Brno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.
Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.
| 7.1.2008 (12:00)
Ladislav16 - gramatiku (i kdyz jedna chyba je docela pest na oko, druha budiz) a psani carek cert vem, pro zacatek zacni treba tim, ze kazdy otaznik nebo vykricnik nebudes osmkrat opakovat, cimz na sebe (a svoje mluvnicke kvality) zbytecne poutas pozornost...
S panem Vencou Motykou souhlasím ve dvou směrech
1) ne za všechny zpoždění mohou ČD, případ s IC580 bude jeden z nich, ale stále je spousta případů, za které můžou ČD, např. pravidelné 15-20 minutové postávání ranního spěšného vlaku Berounka před prázdným Smíchovským nádražím.... dlouho jsem s ním nejel, ale cca. tak před 4 lety se mi to stavalo při 4 jízdách z pěti
2) je pravda, že požadavky krajů jsou nesmyslné, objednat si o 5% dopravy navíc a zaplatit 1% peněz navíc, nebo ještě lépe zaplatit méně než loni..... takovou chujovinu může vymyslet jen českej nebo moravskej úředník,
mě by zajímalo zda u soukromého autobusového dopravce by si dovolily objednat 105% služeb a zaplatit jen 101%....
Jedna věc je jistá k jakémukoliv rozvoji železnice (i podniku ČD) a hlavně na poli obnovy vozidel, může dojít jen tehdy pokud se zajistí řádné financování poskytovaných služeb. Žádný rozumný člověk (mimo krajských úředníků) nemůže očekávat, že bude u nás jezdit dopravcem s vozovým parkem na úrovni DB a bude mu platit 1/4 peněz nebo ještě lépe, že mu nebude platit vůbec....
tenzor:Jak si myslel,že neumim česky???To tu hodláš dělat přede všema ze mě nevzdělance????Nebo že se nedokážu něco naučit???Člověk tu napíše názor a hned z něj každej dělá debila!!!!!!!!!
A jo, Rakousko, bohužel, Bundesrepublik Österreich je o něco (chápej o dost) bohatší. Tím pádem je pro vládu jednodušší najít peníze. Infrastruktura a vozový park nebyl 40 let bez obnovy resp. značně zanedbáván, cena jízdného je taky někde jinde a dalo by se pokračovat. A jak napsal happy, nádherný příklad z Německa, hlavně rušení tratí. Když Šulc prohlásil, že kdyby si každý, kdo podepsal petici za zachování provozu na severočeských lokálkách občas do vlaku sedl, nemuselo k rušení docházet. Že na to nikdo nereagoval.
Ale tak kraje asi nebudou chtít uznat, jak nebo proč to vzniklo, ale peníze. Ale kdybych to neudělal já, ale někdo jiný (mimo ČD), tak bych chtěl po něm peníze a dostat to z něho plným způsobem. (a to vcelku - nejen opoždění, ale i škody, náhradní doprava...). No a kdyby bych nemohl takto vymáhat peníze a ani soudně tak si to dám na kraj a bodl bych se na ně. ČD není pohřební služba...
Nezastávám názor, že za všechna zpoždění mohou externí vlivy mimo ČD. Na prvním místě budou dle mého z 99% práce na koridoru a pak si neodvážím tipovat. Ale osobně bych chtěl takové statistiky vidět, ať se ukáže kde je error ať se tady nemusí vést x stránkové diskuse o tom, kdo za co může.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










