Praha - Vláda ČR na svém včerejším zasedání schválila sociální program, pomocí kterého by mohlo být do roku 2010 hrazeno odstupné až pro 4000 lidí pracujících na českých železnicích. Nedobrovolný odchod zaměstnanců se týká tří největších železničních společností v zemi: Českých drah, ČD Carga a Správy železniční dopravní cesty. Přesný počet zaměstnanců, kteří opustí svá pracovní místa, bude záviset především na rozhodnutí Ministerstva dopravy. To bude muset rozhodnout, které drážní činnosti nechá převést na externí firmy. Podle mluvčího ministerstva Karla Hanzelky je pro všechny odcházející zaměstnance připraven sociální polštář, jenž má zmírnit dopady jejich předčasného odchodu do důchodu.
zdroj: iDnes.cz

Proste napsat "kdyz roste automobilova doprava, tak je ten rust dobry" neni dobre.
Milan: nechci se prit, nevim. Myslim, ze v narustu se promita i nepopiratelne rozsirovani dalkove dopravy (rust poctu vlaku kategorii Sp, R, Ex atd.)
U CD je stale misty urcita prezamestnanost
Takze asi tak.
Pokud jde o ten paradox, tak treba takto (snad to nebude moc slozite): Podnik XY ma vyborne cash-flow, dobry vyhled do budoucna, vsechno je super, ma rostouci zisky. Vloni mel zisk 10 milionu, letos se ocekaval zisk 20 milionu. Protoze ale v polovine roku majitel propustil nejlepsiho manazera, ktery odtahl cast zakazniku, tak byl letos zisk jen 12 milionu. A ted uz je to jen hra cisel - vzrost zisk o 2M nebo "klesl" o 8M?
Takze ta chvala CD, jak jim rostou pocty cestujicich muze byt svym zpusobem i chlouba investora, ktery na prazske burze za posledni 4 roky udelat 5% rocne a "neresi" ze prumer je 30%...
U CD je stale misty urcita prezamestnanost, ale prousti se take nerozmyslene v mistech, kde to ovlivnuje spolehlivost a bezpecnost prepravy. Dale je treba zminit, ze puvodni "modra armada" mela neco kolem 120 tis. zamestanacu. Propusteni se jeste snese, ale uvazene. V provozu pouze po provedeni racionalizacnich uprav dotcenych tratovych useku. Dale uvadite "zákonitě vede k odlivu cestujících z osobní dopravy". Jenze v osobni doprave mnozstvi cestujich roste. Takze nechapu...
Krkovicka: i u statnich organizaci existuje system kontroly, ale asi ho neni navenek tolik videt. Zalezi na managementu.
Kdyz tu "adhezi" neodhadne autobusak, tak to usmevem skonci jen v urcitych pripadech - konkretne na rovne silnici, kdyz to neodhadne na krizovatce nebo na prechodu (zastavuji strojvedouci i na takovych vecech?), tak nevim nevim, jestli bude stacit usmev:-)
Ale ja srovnavat nezacal:), jen mne zajima co teda znamena to "zastavi spatne"...
PS: Kdyz to neodhadne pilot (se kteryma se nekdy strojvudci snad chcou srovnavat, prinejmensim si pripadji vic jako piloti nez jako "obycejni autobusaci"), tak se taky vetsinou nikomu nic nestane, akorat kridlem serizne chobot a hodne vyleka jesterky:-))
Problém je asi v tom, že se stále jedná o víceméně státní organizaci. V soukromém sektoru si nikdo nemůže dovolit dělat stále téže chyby, za které ve skutečnosti nikdo nakonec nenese reálnou odpovědnost. U ČD nese odpovědnost zaměstnanec pouze, pokud dojde k značné materiální škodě, nebo k úmrtí či vážnému ohrožení zdraví. Otázkou zůstává, má-li nakonec někdo zájem na efektivním vynakládání státních prostředků. Jinak řečeno v soukromých (i sebevětších) společnostech existují nástroje pro zajištění a kontrolu kvality nakupovaných nebo prováděných služeb, což asi stále ještě (BOHUŽEL) u ČD a ČD Cargo chybí. Což pak zákonoitě vede k odlivu cestujících z osobní dopravy. V oblasti provozování dráhy se jedná bohužel o záležitost značně zastaralé infrastruktury (vyjma koridorových tratí).
A ty pokladní se ubírají i na hlavních tratích,kde zůstává jen výpravčí..takže někdy jezdí hodě vlaků..tak nestíhá odhazovat sníh...a pak to tak dopadá, že jsou neodházené nástupiště a neposypaná kluzká místa...a zase stížnosti..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











