..: Týden zpoždění v Praze vstoupil do dalšího dějství :..

Praha - "Dáma v červeném" - i tak by se po prvním týdnu GVD 2008 mohla nazývat matka měst při pohledu na mapu online sledovacího systému Babitron. Nejednoho cestujícího z nebo do metropole totiž v uplynulých sedmi dnech více než stověžaté město oslovilo stominutové zpoždění jeho spoje, zpravidla vlaku spojujícího Prahu s Moravou. Po úvodním masivním výpadku napájení zabezpečovacího zařízení na obou hlavních vstupech do pražského uzlu, jenž prakticky ochromil železniční dopravu hned v první den platnosti nového grafikonu, následovala série komplikací, vedoucí až k naprostému kolapsu na pražském hlavním nádraží v průběhu týdne. Společně s mimořádnostmi na pražském ONJ, nehodou u Rousínova a pokračujícími rekonstrukčními pracemi na vytížených úsecích hlavních tratí se první týden nesl v duchu permanentních zpoždění, mediální kritiky a mimořádných opatření ČD doplněných omluvami a ujištěními o vyřešení krizové situace. Bohužel, příroda a technika nedopřála drahám ani cestujícím poklidný konec prvního týdne nového grafikonu: dnes dopoledne se Praha na mapě zpoždění opět ponořila do odstínů rudé a pasažéři vlaků ve směru na východ si mnohdy opět musí k plánovanému času příjezdu přičíst dvouciferný počet minut.

Sobota? Na vině jsou Běchovice...

Podle sdělení jednoho z cestujících R 871 dnes došlo k problémům s trolejí v rekonstruované stanici Praha-Běchovice. Rychlík zde byl odstaven až do ostranění problému a po více než hodině a půl čekání pokračoval jako osobní vlak pro obsluhu zastávek za Úvaly. Ostatní vlaky do Kolína totiž byly odkloněny na náhradní trasu přes Nymburk. Přestože postižený úsek už je v tuto chvíli průjezdný a R 871 pokračuje na Brno s 97 minutami zpoždění, dotkla se vzniklá situace veškeré tranzitní dopravy projíždějící Prahou. Vlak EC 171 Hungaria po neplánované okružní jízdě přes Lysou nad Labem nabral dvě hodiny navíc, omnoho lépe na tom ale nejsou ani další vlaky na východ. Pozornému čtenáři neunikne, že se Běchovice podepisují pod sobotní mimořádnosti již podruhé za poslední tři týdny.

Vlaky jezdí v taktu, ale ztrácí rytmus

Nejvíce se série nešťastných událostí v prvním týdnu nového "železničného roka" dotkla spojů mezi Prahou a Brnem, včetně nových expresů. Ironií situace je, že právě nové rychlé spoje mezi dvěma největšími městy republiky v hodinovém taktu (prokládaně s již existujícími spoji) České dráhy prezentovaly jako největší výhodu nového jízdního řádu. Po prvním týdnu provozu těchto vlaků jsou ovšem zkušenosti cestujících minimálně smíšené. Pomineme-li zmiňované rychlíky, i dnešní Ex 570 přijede na holešovické nádraží až v poloze expresu 572. Nemají-li se tedy jména Slavkov, Punkva, Petrov, Svitava, Špilberk, nebo dokonce skoro legendární Brněnský drak stát synonymem pro zpoždění, bude se muset na dopravce usmát všechno železniční štěstí, které lze v pražském uzlu a jeho okolí najít. Než se tak stane, budou zřejmě dráhy muset najít jiný způsob, jak situaci vysvětlit a udržet cestující v starých, byť v některých případech nově oplyšovaných vozech brněnských spojů. Na D1 se totiž děje ledacos, ovšem zdaleka ne pětkrát za týden.


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 15.12.2007 (13:37)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
15.12.2007 (18:44)  
Byla všechna zpoždění zaviněna jen výpadky proudu nebo strženými trolejemi? Pak beru zpět...:-D
registrovaný uživatel pekař 
15.12.2007 (18:37)  
DC: ale já tomu nerozumím, co má kvalita JŘ společného s výpadkem proudu neb strženou trolejí?
15.12.2007 (18:25)  
Pavel Z : Mě jde spíš o to že když někde zazní nebo je napsáno že vlak z X do Y měl zpoždění, tak první co zde zazní je "D1 taky stojí"... Co je to proboa za argument? To jako když na D1 vznikají problémy tak je zcela v pořádku že u ČD jsou taky? To je podle mne pěkná kravina. To že má D1 úzká místa je faktem který nikdo nepopírá. Stejně tak jako uvádíš že ostatní vlaky jely na čas, samozřejmě, ale to není nic co by bylo hodno obdivu či uznání, tak to zkrátka má být. Stejně tak je možno uvést že na D1 jsou problémy, ale na 98% ostaních silnic nikoli.
Nechci rozpoutávat nějaké války, jen si myslím že fanaticky obhajovat jeden druh dopravy je pěkná volovina; stejně tak protěžování názorů "zlé kamiony, zlé autobusy, a nejvíc zlá jsou osobní auta a jen hodné a správné jsou vláčky". Ku prospěchu všech je koexistence všech druhů dopravy. To že ČD tento jízdní řád příliš nevyšel je bohužel smutný fakt....
registrovaný uživatel pekař 
15.12.2007 (18:16)  
Lanhut: ale ani sebemenší jízdní řád nemůže vyřešit vypnutý proud nebo spadlou trolej...
registrovaný uživatel klimi  mail  
15.12.2007 (17:52)  
pejco3am:Kam by mířily?Jednoduše záloha za Bečka,která nebyla k dispozici.
15.12.2007 (17:51)  
Dale Cooper: A proč by se tady nemohla vytáhnout D1? Jistě že to jde objet i jinudy, ale proč, když je D1 nejpřímějším spojením co existuje mezi Prahou a Brnem? Ono když se tady vytahuje zpoždění vlaků mezi Prahou a Brnem (poslední dny zajisté nemalé, o tom není sporu), tak jsem vytáhl tu D1. Že to jinde kolem D1 nestálo je hezké, ale troufám si tvrdit, že "vetšina" vlaků ČD také neměla velká zpoždění, ba co víc, jela na čas.... A toto rozhodně není obhajoba problémů posledních dní, ale jen srovnání s gumokoly.
15.12.2007 (17:36)  
Díky za vysvětlení příčin proč můj dnešní pokus o cestu expresem z Prahy do Brna skončil ztrátou 35 korun za šťastnou elišku a využitím služeb SA :-) Nicméně, uprostřed R629 jsem zahlédl dva lehátkové vozy, netuší někdo kam mířily?
registrovaný uživatel Lanhut 
15.12.2007 (17:29)  
Ad Pekař: Domnívám se, že chyba jízdního řádu je v tom, že z důvodu předpokládaných výluk má minimální rezervy. Myslím, že by bylo lépe naplánovat méně vlaků, které by pak jezdily s menším zpožděním.
15.12.2007 (17:10)  
Proč všichni hned vytahují D1, která je přetížená zejména mezi Prahou a odbočující silnicí I/3. Kdo je schopný se podívat do mapy, tak využije (třeba do BN a TA) silnici II/603 přes Jesenici a dále z Benešova silnici I/3; D1 se lze úplně vyhnout. Stejně tak třeba při cestě z Jihlavy nebo Havl. Brodu lze využít silnice I/38 přes Golčův Jeníkov, a dále z Kolína po silnici I/12. Vyhnu se D1 a jsem v Praze rychleji než vlakem nebo žlutým busem... ČD budou mít co dělat aby si nasr... cestující veřejnost zase přilákaly zpět a napravily reputaci. Jak na to tak koukám tak železniční doprava chytá jednu ránu za druhou.
15.12.2007 (17:05)  
Souhlasím do autobusu by mě taky nikdy nikdo nedostal a po změně jízdného řádu já platím také méně než li před zdražením a jsem rozhodně spokojená a jezdím na trati kde se zpoždění moc nevyskytují
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko