..: Pokračuje modernizace břeclavského uzlu :..

Ilustrační obrázek Břeclav - V současné době panuje na břeclavském osobním nádraží, které je i významným pohraničním bodem a železničním uzlem, velká stavební činnost. Aktuálně probíhá první stavební etapa, která přinese především zlepšení podmínek pro cestující. V navazující druhé fázi pak bude zapojeno nové zabezpečovací zařízení. V dohledné době zde přibudou dvě nová nástupiště a ta stávající budou modernizována. Probíhá také rekonstrukce podchodu a dobudování výtahů pro imobilní cestující. V plánu je dále instalace nového informačního systému, osvětlení a nové zastřešení nástupišť. Modernizace se ovšem nedotkne pouze železniční stanice, ale také pětikolejného mostu, přes který směřují vlaky do Znojma, Rakouska a na Slovensko.

Celá stavba s sebou přináší určitá omezení ve formě výlukové činnosti - v některých případech se musí vypnout elektrické napájení trolejového vedení, a tak vlaky musí být vedeny stroji nezávislé trakce. „Tři čtvrtiny kolejí ve stanici jsou v současné době mimo provoz, což je velký zásah do provozuschopnosti naší stanice a nákladní vlaky tak musí jezdit na stejná nástupiště jako osobní vlaky, za což se pochopitelně cestující veřejnosti omlouváme," komentuje situaci vrchní přednosta uzlové železniční stanice Břeclav Libor Semorád.

„Břeclav je hraniční přechodová stanice do Rakouska a na Slovensko. Oba koridory, které Břeclaví procházejí, mají zásadní význam pro železniční spojení 5 středoevropských metropolí - Berlína, Prahy, Bratislavy, Vídně a Varšavy,“ popsal generální ředitel SŽDC Jan Komárek význam břeclavského železničního uzlu. Od dokončení přestavby si správce infrastruktury slibuje zrychlení průjezdu vlaků směrem na Vídeň jak od Přerova, tak od Brna. Se vstupem ČR do Schengenského prostoru 21. prosince navíc odpadnou pasové kontroly cestujících projíždějících břeclavským uzlem z a do sousedních států.

Kromě obvodu stanice se rekonstrukce dočká celkem 20 kilometrů tratí, čímž definitivně dojde k propojení již modernizovaných úseků, zejména v rámci prvního tranzitního koridoru z Berlína přes Děčín, Prahu, Pardubice a Brno. Ten je zmodernizován téměř v celé délce, jehož stavba trvala od roku 1993. Zbývá dokončit jen úsek u Brandýsa nad Orlicí, kde ovšem dosud neskončil spor o napřímení trati. Do opravy koridoru stát zatím investoval 36 miliard korun.

zdroj: Mladá fronta DNES a Železničář, ilustrační foto Juraj Streber


Adys Poslat mail autorovi | 17.12.2007 (11:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
20.12.2007 (18:19)  
pekar - vzhledem k poloze Breclavi (opravdova evropska krizovatka) si myslim, ze by tam vlaky mely zastavovat navzdory velikosti Breclavi jako takove.
Jedine snad, kdyby nekdy v budoucnu mely vlaky "Breclav"-Polsko jezdit pres Brno...
Registered user pekař 
20.12.2007 (17:15)  
Stará paní: o těch rychlících je mi to známo, já myslel právě ty některé nejvytíženější écéčka. Rozhodně nejsem pro, aby všechny vlaky Břeclaví projížděly, jen mě zajímalo jestli se o tom u některých neuvažuje.
20.12.2007 (13:04)  
Ahtisaari- vynechání Břeclavi nepřipadá v úvahu. Kategorie určitě nebude Os.
19.12.2007 (18:20)  
IDeeSák: To jako úvraťově přes Břeclav, nebo ještě lépe jen zastavit na seřaďovacím, bez zajetí k nástupišti v BV?
Os nebo i Sp a R? A čím by tam jezdili?

Taky by to šlo přes Zaječí-Čejč-Mutěnice, to je bez úvrati...:-))))

Díky za info, zní to potenciálně zajímavě, zvlášť když gumokol dělá dle IDOSU trasu BO-HO za 1:08 - 1:20, podle počtu zastávek....
19.12.2007 (13:20)  
M: Kdo neplatí za kilometry , tak je mu to vcelku jedno , přes Břeclav to vyjde úplně podobně jak přes Krumlov...
Registered user M 
19.12.2007 (12:21)  
Mikulov beru, ale Znojmo?
19.12.2007 (11:18)  
IDeeSák: to mě zajímá:)
19.12.2007 (10:56)  
Stará paní - chystají se příme rychlé vlaky z Brna do Hodonína pro příští grafikon
19.12.2007 (10:13)  
pekař: No tak sláva! Já jel v novém GVD už dvakrát vídeňským rychlíkem 27x a vždycky v Břeclavi nastal exodus. U těch EC je to asi lepší, jsou tam lidé z Prahy a pár třebas i z Německa. Jenže aby se jim vyplatilo Břeclaví jen projíždět, to by muselo být cestujících do Břeclavi tak max. 10-15%. А takový poměr asi hned tak nebude - v Břeclavi vystupují lidé mj. i na Znojmo, Mikulov, Hodonín, Hradiště, Zlín (!), Kúty, Trnavu, Bratislavu... Proti takové konkurenci se dle mého hegemonie Vídeňáků neblíží...
Registered user pekař 
18.12.2007 (23:11)  
Mustafa: příplatky za IC a EC se v mezinárodní přepravě neplatily ani předtím, takže tím to nebude...:)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko