..: ČD dostaly pokutu i od Jihomoravského kraje :..

Ilustrační obrázekBrno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.

Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.

zdroj: MF Dnes, Deník


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 7.1.2008 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer taz 
07.01.2008 (16:52)  
bhn, cituji "...Kromě toho se dalo sledovat několik spojů na nádraží pouze přistavených, ale chybějící k ní lokomotiva, nebo celý personál soupravy.Takto dokázalo stát nekolik spojů na nádraží i 2 hodiny po svém řádném odjezdu..." to se fakt někde stalo, nebo to pan hejtman vydedukoval vlastním pozorováním situace na nádraží, já myslím, že kdyby se to fakt stalo, bylo by to velmi tučné sousto jak pro novináře, tak konkurenci i nepříznivce kolejové dopravy.
Registrierter Benutzer pekař 
07.01.2008 (16:41)  
M: tys tomu Laďovi ale vytřel zrak argumenty.:)
Registrierter Benutzer M 
07.01.2008 (16:39)  
tenzor (14:24) - to pratelske upozorneni to docela vystihuje:-))

Ladislav16 - gramatiku (i kdyz jedna chyba je docela pest na oko, druha budiz) a psani carek cert vem, pro zacatek zacni treba tim, ze kazdy otaznik nebo vykricnik nebudes osmkrat opakovat, cimz na sebe (a svoje mluvnicke kvality) zbytecne poutas pozornost...
Registrierter Benutzer Kakov 
07.01.2008 (16:36)  
Vážení, já si myslím že ČD a jejich současný management pár pokut potřebují, jsem toho názoru, že k železnici vůbec nemusí patřit stálé a trvalé zpoždění jako je tomu v případě ČD, jsem přesvědčen, že na vině toho stavu je právě management ČD.
S panem Vencou Motykou souhlasím ve dvou směrech
1) ne za všechny zpoždění mohou ČD, případ s IC580 bude jeden z nich, ale stále je spousta případů, za které můžou ČD, např. pravidelné 15-20 minutové postávání ranního spěšného vlaku Berounka před prázdným Smíchovským nádražím.... dlouho jsem s ním nejel, ale cca. tak před 4 lety se mi to stavalo při 4 jízdách z pěti
2) je pravda, že požadavky krajů jsou nesmyslné, objednat si o 5% dopravy navíc a zaplatit 1% peněz navíc, nebo ještě lépe zaplatit méně než loni..... takovou chujovinu může vymyslet jen českej nebo moravskej úředník,
mě by zajímalo zda u soukromého autobusového dopravce by si dovolily objednat 105% služeb a zaplatit jen 101%....

Jedna věc je jistá k jakémukoliv rozvoji železnice (i podniku ČD) a hlavně na poli obnovy vozidel, může dojít jen tehdy pokud se zajistí řádné financování poskytovaných služeb. Žádný rozumný člověk (mimo krajských úředníků) nemůže očekávat, že bude u nás jezdit dopravcem s vozovým parkem na úrovni DB a bude mu platit 1/4 peněz nebo ještě lépe, že mu nebude platit vůbec....
Registrierter Benutzer pekař 
07.01.2008 (16:00)  
happy: ty tvoje příspěvky jsou fakt hloupé. Ty máš vážně pocit, že je tak jednoduché dělat pořád výlukové jízdní řády? A můžeš mi třeba říct, jak často to dělají v ostatních zemích?
07.01.2008 (15:53)  
Venca Motyka:Proč kravina nejviší kategorie???To,co jsem napsal,neni kravina,ale skutečnost!!!!!!
tenzor:Jak si myslel,že neumim česky???To tu hodláš dělat přede všema ze mě nevzdělance????Nebo že se nedokážu něco naučit???Člověk tu napíše názor a hned z něj každej dělá debila!!!!!!!!!
07.01.2008 (15:42)  
VM: v tomhle případě(nevolnost a čekání na RZS) to snad každý chápe. Jinak, jak jsem už někde psal, se nemůžeme divit, že český národ vymírá. Podle některých názorů tady je 90% zpoždění způsobeno sebevrahy, nehodami na přejezdech atp., odhadem 9% výstavbou a max. 1% způsobí urozené ČD. Sorry, ale přijde mi to být jako výmluva dítěte, které zalhalo a neví kudy kam. Podobně jako výmluva na zpožděné vlaky ze zahraničí (kromě Polska v drtivé většině jezdí načas).
A jo, Rakousko, bohužel, Bundesrepublik Österreich je o něco (chápej o dost) bohatší. Tím pádem je pro vládu jednodušší najít peníze. Infrastruktura a vozový park nebyl 40 let bez obnovy resp. značně zanedbáván, cena jízdného je taky někde jinde a dalo by se pokračovat. A jak napsal happy, nádherný příklad z Německa, hlavně rušení tratí. Když Šulc prohlásil, že kdyby si každý, kdo podepsal petici za zachování provozu na severočeských lokálkách občas do vlaku sedl, nemuselo k rušení docházet. Že na to nikdo nereagoval.
Registrierter Benutzer happy 
07.01.2008 (15:23)  
Za většinu zpoždění si většinou může čd sama.Pokud je stavba někde,tak má platit upravený jízdní řád.Jelikož se čd nenamáhají,tak potom skutečně není co řešit a uložit pokutu.Dál bych to řešil tak,že za vlak bych prostě nezaplatil."Vlak v tuto dobu a polohu nebyl objednán",tudíž není důvod ho zaplatit.
07.01.2008 (15:16)  
Když chcou něco takového dělat, tak ať dělaj. Jen ať se určí za co, popřípadě proč byl spoj opožděn. Typ někdo skočil pod vlak, někde zase nějaký chytrý najel pod vlak nebo čekání na koridor, bych tedy já nepokutoval a pokud ano, tak ať se udělá zákon, který bude opravňovat ČD vymáhat vzniklé škody (např. to auto) po viníkovi. Typ selže mašina, problém na vozu... není třeba komentovat, kde je chyba.
Ale tak kraje asi nebudou chtít uznat, jak nebo proč to vzniklo, ale peníze. Ale kdybych to neudělal já, ale někdo jiný (mimo ČD), tak bych chtěl po něm peníze a dostat to z něho plným způsobem. (a to vcelku - nejen opoždění, ale i škody, náhradní doprava...). No a kdyby bych nemohl takto vymáhat peníze a ani soudně tak si to dám na kraj a bodl bych se na ně. ČD není pohřební služba...
Nezastávám názor, že za všechna zpoždění mohou externí vlivy mimo ČD. Na prvním místě budou dle mého z 99% práce na koridoru a pak si neodvážím tipovat. Ale osobně bych chtěl takové statistiky vidět, ať se ukáže kde je error ať se tady nemusí vést x stránkové diskuse o tom, kdo za co může.
Registrierter Benutzer happy 
07.01.2008 (15:12)  
Ovšem příklad z Německa mluví o něčem jiném :)Tam je soukromníků hafo a taky to funguje.A rozhodně si troufám říct,že žádný soukromník v Německu by se NEOPOVÁŽIL dát dotovateli nepřesně zpočítané údaje ze ztráty.Zatímco čd to dělají běžně.Prostě plus mínus autobus.
  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko