..: Do roku 2010 může železnice propustit až 4 000 zaměstnanců :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda ČR na svém včerejším zasedání schválila sociální program, pomocí kterého by mohlo být do roku 2010 hrazeno odstupné až pro 4000 lidí pracujících na českých železnicích. Nedobrovolný odchod zaměstnanců se týká tří největších železničních společností v zemi: Českých drah, ČD Carga a Správy železniční dopravní cesty. Přesný počet zaměstnanců, kteří opustí svá pracovní místa, bude záviset především na rozhodnutí Ministerstva dopravy. To bude muset rozhodnout, které drážní činnosti nechá převést na externí firmy. Podle mluvčího ministerstva Karla Hanzelky je pro všechny odcházející zaměstnance připraven sociální polštář, jenž má zmírnit dopady jejich předčasného odchodu do důchodu.

zdroj: iDnes.cz


JiříK. | 20.12.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
20.12.2007 (21:00)  
Rust automobilismu s tim nema az tak moc co delat. Vzhledem k tomu, ze roste automobilismus a soucasne i kolejova doprava, tak zjevne nejde o pretahovani doprav mezi sebou, ale proste o vetsi pohyb obyvatel.
Proste napsat "kdyz roste automobilova doprava, tak je ten rust dobry" neni dobre.
20.12.2007 (20:55)  
Takže já ten svůj příspěvek doplním:měl jsem na mysli jednak zastavení na zastávce,kdy vůz,přepravující cestující zastaví o několik metrů za návěstí konec nástupiště,ne o úplné projetí zastávky. To je ta lepší varianta,pokud zastaví pár metrů za hlavním návěstidlem zakazujícím jízdu,dostatečně daleko(většinou se jedná o desítky metrů) před nejbližším místem možného ohrožení tak je to horší,může to skončit i vyhazovem na dlažbu,dlouhodobé suspendování a přezkoušení je samozřejmostí. Porovnání s autobusem:pokud autobus zastaví několik metrů za vyznačenou zastávkou,tak se nic neděje. A pokud zastaví pár metrů za ,,červenou" a nevjede do křižovatky či na přechod,určitě nebude řidič suspendován(za minimální mzdu),a nebude přísně přezkušován státním orgánem.Srovnání s pilotem považuji za neseriózní,podmínkay jsou prostě nesrovnatelné.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.12.2007 (19:45)  
M: ano, ja tento problem pripoustim. Ale je to pri rustu automobilismu stale lepsi vysledek nez pokles. Narust by mohl byt vetsi a nebo take ne...

Milan: nechci se prit, nevim. Myslim, ze v narustu se promita i nepopiratelne rozsirovani dalkove dopravy (rust poctu vlaku kategorii Sp, R, Ex atd.)
registrovaný uživatel M 
20.12.2007 (17:28)  
xAnri
U CD je stale misty urcita prezamestnanost
Takze asi tak.

Pokud jde o ten paradox, tak treba takto (snad to nebude moc slozite): Podnik XY ma vyborne cash-flow, dobry vyhled do budoucna, vsechno je super, ma rostouci zisky. Vloni mel zisk 10 milionu, letos se ocekaval zisk 20 milionu. Protoze ale v polovine roku majitel propustil nejlepsiho manazera, ktery odtahl cast zakazniku, tak byl letos zisk jen 12 milionu. A ted uz je to jen hra cisel - vzrost zisk o 2M nebo "klesl" o 8M?
Takze ta chvala CD, jak jim rostou pocty cestujicich muze byt svym zpusobem i chlouba investora, ktery na prazske burze za posledni 4 roky udelat 5% rocne a "neresi" ze prumer je 30%...
registrovaný uživatel milan 
20.12.2007 (17:27)  
xAnri05: Ohledně růstu počtu cestujících. Podle mě roste, ale spíše kvůli zavádění IDS a podobně, rozhodně ne díky zvyšujícím se kvalitám služeb (jedinou výjimku tvoří pendolino, kde kvalita jednorázově vzrostla)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.12.2007 (17:07)  
XYZ: Samozrejme, ze bych take xyz pracovniku propustil. Zvlaste kdyz veci nerozumi a jenom placaji.
U CD je stale misty urcita prezamestnanost, ale prousti se take nerozmyslene v mistech, kde to ovlivnuje spolehlivost a bezpecnost prepravy. Dale je treba zminit, ze puvodni "modra armada" mela neco kolem 120 tis. zamestanacu. Propusteni se jeste snese, ale uvazene. V provozu pouze po provedeni racionalizacnich uprav dotcenych tratovych useku. Dale uvadite "zákonitě vede k odlivu cestujících z osobní dopravy". Jenze v osobni doprave mnozstvi cestujich roste. Takze nechapu...

Krkovicka: i u statnich organizaci existuje system kontroly, ale asi ho neni navenek tolik videt. Zalezi na managementu.
registrovaný uživatel M 
20.12.2007 (17:01)  
Co to znamena to zastavi spatne? Jakoze to "neubrzdi" a zastavi az za zastavkou?
Kdyz tu "adhezi" neodhadne autobusak, tak to usmevem skonci jen v urcitych pripadech - konkretne na rovne silnici, kdyz to neodhadne na krizovatce nebo na prechodu (zastavuji strojvedouci i na takovych vecech?), tak nevim nevim, jestli bude stacit usmev:-)
Ale ja srovnavat nezacal:), jen mne zajima co teda znamena to "zastavi spatne"...

PS: Kdyz to neodhadne pilot (se kteryma se nekdy strojvudci snad chcou srovnavat, prinejmensim si pripadji vic jako piloti nez jako "obycejni autobusaci"), tak se taky vetsinou nikomu nic nestane, akorat kridlem serizne chobot a hodne vyleka jesterky:-))
20.12.2007 (16:31)  
Ad Reznik_Krkovicka:Dovolím si polemizovat s názorem ,,U ČD nese odpovědnost zaměstnanec pouze, pokud dojde k značné materiální škodě, nebo k úmrtí či vážnému ohrožení zdraví". Pokud máte na mysli odpovědnost trestní je to jasné,ale když strojvedoucí neodhadne vliv zhoršené adheze a zastaví špatně,tak ho to stojí odhadem deset tisíc,dále ponižující suspendování a přezkoušení skoro ze všeho.I to je zodpovědnost zaměstnance ČD,a prakticky o nic nejde-cestující vystoupí a nastoupí s trochou nepohodlí. Když se to stane u linkového autobusu tak se to řeší omluvným úsměvem,někdy ani to ne.
20.12.2007 (15:59)  
Pato: souhlasím, pokud budou externí dodavatelé monopolní a nikoho nebude skutečně zajímat cena a za ní dodávaná kvalita, pak se jedná skutečně jen o jakési legislativní a ekonomické divadélko.

Problém je asi v tom, že se stále jedná o víceméně státní organizaci. V soukromém sektoru si nikdo nemůže dovolit dělat stále téže chyby, za které ve skutečnosti nikdo nakonec nenese reálnou odpovědnost. U ČD nese odpovědnost zaměstnanec pouze, pokud dojde k značné materiální škodě, nebo k úmrtí či vážnému ohrožení zdraví. Otázkou zůstává, má-li nakonec někdo zájem na efektivním vynakládání státních prostředků. Jinak řečeno v soukromých (i sebevětších) společnostech existují nástroje pro zajištění a kontrolu kvality nakupovaných nebo prováděných služeb, což asi stále ještě (BOHUŽEL) u ČD a ČD Cargo chybí. Což pak zákonoitě vede k odlivu cestujících z osobní dopravy. V oblasti provozování dráhy se jedná bohužel o záležitost značně zastaralé infrastruktury (vyjma koridorových tratí).
registrovaný uživatel Tom  mail  
20.12.2007 (15:56)  
Strojvedoucí,výpravčí, vozmistři a průvodčí to snad nebudou...protože stále probíhá nábor...Ale omezí se počet personálních pracovnic a podobně..takže pracovníci,se kterými asi většina nepříjde do styku.
A ty pokladní se ubírají i na hlavních tratích,kde zůstává jen výpravčí..takže někdy jezdí hodě vlaků..tak nestíhá odhazovat sníh...a pak to tak dopadá, že jsou neodházené nástupiště a neposypaná kluzká místa...a zase stížnosti..
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko