..: Stavba železničního koridoru z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem :..

Ilustrační obrázekMoravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.

Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.

zdroj:silnice-zeleznice.cz


PPeťa | 25.11.2007 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer worel 
26.11.2007 (18:12)  
Garfield: IC, stejně jako Ex, stejně jako všechny osobní vlaky staví v Mostech od doby rozdělení republiky a nový GVD v tomto není ničím výjimečný!

nxau: Hlavně to Polsko s těmi svými dvěma páry vlaků je důležité. :-D :-D :-D
26.11.2007 (16:41)  
V příštím roce budou ICčka (expresy) zastavovat i v Mostech.
Registrierter Benutzer M 
26.11.2007 (16:32)  
A propos jedna zastavka je malo (Tesin - dobre teda). V Ostrave jsou ty zastavky dve. Pritom i v Praze je jen jedna. Trochu paradox:-)
Registrierter Benutzer nxau  mail  
26.11.2007 (16:25)  
M: Ostrava a pak až Žilina to je asi na takovou aglomeraci málo... Ideální zastávkou by byl ještě Těšín. Je to mezi Ostravou a Žilinou největší železniční uzel, kde se sjíždí vlaky za všech směrů a tam by si všichni od Karviné, Havířova, Frýdku, Třince apod. + ještě sem tam něco málo z Polska mohli přestoupit. Je tam hodinový takt (na 321 ve špičce 30 minut), takže úplně ideální. Čadca je podle mě taky přeceňovaná, spíše jsem si vždycky myslel, že to tam stojí kvůli celníkům, teď po zrušení hraničních kontrol to tam stojí stejně, tak nevím, odpověď je na spíš Slovácích proč...? Aspoň to tam už tak dlouho nestojí, z bývalých 5 minut to je zkráceno na nynější (budoucí) 2-3 minuty.
26.11.2007 (15:37)  
160 km/h rozhodně nebude v celém úseku trati. Třeba z Mostů do Čadce by maximální rychlost měla být jenom 100 km/h (pokud se to nezměnilo).
Registrierter Benutzer M 
26.11.2007 (15:36)  
nxau - no a ja bych pro tyhle vlaky videl stani v Ostrave a Ziline a mozna nekde mezi... Dve zastavky v Cesku a Cadca navrch, tak to je na mne moc:)
Ale urcite mne nekdo presvedci, ze Cadca je mesto evropskeho vyznamu, kde se krizi vyznamne zeleznicni trate:-))
Registrierter Benutzer nxau  mail  
26.11.2007 (14:54)  
Pekař: Já si myslím totéž. Už někokrát se o tom mezi ČD (SŽDC) a městem Třinec jednalo a vždycky to skončilo krachem. Toto slyším poprvé. Za stávající situace bych viděl stání Ex/IC/EC jenom v Ostravě, Karviné (Havířově), Těšíně a pak až v Čadci. Vzhledem k významu, proč to vlaky vyšších kvalit jsou, by na ostatní měl zbýt černý petr kvůli tolika zastávkám na tak krátkém úseku. Už teď si myslím, že zastavování IC/EC v Třinci je zbytečné, ale tuším, že si to v Praze kdysi někdo vyřval.
Registrierter Benutzer pekař 
26.11.2007 (13:49)  
M: jo:) Ale myslím, že Třinec - město se stavět nebude, takže zůstane jen Karviná a Těšín.
Registrierter Benutzer M 
26.11.2007 (13:40)  
pekar - jsem ochotny to vzit zpet:-) Zmatek mi do toho vnesl ten prispevek od InterCityho, kde se pise o 5 kilometrech a v clanku o 20 (jenze o "uplne jinych")...
Nicmene faktem zustava, ze tam to zpomaleni bude a taky to, ze na docela dost kratkem useku budou tri zastavky, takze tech "manevru" bude docela hodne rekl bych
Registrierter Benutzer pekař 
26.11.2007 (13:24)  
M: šedesátkou to pojede jen mezi Loukami a Karvinou, ne? To čtvrtina není nebo se mýlím?
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko