Praha - Vláda ČR na svém včerejším zasedání schválila sociální program, pomocí kterého by mohlo být do roku 2010 hrazeno odstupné až pro 4000 lidí pracujících na českých železnicích. Nedobrovolný odchod zaměstnanců se týká tří největších železničních společností v zemi: Českých drah, ČD Carga a Správy železniční dopravní cesty. Přesný počet zaměstnanců, kteří opustí svá pracovní místa, bude záviset především na rozhodnutí Ministerstva dopravy. To bude muset rozhodnout, které drážní činnosti nechá převést na externí firmy. Podle mluvčího ministerstva Karla Hanzelky je pro všechny odcházející zaměstnance připraven sociální polštář, jenž má zmírnit dopady jejich předčasného odchodu do důchodu.
zdroj: iDnes.cz

Kdyz to zjednodusim (a je mi samozrejme jasne, ze se toho kazdy, kdo bude trvat na svem velmi rad chyti), tak vlaku staci vedet, ze ma zastavit a potom to trefit (a jeste jednou rikam, ze si nemyslim, ze je snadne nekolikasetmetrovy manevr vypocist tak, aby to vyslo na par metru presne!), autobus ma ten samotny manevr mnohem stazsi (ackoliv, a pro mnohe to bude patrne prekvapenim, ani ten bus to nezalomi na peti centimetrech), ale zato musi brzdit mnohem casteji a "bez varovani"...
V pracovni den, na D1 se autem (autobusem jsou ty situace asi o neco odlisne) vyskytne mezi Prahou a Brnem mnohokrat situace, kdy se neocekavane musi brzdit. Drtiva vetsina techto manevru konci dobre. Kdyz ne, tak to konci ve vrtulniku (a to je ten lepsi pripad). Kdyz totez jede vlak, tak zastavky ma naplanovane, omezeni atp. se dozvida take (snad to neni tak, ze o vyhybkach se dozvida fira jen okem, ze ne?). Kdyz nezvladne zastavit presne, tak je to sice pruser co se "plynulosti" dopravy tyce, mozna nejaka srazka na platu, ale do opravdoveho ohrozeni ma vzdy dost velkou rezervu.
A jestli mu nekdo skoci na koleje nebo se najde jiny duvod k nahlemu a neocekavanemu brzdeni, tak jednak to stejnak nema sanci ubrzdit, dvak se to tezko stane vickrat nez co deset kilometru.
Jsou dva lide - jeden ma pracovni dobu od osmi a musi tam byt vzdy presne v osm (ani driv, ani pozdeji). Druhy ma nekdy na sest, jindy na deset, casto se to dozvi az tesne pred, ale muze prijit klidne i u pul hodky pozdeji. Kdo je na tom lepe? Pokud se ten druhy dozvi zacatek sveho pracovniho dne vcas, tak urcite on, protoze tam ma tu krasnou rezervu. Kdyz se ale jednoho dne dozvi v 6:15, ze dneska "zacina" v 6:00, tak ma smulu a nestihne to.
I nadale tudiz nesouhlasim s tim, ze nedobrzdeni autobusu se vyresi usmevem...
sam - ja myslel, ze zakon setrvacnosti plati pro vlak, autobus, auto, kolo a dokonce i cloveka, ktery bezi. Ale asi ne, asi to plati jen pro vlak...
PS: Bez ohledu na vse vyse uvedene - kdyz vlak prejede zastavku (a neni to o dva kilometry), tak teda fira muze dostat penezity trest (zatimco busakovi staci, kdyz se usmeje). Neptam se kdo mu ten trest da, ale ptam se: jak se na ten trest prijde? V kolejnicich snad cidla sledujici presne zastaveni nejsou nebo ano? Takze kdo ho praskne? Pruvodci, vypravci nebo cestujici? Vzhledem k reseni stiznosti na CD neverim tomu, ze by tim podnetem mohla byt stiznost cestujicich...
Třebas se soupravou sestavenou z vozů s jednorázově odbrzďovatelnou brzdou Knorr (dvouosé vozy typu Rybák) toho moc dělat nemůžete.
Rozjet lokomotivu, resp. vlak, to můžete naučit inteligentního lidoopa, ale umění obsluhovat a řidít hnací vozidlo spočívá právě v tom dokázat zastavit přesně tam kde máte. To už sebeinteligentnější lidoop nedokáže.
Já jsem měl to potěšení učit se jako študák na praxi brzdit jak na těch jednorázově odbrzďovatelských Knorrkách v kombinaci s brdičem ŠKODA N/O na parních lokomotivách i DAKO BS2 na motorech, tak na nákladu s druhým stupněm brzdění, i na soupravách s postupně odbrzďovatelnou brzdou DAKO P/R na lokálce, takže na hlavní trati jsem neměl problém zastavit i v noci u toho vodního hydrantu ve Starém Městě u Uherského Hradiště, kde se u osobních vlaků dobirala voda pro PG.
Takže tam holt drží tu pokladní. Na Slovensku to probíhá taky tak. V pokladně sedí kasírka dopravce ZSSK s produktivitou práce 3 hodiny denně a vedle ní stejně (ne)produktivní výpravčí ŽSR, kterému je komerce ukradena.
Jiná věc je, proč tam neumístí ČD jízdenkový automat, který by uměl cestuájícímu vydat všechny typy jízdenek, včetně slev (asi proto, že se dosud nenašel programátor umějící napsat program, který by dokázal obsluhovat cestující na úrovni obecního blba, řekněme rozumu desetiletého dítěte, které je pro ČD z hlediska zakupování jízdenek plnoprávným zákazníkem).
Takže dneska nový výpravčí osobní komerci neumí, i když by měl podle přepravních předpisů řešit některé konflikty - jak je může řešit, když ty předpisy vůbec nezná - tvůrce předpisu nezajímá, protože tvůrce předpisu žije v iluzi, že výpravčí osobní komerci ovládá.
Při Vašem komentování "brdění" si nejdříve ujasněte základní pojmy z fyziky, např. zákon setrvačnosti....
Vse, nac jsem reagoval bylo to, ze autobusak muze projet misto, kde ma zastavit a nic se nestane a prejde se to usmevem... Ze je rizeni busu a vlaku odlisne, tak o tom nepochybuji a regoval jsem pouze a jenom na brzdeni...
Kazdopadne ale nechapu, proc se tedy stava tolik havarek, ktere jsou presne o tom samem - nekdo o dva (no, nekdo i o dvacet...) metriky projede misto, kde ma zastavit. A i nadale si myslim, ze duvodu, proc musi brzdit autobus je vice, nez duvodu, proc musi brzdit vlak. Az se u vlaku bude stavat, ze mu nekdo neocekavane vjede na kolej nebo to pred nim nekdo zadupne, tak tenhle nazor zmenim
SergeS - no vsak ja psal, ze bud se nestane nic ("na prechodu zrovna nikdo nesel") nebo hodne. Je to hit or miss (v tomhle pripade doslova:-)
Probůh, co je to za blábol? Když bus projedeo dva metry stopku na křižovatce, nic se neděje. Projede-li o dva metry červenou, opět se nic neděje. Pokud projede vlak o dva metry červenou, děje se hodně, je to prů**r těžkého kalibru. Drážní ekvivalenty zastavení u přechodu nebo křižovatky najdeme velmi lehce, víte o nich jistě sám, jen je účelově nezmiňujete.
Pokud gumokol či kovokol projede to správné místo a tím způsobí hromadu nebo újmu na zdraví, jdou pochopitelně k soudu jak řidič tak fíra, v tom není rozdíl.
Řízení vlaku a busu (nebo spíš gumokolu obecně) je zcela odlišná činnost, dost obtížně srovnatelná. Proto hodně opatrně s jednoznačnými a černobílými závěry.
Kdyz prejede bus zastavku, tak se nestane nic, kdyz ale prejede "o par metru" krizovatku nebo prechod (to jsou "zastavky", ktere vlak v podstate neresi), tak se stane jooo hodne a statnim organem prezkousen nebude. On totiz mozna bude statnim organem odsouzen...
Takze ve vlaku pri drobnem prejeti zastavky (mista zastaveni) hrozi prezkouseni z predpisu a snizeni mzdy. V autobuse pri drobnem prejeti zastavky (obecne mista zastaveni - nemusi jit jen o tu zastavku) nehrozi bud nic (pujde o zastavku k vystupovani lidi) nebo hodne (pujde o krizovatku, prechod, nedobrzeni auta pred nim).
Sumasumarum, vlak je jistota, bus je "hit or miss". Vzhledem k tomu, ze si pres veskere snahy presvedcit mne o opaku myslim, ze v autobuse jsou vetsi naroky na pozornost a vetsi riziko, ze se neco vysere (krizovatky, prechody, ostatni auta - nic z toho nesmi autobus "o par metru prejet"), tak si myslim, ze co se tehle stranky veci tyce, tak je na tom autobus hure. Sice mu nikdo nevezme cast platu, kdyz netrefi zastavku pro lidi, ale zase mu vezmou vsechno, kdyz netrefi "zastavku pro auta"...
Zaver - vetu "Když se to stane u linkového autobusu tak se to řeší omluvným úsměvem,někdy ani to ne." povazuji za nepravdivou, protoze mylne uvazuje pouze o zastavkach k vystupu/nastupu a ne o zastavkach obecne. Aneb - uvazujete pouze cast "brzdicich" povinnosti autobusaka
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











