..: ČD dostaly pokutu i od Jihomoravského kraje :..

Ilustrační obrázekBrno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.

Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.

zdroj: MF Dnes, Deník


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 7.1.2008 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Jihomoravský


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
07.01.2008 (14:06)  
bhn - 250 (Žďár-Břeclav), 260 (Letovice-Křenovice) by mohly obsluhovat Taurusy, 260 (Letovice - Třebová), 330 by byl asi problém, dělit rameno za Hodonínem není moc dobré. Na 340 problém nebude - neeliktrifikováná, schválená dieselová vozidla více výrobců jsou. Dálkové vlaky stejně objednává MD, takže s R a EC by problém nebyl.
registrovaný užívateľ bhn 
07.01.2008 (13:39)  
Něco, ale nevydal ani tisk, ale ČT24 ve zprávách : Navíc se dráhy zavázaly zabezpečit 25% spojů novými jednotkami, které by byli mobilní pro tělesně postižené, které zatím nejsou však v plánu pro Jihomoravský kraj. I toto se bude řešit a možná i toto bude krajem finančně ohodnoceno.Kromě toho se dalo sledovat několik spojů na nádraží pouze přistavených, ale chybějící k ní lokomotiva, nebo celý personál soupravy.Takto dokázalo stát nekolik spojů na nádraží i 2 hodiny po svém řádném odjezdu míní Juránek. V takovém případě už pozdější spoje a vracející se zpět tyto soupravy znamenaly velká zpoždění a jízdní řád, tak působil zcela zbytečně pro cestující.Několik spojů bylo zrušeno bez náhrady a místo nich nic nejelo ani zpět.Prostě celá souprava stále někde odstavená, že něco chybělo (většinou funkční lokomotiva).Kraji se takové jednání dopravce vůči cestujícím logicky nelíbí a hodlá proto i nadále sledovat bedlivě zpoždění jednotlivých vlaků, které následně bude postihovat. České Dráhy se takto mohou dostat do ne příliš dobrých podmínek a možnosti vyhlášení výběrových řízení na nové dopravce.Toto sám Juránek nevyloučil a dodal" s Českými Drahami máme smlouvu do konce roku 2009. Pokud toto by mělo pokračovat, jako doposud budeme zvažovat změnu železničního dopravce na některých tratích". Pokud by toto mělo platit, pak kraj je nespojen celkově a chtěl by změnu dopravce na některých tratích. Kdo ale by dokázal zabezpečit dopravu na takové trati 250,260,340? Lokálky není problém žádného dopravce, ale tyto tratě?
07.01.2008 (13:20)  
Ty ČD by si měli dát pozor, protože za chvíli je bude držet při provozu Pendolino, protože má příplatky.
registrovaný užívateľ Njorloj  mail  
07.01.2008 (13:07)  
Myslim, ze je v poradku, ze kraje vyviji tlak na CD - dalo by se rict, ze je to jen k jejich dobru.
registrovaný užívateľ taz 
07.01.2008 (13:06)  
Pravda, asi by bylo lepší mlátit ty pravé viníky.
07.01.2008 (13:03)  
A zase se mlátí prázdná sláma....
registrovaný užívateľ taz 
07.01.2008 (12:39)  
Obecně vzato, ČD jsou z jedné strany organizačně "roztříštěný" skoro na atomy, ale principiálně fungují jako celek. Chápu jak cestující, tak zadavatele, že není spokojen a je mu jedno, kdo za to může, já to jen komentuji z pohledu železničáře.
registrovaný užívateľ kubam 
07.01.2008 (12:35)  
IDeeSák: tak v Olomouckým kraji to bylo něco jinýho, tam ta částka byla přemrštěná...tady mi to přijde vcelku adekvátní!
registrovaný užívateľ Mato 
07.01.2008 (12:29)  
taz: jenže JMK nepenalizuje ČD za zpoždení v Praze...
vlaky v JMK měli zpoždění a to co je příčinou zpoždění už JMK nezajímá. Mají smlouvu s ČD a ty ať sdi to vyřeší jak chtějí
editor alebo admin ŽP NIcKON  mail  
07.01.2008 (12:28)  
taz: Tenhle stav má konkrétního viníka a budeme doufat, že se trest snese i na něj. Jinak je celkem pochopitelné, že kraj celkem nezajímá, kdo a jak to způsobil, ale že platí za něco, co nedostává v odpovídající kvalitě. Jistě, další problém je, že výsledná pokuta se prostě odčerpá ze společné pokladny ČD na úkor něčeho jiného, místo aby ji byl nucen splácet konkrétní viník. Ale někde se začít musí.
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko