..: Další vykolejení: pantograf v Roudnici :..

Roudnice n.L. - Aktualizovnáno 18:30 - České dráhy dnes postihla další nepříjemnost. Na pražském zhlaví žst. Roudnice n. L. dnes vykolejila pantografová jednotka řady 452. Na koncích soupravy by měly být elektrické vozy 452.001 a 452.002, které jely na vlaku Os 9608. Podle prvních kusých informací nebyl nikdo zraněn, vyšinuly poslední dva vozy jednotky, které následně zablokovaly i druhou dopravní kolej. K nehodě došlo jen dva dny poté, co poblíž žst. Praha-Běchovice vykolejila jednotka 680.003.

Souprava vyšinula na výhybce č. 21 ve 14:38. V 16:21, tedy během dvou hodin, byla částečně odklizena, aby nepřekážela provozu alespoň po jedné koleji. Nehoda výrazně zkomplikovala dopravu na trati 090, EC 172 zůstal podle všeho stát ve Vraňanech a odjel až po 80 minutách, v téže stanici uvízly i vlaky Os 9613 a Os 9615. Až po stominutovém pobytu v Roudnici se dal do pohybu EC 175 Rychlík R 617 Krušnohor byl odkloněn přes Mělník. Aktuální situaci sleduje systém Babitron.

Zdroj: ŽelPage


Honza Beránek / JTB | 3.12.2007 (16:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
03.12.2007 (23:43)  
1. Jasna sabotaz

2. Ad 100 giga atd. - Kdyz budu mit doma TV, u ktere hrozi, ze vybuchne a zabije mne a plati, ze na novou nemam: Co je lepsi moznost - divat se a riskovat smrt nebo se nedivat vubec? Obe varianty jsou nicmoc, skvela reseni nejsou.
Jen mam lehce strach, ze se ceka na ten vybuch
---
pawlik - asi tak. Na nostalgicke jizdy mozna, na prevazeni zivych lidi nicmoc. Argumentovat starim neni moc dobre. Da se totiz najit perfektne udrzovanej a vytunenej (cti: celkove vymenenej) trabant a k tomu totalne odvarena Oktavka, ktera byla v "servisu" naposled v Bolce. Udelat z toho zaver, ze Oktavky jsou horsi nez Trabanty je ale nesmysl...


PS: Pripadnym uzivatelum Trabiho se omlouvam:-)
registrovaný uživatel pawlik 
03.12.2007 (23:41)  
Pane Zikmund, nevím jestli jste spasitel ČD, ale to že žabotlamy na koleje už nepatří je holý fakt.
Ano, v západních zemích jezdí i staré jednotky, ovšem jestli chcete srovnávat, běžte se podívat až bude někdy stát 451 odstrojená v Nymburku. Nic než prorezlou kostru zahradního skleníku to nepřipomíná. Ono je o dvou věcech, totiž o stáří a údržbě.
Ve své době to byla bezvadná vozidla, automatický rozjezd, EDB, nízké podlahy atd. Ale svojí konstrukcí velmi rychle zastarala. Vždyť jenom ty jízdní vlastnosti předpotopních pensylvánských podvozků jsou otřesné. A ať se mi nikdo nesnaží tvrdit, že žabotlamy nejsou těsně před smrtí, drží to pohromadě jen silou vůle. Jízda v nich připomíná jízdu dobytčákem.
Já bych raději na 451/2 vzpomínal se slzou v oku a nostalgií při muzeálních jízdách.
registrovaný uživatel zelva 
03.12.2007 (23:30)  
Miroslav Zikmund: žabotlamy jsou podle mě nebezpečné kvůli svojí konstrukční zastaralosti, vždyť počátky vývoje těchto strojů jsou staré už přes padesát let! Když bych to měl přirovnat k autu, tak mě napadá jedině trabant, stejně bezpečný jako trabant na silnicích je i žabotlam na kolejích. Snad všichni víme jak jsou žabotlamy poruchové - trakční motory, hlavní vypínače, netěsnost a poruchovost dveří, osvětlení atd.
03.12.2007 (22:48)  
Karel Chýla: s tím nesouhlasím, lidi vyhnaly z vlaků právě zpoždění a různé katastrofy, které se odehrály v loňském roce. Naopak, ty výlukové JŘ letos přijali s povděkem, protože díky nim nejsou taková zpoždění. To, že jsou lidi sprostý, že jim vlak někde končí, a to přestože se nepodívají do jízdního řádu, jsem zažil, když ve Strančicích začal dle pravidelného JŘ jezdit a zde končit večerní Os 9157. Těch neuvěřitelných nadávek, co si musela denně po řadu týdnů vyslechnout obsluha stanice a vlaku, jak to že ten vlak ve Strančicích končí, přestože to byl vlak vložený navíc a v JŘ to měli cestující černé na bílém a bylo to i na informačních tabulích na nádražích.
03.12.2007 (22:43)  
Milá želvo, v Německu jezdí bežně vagony vyrobené v roce 1962 !!!!!, tj. vozidla stará pouhých 45 let, jezdí se s nimi rychlostí 140 km/h … , přesněji řečeno jsou starší než žabotlamy. Ostatně i ve Švýcarsku se také jezdí s vozidly pamatujícími dobu před 40 lety.
Elektrické jednotky 4010 (Transalpin) v Rakousku jsou stejně staré jako žabotlamy (výroba 1964) a jezdí rychlostí 150 km/h.
Nejstarším rakouským EJ 4020 je "pouhých" 28 let (výroba 1979)

ČD nezaspaly, ČD pouze pracují s finančními prostředky, které mají k dispozici. Kritizovat "formou hraběcích rad" je velmi jednoduché.
Obraťe se na poslance parlamentu zvoleného za váš volební obvod, obraťte se na krajského zastupitele zvoleného za váš obvod, aby se příslušné instituce podílely finančně na nákupech nových kolejových vozidel.

V čem jsou žabotlamy nebezpečné ? V tom, že jedna souprava náhodně vykolejí na výhybce. Přes kolik výhybek ta souprava dnes projela ? Pokud máte konkrétní poznatek, podejte trestní oznámení.
Vy snad víte, že v té Roudnici vykolejit proto, že měl třeba "ostrá kola", což je jasná chyba údržby ?
Já jsem tou soupravou jel zrovna minulý týden 2x a cítil jsem se zcela bezpečně.
Když by se náhodou opakovaly Čerčany se žabotlamem plným lidí, tak se bude dít naprosto totéž, jako kdyby se Čerčany opakovaly s ešusem či klasickou nebo motorovou soupravou. Zda-li si představujete, že by se žabotlamy odstavily proto, že do nich čelně narazilo jiné vozidlo v důsledku selhání jiného zaměstnance = žabotlamy jsou nebezpečné, pak jste (promiňte mi ten výraz) zcela naivní.
03.12.2007 (22:13)  
Zatím je zakázáno použít Lv Carga pro dopravu "lehlého" vlaku osobní dopravy,ale mimořádně může schválit dispečer.
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
03.12.2007 (21:37)  
ad zelva:
na této trati spoustu lidí z vlaků vyhnaly stavební práce na trati a zejmena časté změny jízdního řádu (jen letos platilo 6 různých výlukových jízdních řádů. Například ten poslední platil od 1.12. do dneška, předtím (27.11. - 30.11.) platil pravidelný jízdní řád...
Ani zde nemohu publikovat, jak lidí reagovali, když je vlak vysadil v Říčanech s tím, že dál prostě jede další vlak za půl hodiny...
registrovaný uživatel zelva 
03.12.2007 (21:32)  
Pavel Martoch: číslo ESA nevim, ale určitě nebylo reklamní.

Pavel Z: To je právě ono, že na Beroun, na Benešov si člověk nevybere a je odkázán cestovat v naprosto nevyhovujícím dopravním prostředku jako ř.451/2. Já vím, že to vykolejení nemuselo být způsobeno pantografickou soupravou (ani jsem to netvrdil) Já jen vím, že třeba kvůli těmhle šrotům hodně lidí na benešovský trati přestalo jezdit do práce vlakem a využívají bus nebo vlastní auto. Až se někde stanou "druhé" Čerčany, ale tentokrát s žabotlamem plným lidí, pak už se snad něco začne dít.
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
03.12.2007 (21:20)  
ad Mašina z nákladu - jsem zvědav, jestli bude po 9.12. nějaká dohoda mezi ČD a ČD Cargo, aby mohla mašina od nákladu odtáhnout lehlý vlak osobní dopravy.
Teď do 8.12. platí spousta výjimek, ale pak... ? neví někdo něco více ?
03.12.2007 (21:00)  
oprava mého příspěvku z 19:50 : samozřejmě že šlo o rychlík 617 a ne 717...omlouvám se za překlep;o)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko