..: Do roku 2010 může železnice propustit až 4 000 zaměstnanců :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda ČR na svém včerejším zasedání schválila sociální program, pomocí kterého by mohlo být do roku 2010 hrazeno odstupné až pro 4000 lidí pracujících na českých železnicích. Nedobrovolný odchod zaměstnanců se týká tří největších železničních společností v zemi: Českých drah, ČD Carga a Správy železniční dopravní cesty. Přesný počet zaměstnanců, kteří opustí svá pracovní místa, bude záviset především na rozhodnutí Ministerstva dopravy. To bude muset rozhodnout, které drážní činnosti nechá převést na externí firmy. Podle mluvčího ministerstva Karla Hanzelky je pro všechny odcházející zaměstnance připraven sociální polštář, jenž má zmírnit dopady jejich předčasného odchodu do důchodu.

zdroj: iDnes.cz


JiříK. | 20.12.2007 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer pato 
20.12.2007 (15:41)  
To Sam: Ono je to totiž o tom, že tyto náklady nejdou ze mzdových prostředků ale z nákladů na provoz. Takže dráha sice prodělá ,ale tabulkově na mzdách ušetří. A o kvalitu se více nikdo nezajímá. Kdyby tímto způsobem pracovali tenkrát zaměstnanci ČD byl by problém, nyní je to pouze najmutá firma a nikdo je není schopen( a hlavně ochoten) postihnout. Dokud to bude fungovat takto, ke zlepšení nemůže dojít.
Registrierter Benutzer sam  mail  
20.12.2007 (15:29)  
Zářným příkladem "ekonomického přínosu " výkonu činností je náhrada např. uklízeček pracovníky agentury či dodavatelské činnosti bývalých traťmistrovských okrsků - cena ca dvojnásobná, rychlost a kvalita mnohdy pokulhávající. Nemluvě o monopolech na určité úkony od dceřinných společností, jež si vzhledem k monopolu (resp. jejich obchodníci) účtují neskutečné ceny.
Přitom pers. potřeba při ekonomickém obsazení je vzhledem k výše uvedeným nákladům minimální.
20.12.2007 (15:27)  
Reznik_Krkovicka: No, jedné se právě zbavili - myslím nákladní dopravu. Mohli by pěstovat květiny v nádražních květináčích na prodej a nemuseli by provozovat vlaky... Jinak si myslím, že vyhazovat je kde, ale v provozu to asi (vzhledem k zastaralé technologii, již stát nechce obměnit) nebude. Co se podívat do kanceláří managementu? Kolik lidí je potřeba z provozu zaplatit a kolik je jich potřeba k jeho zajištění, to by bylo zajímavé porovnat.
Registrierter Benutzer M 
20.12.2007 (15:03)  
MZ: není ta pokladní taky určena k tomu, aby dělala i další pracovní činnosti, např. zametat perony apod., třeba dělá i nákladní kasu atd.
Tak se holt vypravci bude muset seznamit s kostetem. Snad mu tam tolik vlaku jezdit nebude, aby to zvladl...
Registrierter Benutzer JOHNZ 
20.12.2007 (14:42)  
Reznik_krkovicka: Staci sa pozriet na vychodnu stranu rieky Moravy a tam je krasne vidiet ako to v nasich zemepisnych sirkach zakonite dopadne ...
20.12.2007 (14:22)  
Proč by si státní organizace musely udržovat armádu zaměstnanců, když ekonomicky výhodnější může být nakupování některých činností od externích firem? Samozřejmě nemluvím o výpravčích a dalším staničním personálu. Dokud bude ve stanicích, jako je Stará Paka "žádné" zabezpečovací zařízení, efektivita se nezvýší a podnik bude stále muset mít uvedenou armádu zaměstnanců.

Kdyby se MD a zmíněné společnosti podívaly do zahraničí, možná by pochopily, kde hledat. Typickým příkladem, jak lze diverzifikovat rizika podnikání a hradit případné ztráty jedné společnosti jinak než státními dotacemi, je podnikat ve více oborech, přičemž ziskovější složka holdingu může podporovat ztrátovou složku (viz obrovský holding DB - donedávna jsem netušil, že do něj patří i několik peněžních ústavů).
Registrierter Benutzer xyz  mail  
20.12.2007 (14:14)  
MZ:

Nikoliv, když na to nemám, tak to nedělám. Když to nejde jinak, omezit činnost a ne se cpát do každého fingovaného "výběrového" řízení s dumpingovou cenou a pak brečet, že mám málo (a že si musím nechat platit i svůj tzv. podnikatelský záměr). Banky nebo telekomunikace jsou u nás zlatý důl, ale nemám na to, abych to rozjel, tak dělám něco jiného. ;)

A než se s tím někdo ozve, co jsem to vůbec vypustil, tak: Ne, nemluvím o konci železnice. Ač to tak u nás bohužel většinou nevypadá, mezi ČD a železnicí není (a nemá být) rovnítko.


Libouš:

Huh? Za poslední rok a půl naše firma vyházela ca 9000 lidí z původních asi 40000 (čísla jsou celosvětově). Prostě proto, že odvětví se tolik nedaří a není nikoho, kdo by za nás umazal případné ztráty. (A pro MZ: ano některé činnosti se museli omezit nebo ukončit.)
20.12.2007 (13:59)  
no tak to je děs... proč jenom ajzboňáci? je to práce jako každá jiná. tohle je populismus, nic víc
Registrierter Benutzer Desiro 
20.12.2007 (13:38)  
A pročpak na dotaci dosáhnou jen ČD a ČD Cargo a ne jiní dopravci (obsluha dráhy je samozřejmě O.K.)? Na to snad ani raději nežádám odpověď.
20.12.2007 (13:36)  
Oceňují humornou souvislost mezi štědrostí sociálního programu a názvem stanice na ilustrační fotografii :-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko