Praha - "Dáma v červeném" - i tak by se po prvním týdnu GVD 2008 mohla nazývat matka měst při pohledu na mapu online sledovacího systému Babitron. Nejednoho cestujícího z nebo do metropole totiž v uplynulých sedmi dnech více než stověžaté město oslovilo stominutové zpoždění jeho spoje, zpravidla vlaku spojujícího Prahu s Moravou. Po úvodním masivním výpadku napájení zabezpečovacího zařízení na obou hlavních vstupech do pražského uzlu, jenž prakticky ochromil železniční dopravu hned v první den platnosti nového grafikonu, následovala série komplikací, vedoucí až k naprostému kolapsu na pražském hlavním nádraží v průběhu týdne. Společně s mimořádnostmi na pražském ONJ, nehodou u Rousínova a pokračujícími rekonstrukčními pracemi na vytížených úsecích hlavních tratí se první týden nesl v duchu permanentních zpoždění, mediální kritiky a mimořádných opatření ČD doplněných omluvami a ujištěními o vyřešení krizové situace. Bohužel, příroda a technika nedopřála drahám ani cestujícím poklidný konec prvního týdne nového grafikonu: dnes dopoledne se Praha na mapě zpoždění opět ponořila do odstínů rudé a pasažéři vlaků ve směru na východ si mnohdy opět musí k plánovanému času příjezdu přičíst dvouciferný počet minut.
Sobota? Na vině jsou Běchovice...
Podle sdělení jednoho z cestujících R 871 dnes došlo k problémům s trolejí v rekonstruované stanici Praha-Běchovice. Rychlík zde byl odstaven až do ostranění problému a po více než hodině a půl čekání pokračoval jako osobní vlak pro obsluhu zastávek za Úvaly. Ostatní vlaky do Kolína totiž byly odkloněny na náhradní trasu přes Nymburk. Přestože postižený úsek už je v tuto chvíli průjezdný a R 871 pokračuje na Brno s 97 minutami zpoždění, dotkla se vzniklá situace veškeré tranzitní dopravy projíždějící Prahou. Vlak EC 171 Hungaria po neplánované okružní jízdě přes Lysou nad Labem nabral dvě hodiny navíc, omnoho lépe na tom ale nejsou ani další vlaky na východ. Pozornému čtenáři neunikne, že se Běchovice podepisují pod sobotní mimořádnosti již podruhé za poslední tři týdny.
Vlaky jezdí v taktu, ale ztrácí rytmus
Nejvíce se série nešťastných událostí v prvním týdnu nového "železničného roka" dotkla spojů mezi Prahou a Brnem, včetně nových expresů. Ironií situace je, že právě nové rychlé spoje mezi dvěma největšími městy republiky v hodinovém taktu (prokládaně s již existujícími spoji) České dráhy prezentovaly jako největší výhodu nového jízdního řádu. Po prvním týdnu provozu těchto vlaků jsou ovšem zkušenosti cestujících minimálně smíšené. Pomineme-li zmiňované rychlíky, i dnešní Ex 570 přijede na holešovické nádraží až v poloze expresu 572. Nemají-li se tedy jména Slavkov, Punkva, Petrov, Svitava, Špilberk, nebo dokonce skoro legendární Brněnský drak stát synonymem pro zpoždění, bude se muset na dopravce usmát všechno železniční štěstí, které lze v pražském uzlu a jeho okolí najít. Než se tak stane, budou zřejmě dráhy muset najít jiný způsob, jak situaci vysvětlit a udržet cestující v starých, byť v některých případech nově oplyšovaných vozech brněnských spojů. Na D1 se totiž děje ledacos, ovšem zdaleka ne pětkrát za týden.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











