..: Stavba železničního koridoru z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem :..

Ilustrační obrázekMoravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.

Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.

zdroj:silnice-zeleznice.cz


PPeťa | 25.11.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel čunče  mail  
26.11.2007 (11:53)  
Tunely nikdo bourat nebude. Spíš by se tam hodil tunel základnový, na téhle trati je na takovouhle drahou věc dost velký provoz a ještě dlouho bude.

Poddolovaná území nevím.
Zato 150 metrů vysoký násep u Ervěnic (Most - Jirkov z.) si přestal sedat po 40 letech. 40 let se po něm jezdilo 40 km/h po dvou kolejích ze čtyřech (několik kilometrů dlouhá čtyřkolejná stanice Kyjice se třemi zhlavími). Nyní jsou tam jen dvě koleje, stanice přišla o východní zhlaví, nyní je tam TR 100 a autoblok.
26.11.2007 (11:22)  
bez tych tunelu to nepude, proč je budou bourat?
registrovaný uživatel barguzin  mail  
26.11.2007 (8:56)  
M: Pri pohľade na výškovú mapu ČD si myslím, že niekoľko minút by sa skrátiť mohlo oproti súčasnosti. K presnému vyjadreniu by však bolo potrebné získať presný výškový profil trate so sklonmi, rýchlosťami a dĺžkami jednotlivých úsekov a hmotnosť vlakovej súpravy. Predpokladám, že poddolované územie sa týka hlavne severu od Českého Tešína (môže niekto upresniť?) Taktiež neviem ako je to s rýchlosťami ďalej na Slovensko (hlavne aké sú pred Jablunkovským priesmykom). Ak by bola 150-160ka od Tešína až po ČR gr., potom by IC pozostávajúce z ôsmich vozňov a HV 151 rozbiehajúce sa z Tešína mohlo dosiahnúť a viacmenej aj udržať rýchlosť až do vrcholového bodu a zastaviť až v Čadci (dalo by sa vyuzit zrychlenie na vodorovnej trati, potom by rychlost mozno pomalicky klesala, ale udrzala by sa na prijatelnej urovni az po vrchol)...To ale za predpokladu, ze na trati naozaj uz nebude dalsie rychlostne obmedzenie, hlavne, na stupajucej casti. Chcelo by to viac vstupov na presnejsi vypocet. Iná kapitola nastane pri nasadení 380tok, ale predpokladám to v týchto končinách za nepravdepodobné, pretože ťažisko využitia týchto výkonných trojsystémnikov bude niekde inde....
Čo sa týka tých poddolovaných území, zaujimalo by ma, akoje to potom so sanaciou, resp. da sa takto narusene prostredie potom v buducnosti uviest nejak do "povodneho stavu" a zlepsit parametre koridoru, alebo je to uz definitivne? Ako dlho ma trvat este tazba? A su aj ine takto postihnute trate na Ostravsku?
registrovaný uživatel čunče  mail  
26.11.2007 (8:53)  
Co to je za článek? Autore autore!! Že by sis ověřil fakta a nepřebíral články, kde jsou nepravdivé údaje? Jablunkovský tunel bude jeden a to dvojkolejný a už se na něm pracuje. Vznikne rozšířením jednoho ze stávajících dvou. Druhý bude uzavřen vratama.

Jinak:
DOZ - dálkové osvětlení zastávek
DOZZ - dálkově obsluhované zabezpečovací zařízení

Nevím, jestli součástí stavby bude i DOZZ, ale zabzař na DOZZ připraveno bude. Možná se pak bude řídit trať dočasně z Třince, ale možná z Bohumína a zcela jistě se bude za několik let řídit z Přerova (včetně stanic Ova hl.n., Svinov, Bohumín a Třinec). Celá Morava se bude řídit z CDP Přerov a celé Čechy z CDP Praha. Včetně D3kových lokálek, kam se nainstalija radioblok.
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (1:10)  
Muze (dokaze) nekdo nejak spocitat, o kolik se teda jizdni doba (Bohumin-Cadca) zkrati diky tomuhle, kdyz to bude nekolikrat stavet a cast (vic nez ctvrtinu) to pojede pouze 60 kmh? A jak to bude s nakladama, kdyz se tam nekolikrat bude vlak rozjizdet a brzdit? A da se vubec zajistit, aby alespon na chvili (pripadne jak moc) byla rychlost 160 km dosazena? Nebude to treba tak, ze teoreticky tam 160 budu, ale prakticky tato rychlost nebude dosazitelna, protoze nebude kde by se ten vlak rozjel?
registrovaný uživatel Pjetro 
25.11.2007 (23:32)  
Nějaká bližší projektová dokumentace by nebyla?:-)
registrovaný uživatel worel 
25.11.2007 (22:26)  
Trať ale není modernizována jen kvůli rychlosti 160 km/h a osobní dopravě. Řekl bych, že skoro důležitější věci (a hnacím motorem budování koridorů) je prostorová průchodnost UIC GC a třída zatížení D4...;-)

DOZ(=DOZZ)= dálkově ovládané zabezpečovací zařízení

Garfied: Ono ty důlní vlivy tam budou ještě dost dlouho po ukončení těžby (viz třeba Ostrava hl.n. - Ostrava-Svinov).

Roman 83: To byla jen dementní výmluva, nic víc.
registrovaný uživatel pekař 
25.11.2007 (20:29)  
Konečně...
25.11.2007 (19:49)  
To je jak dalnice ta cena:)holt podhuri Beskyd no..
registrovaný uživatel aron 
25.11.2007 (19:20)  
Přes 500 milionů na kilometr,není to nějak moc?
25.11.2007 (20:05)  


je to hodně...:-)
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko