s tím ověřováním nepomůžeš?ve svém volném čase..přidej se na psaní newsek a můžeš ověřovat data jak chceš..ti,co mají málo volného času se "jen" spoléhají na "ověřené" z denního tisku. Všimni si,že se autor nespoléhal na bulvár,ale na asi nejserióznější tisk
registrovaný uživatel nxau  mail  
26.11.2007 (19:33)  
M: Teď po zrušení příplatků asi opravdu i tyto vlaky budou plnit funkci příměstské dopravy... bohužel.
registrovaný uživatel Tom  mail  
26.11.2007 (19:32)  
M: Tak to budete raději chtít zastavovat EC vlaky v Mostech, aby se tam vyměnily čety??To chcete říct, že Kůty jako PPS mají větší frekvenci cestujících než Čadca??A to tam stojí i SC a nikoho to neštve...A z mé zkušenosti staré snad dva týdny vím, že z Čadce jezdí lidé do Čech ve velkém a to nejen za nákupy do Czieszyna ale i do Prahy...jezdil jsem tam od ponděla do neděle a pořád bylo dost lidí na to,aby se to zastavení oplatilo...Opravdu 3 měsíce jsem sledoval všehcno dění...
A to,že lidi odtamdtu dojížději do našeho vnitrozemí vím, protože jsem tam kdysi jezdil na těchto vlacích jako VČ.
Jinač já jsem tady neoslavoval zastavování vlaků EC v Třinci...Jenom jsem psal jaké to bude až bude nové GVD...
registrovaný uživatel pekař 
26.11.2007 (19:25)  
M: koukám, že jste v Čadci ještě asi nikdy nebyl, jinak byste věděl že to opravdu nejsou jen hory. Proč jste nereagoval na argument Toma, že on sám ze své časté zkušenosti může potvrdit vysokou frekvenci cestujících?
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (19:21)  
Cadca je okresni mesto a proto tam maji zastavovat EC vlaky? Je tam slusna spadova oblast? (co vsechno do te spadove oblast spada? Hory?) Tak v tom pripade na tahu Decin-Breclav zastavujme v (krome jiz zastavujicich):
Lovosice - vyznamne mesto, co by kamenem dohodil Litomerice, okresni to mesto
Roudnice/Vranany/Kralupy - dulezita spadova a prumyslova oblast, zeleznicni krizovatka, pobliz Melnik (okresni to mesto)
Praha - alespon tri zastavky
Poricany - urcite tam bude frekvence (zvlast po zruseni priplatku) a prestup do Nymburka
Kolin - sam o sobe okresni mesto, hned vedle Caslav
Usti nad Orlici
Svitavy
Blansko - vsechno okresni mesta
Brno-Zidenice - Zidenice, Vinohrady, Lisen, Lesna - spolecne udelaji skoro krajske mesto

Pripada neco nekomu povedome - ano, zhruba jsem popsal zastavky, kde zastavuji rychliky, ale NE EC vlaky...

Ale pokud maji EC vlaky plnit fci regionalnich vlaku (doprava z Trince a Tesina do Ostravy), tak dobra
registrovaný uživatel Tom  mail  
26.11.2007 (19:02)  
V Čadci se hlavně mění vlakové čety...a zatím i strojvedoucí. Nevím, možná už zajížději i čeští strojvedoucí až do Žiliny,ale nevím to jistě, jestli u všech vlaků...
Ale Čadca je taky okresní město,takže zase tak málo lidí tam není...a za poslední dobu co jsem tam jezdil 3 měsíce pořád v různé dny, tak mi připadala celkem slušná frekvence cestujících právě do nebo z Čadce vlaky vyšší kvality.
A to zastavováni EC/IC v Třinci nabude na významu právě po zrušení příplatku, kdy se do těchto vlaků přesunou také studenti,a lidi jedoucí třeba jen do Ćeského Těšína nebo do Ostravy...Ale aspoň se nemusíte bát využívání těchto vlaků "werkovymi" ( zaměstnanci TŽ )..jedzí to totiž v nevhodném pro nich čase..
registrovaný uživatel nxau  mail  
26.11.2007 (19:00)  
worel: Všechny IC rozhodně v Mostech vždy od rozdělení republiky nestavěly! Je tomu už sice dlouho, asi tak 4-5 let, ale tehdy vím, že např. Košičanem jsem jel vždycky z Těšína a zastavovalo to až v Čadci. V Mostech a pak už i v Třinci to zastavuje až poslední roky.
Jinak, s těmi Poláky jsem to myslel jakože si přijdou přes hranici pěšky, jsem se vyjádřil nepřesně, ty vlaky v takové míře jak to jezdí z Polska teď to moc opravdu nevytrhnou :-)
A od nového JŘ není uvedeno zastavování vlaků vyšších kvalit v Mostech, ne? To tam bude zastavovat "neoficiálně"?
registrovaný uživatel pekař 
26.11.2007 (18:38)  
Mi pčíjde Čadca jako docela slušná spádová oblast, mám pocit že tam vždy nastupovalo dost lidí.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko