..: Pokračuje modernizace břeclavského uzlu :..

Ilustrační obrázek Břeclav - V současné době panuje na břeclavském osobním nádraží, které je i významným pohraničním bodem a železničním uzlem, velká stavební činnost. Aktuálně probíhá první stavební etapa, která přinese především zlepšení podmínek pro cestující. V navazující druhé fázi pak bude zapojeno nové zabezpečovací zařízení. V dohledné době zde přibudou dvě nová nástupiště a ta stávající budou modernizována. Probíhá také rekonstrukce podchodu a dobudování výtahů pro imobilní cestující. V plánu je dále instalace nového informačního systému, osvětlení a nové zastřešení nástupišť. Modernizace se ovšem nedotkne pouze železniční stanice, ale také pětikolejného mostu, přes který směřují vlaky do Znojma, Rakouska a na Slovensko.

Celá stavba s sebou přináší určitá omezení ve formě výlukové činnosti - v některých případech se musí vypnout elektrické napájení trolejového vedení, a tak vlaky musí být vedeny stroji nezávislé trakce. „Tři čtvrtiny kolejí ve stanici jsou v současné době mimo provoz, což je velký zásah do provozuschopnosti naší stanice a nákladní vlaky tak musí jezdit na stejná nástupiště jako osobní vlaky, za což se pochopitelně cestující veřejnosti omlouváme," komentuje situaci vrchní přednosta uzlové železniční stanice Břeclav Libor Semorád.

„Břeclav je hraniční přechodová stanice do Rakouska a na Slovensko. Oba koridory, které Břeclaví procházejí, mají zásadní význam pro železniční spojení 5 středoevropských metropolí - Berlína, Prahy, Bratislavy, Vídně a Varšavy,“ popsal generální ředitel SŽDC Jan Komárek význam břeclavského železničního uzlu. Od dokončení přestavby si správce infrastruktury slibuje zrychlení průjezdu vlaků směrem na Vídeň jak od Přerova, tak od Brna. Se vstupem ČR do Schengenského prostoru 21. prosince navíc odpadnou pasové kontroly cestujících projíždějících břeclavským uzlem z a do sousedních států.

Kromě obvodu stanice se rekonstrukce dočká celkem 20 kilometrů tratí, čímž definitivně dojde k propojení již modernizovaných úseků, zejména v rámci prvního tranzitního koridoru z Berlína přes Děčín, Prahu, Pardubice a Brno. Ten je zmodernizován téměř v celé délce, jehož stavba trvala od roku 1993. Zbývá dokončit jen úsek u Brandýsa nad Orlicí, kde ovšem dosud neskončil spor o napřímení trati. Do opravy koridoru stát zatím investoval 36 miliard korun.

zdroj: Mladá fronta DNES a Železničář, ilustrační foto Juraj Streber


Adys Poslat mail autorovi | 17.12.2007 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
17.12.2007 (16:22)  
Ad Palko:Na síti ČD musí každé elektrické hnací vozidlo stahovat sběrač tam,kde je to návěštěno. Takže i Pendolino,tak jako každé jiné vozidlo,nemůže úsek,kde je návěštěno stáhnout,projet se zdviženým sběračem,byť s minimálním či žádným odběrem z trakčního vedení. Většinou je to dáno konstrukcí trakčního vedení,a na střídavém systému je to obzvlášť nebezpečné-propojit sběračem neutrální pole zpravidla znamená mezifázový zkrat,vjet takto do uzemněného úseku znamená přepálení troleje.
registrovaný uživatel Palko 
17.12.2007 (15:33)  
Twix: Já jsem myslel, že pendolina sběrače nestahují, kvůli restartu počítače či co. Místo toho jenom prostě "vypínají proud". Nebo ne?
17.12.2007 (14:04)  
Místo sunucí komedie s Pendolinem by bylo jednodušší nasadit klasickou soupravu.
V rámci uzlu Břeclav je zajímavý také úsek na rakouskou stání hranici, kde je na českém území stovka, od hranice 120, přičemž úsek měl být na 160 km/h. Oblouk u bývalé hlásky na Pohansku na těch 120 určitě je (bohužel traťové tabulky pro úsek ke Grenze nemám k dispozici).
registrovaný uživatel kosta 
17.12.2007 (13:07)  
ano ten oblouk se bude rovnat
17.12.2007 (12:15)  
K výlukovým opatřením bych doplnil, že napěťovky jsou zajímavé zejména pro Pendolino. Vlak ve směru z Prahy do Vídně nejprve přijede se staženým sběračem k nástupišti, poté je brejlovcem odtažen zpět pod napětí na zhlaví směr Brno, odkud se rozjede a setrvačností projede stanicí, za kterou se opět chytne na napětí v troleji. Sunout Pendolino s cestujícími se totiž nesmí a táhnout vlak až do Rakouska by také nebylo to pravé.
17.12.2007 (11:28)  
Od dokončení přestavby si správce infrastruktury slibuje zrychlení průjezdu vlaků směrem na Vídeň jak od Přerova, tak od Brna.
Bude se kvůli zrychlení průjezdu překládat i ten brutální oblouk za brněnskym zhlavim? Tam je snad jenom 80 km/h
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko