..: Týden zpoždění v Praze vstoupil do dalšího dějství :..

Praha - "Dáma v červeném" - i tak by se po prvním týdnu GVD 2008 mohla nazývat matka měst při pohledu na mapu online sledovacího systému Babitron. Nejednoho cestujícího z nebo do metropole totiž v uplynulých sedmi dnech více než stověžaté město oslovilo stominutové zpoždění jeho spoje, zpravidla vlaku spojujícího Prahu s Moravou. Po úvodním masivním výpadku napájení zabezpečovacího zařízení na obou hlavních vstupech do pražského uzlu, jenž prakticky ochromil železniční dopravu hned v první den platnosti nového grafikonu, následovala série komplikací, vedoucí až k naprostému kolapsu na pražském hlavním nádraží v průběhu týdne. Společně s mimořádnostmi na pražském ONJ, nehodou u Rousínova a pokračujícími rekonstrukčními pracemi na vytížených úsecích hlavních tratí se první týden nesl v duchu permanentních zpoždění, mediální kritiky a mimořádných opatření ČD doplněných omluvami a ujištěními o vyřešení krizové situace. Bohužel, příroda a technika nedopřála drahám ani cestujícím poklidný konec prvního týdne nového grafikonu: dnes dopoledne se Praha na mapě zpoždění opět ponořila do odstínů rudé a pasažéři vlaků ve směru na východ si mnohdy opět musí k plánovanému času příjezdu přičíst dvouciferný počet minut.

Sobota? Na vině jsou Běchovice...

Podle sdělení jednoho z cestujících R 871 dnes došlo k problémům s trolejí v rekonstruované stanici Praha-Běchovice. Rychlík zde byl odstaven až do ostranění problému a po více než hodině a půl čekání pokračoval jako osobní vlak pro obsluhu zastávek za Úvaly. Ostatní vlaky do Kolína totiž byly odkloněny na náhradní trasu přes Nymburk. Přestože postižený úsek už je v tuto chvíli průjezdný a R 871 pokračuje na Brno s 97 minutami zpoždění, dotkla se vzniklá situace veškeré tranzitní dopravy projíždějící Prahou. Vlak EC 171 Hungaria po neplánované okružní jízdě přes Lysou nad Labem nabral dvě hodiny navíc, omnoho lépe na tom ale nejsou ani další vlaky na východ. Pozornému čtenáři neunikne, že se Běchovice podepisují pod sobotní mimořádnosti již podruhé za poslední tři týdny.

Vlaky jezdí v taktu, ale ztrácí rytmus

Nejvíce se série nešťastných událostí v prvním týdnu nového "železničného roka" dotkla spojů mezi Prahou a Brnem, včetně nových expresů. Ironií situace je, že právě nové rychlé spoje mezi dvěma největšími městy republiky v hodinovém taktu (prokládaně s již existujícími spoji) České dráhy prezentovaly jako největší výhodu nového jízdního řádu. Po prvním týdnu provozu těchto vlaků jsou ovšem zkušenosti cestujících minimálně smíšené. Pomineme-li zmiňované rychlíky, i dnešní Ex 570 přijede na holešovické nádraží až v poloze expresu 572. Nemají-li se tedy jména Slavkov, Punkva, Petrov, Svitava, Špilberk, nebo dokonce skoro legendární Brněnský drak stát synonymem pro zpoždění, bude se muset na dopravce usmát všechno železniční štěstí, které lze v pražském uzlu a jeho okolí najít. Než se tak stane, budou zřejmě dráhy muset najít jiný způsob, jak situaci vysvětlit a udržet cestující v starých, byť v některých případech nově oplyšovaných vozech brněnských spojů. Na D1 se totiž děje ledacos, ovšem zdaleka ne pětkrát za týden.


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 15.12.2007 (13:37)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
15.12.2007 (20:10)  
Jan Novák: Ok, já jsem kašpar...já psal o celém týdnu, ne jenom o dnešním dni. Ale to je jedno, evidentně tvé argumenty tkví jen v útočení a zesměšňování. Jdu tedy dělat kašpara jinam :-)))
15.12.2007 (20:09)  
Dneska tu spadlou trolej vyřešily ČD relativně docela dobře, většina vlaků jela ihned odklonem. Smůlu měly ty vlaky, které byly už blízko k místu nehody. Např. SC 504 přijel do Poříčan, odkud pokračoval přes Nymburk - Lysou - Vysočany - Libeň do Holešovic, kam přijel s hodinovým zpožděním - dokonce tři úvrati tedy musel absolvovat. Některé vyčkaly na zprovoznění 1.TK. Nejhůř na tom byly vlaky, jejichž mašina ještě musela při úvratích objíždět soupravu. A pak samozřejmě kvůli krátkým časům na obrat i další vlaky.
Registrierter Benutzer pekař 
15.12.2007 (20:03)  
Tys to nezmiňoval, ale někteří ano. A jinak musím souhlasit s Novákem, spadlá trolej a vyplý proud nadělají toho dosti...:)
15.12.2007 (19:55)  
Fabiatik Ty Kašpare,když spadne trolej,tak nepojedou ani japonské dráhy.
15.12.2007 (19:47)  
Pekař: Já jsem ve svém prvním příspěvku jízdní řád neuváděl, je mi jasný, že hlavní příčiny jsou jinde. No snad se to zlepší, i když se obávám, že to o moc lepší nebude, vzhledem ke stavu systému. Mě na tom celém nejvíc vadí fakt (který tu již zmínil martin749), že České Dráhy dělají vše pro to, aby na koleje nemohla konkurence (nebo jen v hodně omezené míře), což povede jedině k tomu, že jim zůstane monopol. A monopol vždy znamená velmi nízkou snahu o zlepšování služeb :-(
Registrierter Benutzer pekař 
15.12.2007 (19:40)  
Fabiatik: já souhlasím, že zákazník je po pránu naštvaný. Ale jen bych to neházel na JŘ.
15.12.2007 (19:36)  
Zajímavé, nyní vyjíždí z Prahy EN 378 Kopernikus a ještě neujel ani 5 km a už má 33 minut zpoždění...
15.12.2007 (19:35)  
pekař: Ono je celkem jedno, čím to je způsobené, pro zákazníka je výsledek stále stejný...zpoždění jako Brno (omlouvám se brňákům), které se opakuje téměř denně po celý týden. České dráhy si upevňují monopol v osobní dopravě na úkor cestujících dle hesla "co nejvíce dotovaných spojů jako konkurence nedotované autobusové dopravy (trasa Praha - Brno a expresy ČD s hnojnými vozy typu B) bez rezervy ve vozovém parku, tudíž na úkor spolehlivosti"
Registrierter Benutzer pekař 
15.12.2007 (18:53)  
PZ: část zpoždění byla vinou výlukových prací, budiž, ale zybtek je nehoda u Rousínova, tvoje oblíbená trolej, proud, mimořádnost na ONJ...
Registrierter Benutzer PZ 
15.12.2007 (18:46)  
Pekař: Co máš furt s těma trolejema? Kolaps, co byl v pondělí, úterý a ve středu rozhodně nebyl způsoben ničím jiným, než podrbaným JŘ... O tom tu je řeč...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko