Moravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.
Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.
zdroj:silnice-zeleznice.cz

Poddolovaná území nevím.
Zato 150 metrů vysoký násep u Ervěnic (Most - Jirkov z.) si přestal sedat po 40 letech. 40 let se po něm jezdilo 40 km/h po dvou kolejích ze čtyřech (několik kilometrů dlouhá čtyřkolejná stanice Kyjice se třemi zhlavími). Nyní jsou tam jen dvě koleje, stanice přišla o východní zhlaví, nyní je tam TR 100 a autoblok.
Čo sa týka tých poddolovaných území, zaujimalo by ma, akoje to potom so sanaciou, resp. da sa takto narusene prostredie potom v buducnosti uviest nejak do "povodneho stavu" a zlepsit parametre koridoru, alebo je to uz definitivne? Ako dlho ma trvat este tazba? A su aj ine takto postihnute trate na Ostravsku?
Jinak:
DOZ - dálkové osvětlení zastávek
DOZZ - dálkově obsluhované zabezpečovací zařízení
Nevím, jestli součástí stavby bude i DOZZ, ale zabzař na DOZZ připraveno bude. Možná se pak bude řídit trať dočasně z Třince, ale možná z Bohumína a zcela jistě se bude za několik let řídit z Přerova (včetně stanic Ova hl.n., Svinov, Bohumín a Třinec). Celá Morava se bude řídit z CDP Přerov a celé Čechy z CDP Praha. Včetně D3kových lokálek, kam se nainstalija radioblok.
DOZ(=DOZZ)= dálkově ovládané zabezpečovací zařízení
Garfied: Ono ty důlní vlivy tam budou ještě dost dlouho po ukončení těžby (viz třeba Ostrava hl.n. - Ostrava-Svinov).
Roman 83: To byla jen dementní výmluva, nic víc.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











