Brno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.
Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.


Venca Motyka:Proč kravina nejviší kategorie???To,co jsem napsal,neni kravina,ale skutečnost!!!!!!
tenzor:Jak si myslel,že neumim česky???To tu hodláš dělat přede všema ze mě nevzdělance????Nebo že se nedokážu něco naučit???Člověk tu napíše názor a hned z něj každej dělá debila!!!!!!!!!
Nevzdělance z Vás nikdo nemusí dělat. Obrázek o inteligenci člověka, který tvrdí, že umí česky a v předchozí větě napíše "nejviší kategorie", si každý udělá sám.
Mimochodem: Říká se, že člověk, který používá více než dva vykřičníky, trpí duševní poruchou.
Krom toho, na pisatele, který musí cpát za každou větu minimálně 3 vykřičníky nebo otazníky, si nejspíš každý udělá svůj názor rychle sám...
příklad z prosince 2007... dráhy zrušily všechny tranzitní spoje přes Pražský železniční uzel (mimo mezinárodních spojú po ose Berlín-Vídeň/Budapesť), současně s tím se zvýšil počet spojů v regionální i dálkové dopravě, z jedné strany se na hl.n. v Praze jezdí po jedné koleji a rozkopání příjezdu z druhé strany se už připravuje.... pak se diví že nestačí posunovat a přistavovat vlaky.....
sorry, ale takhle nakombinovat výluky a navýšení spojů může jen sabotér nebo hlupák....
Dobrý den,
požadovaná úhrada je rozdíl mezi náklady, které vznikají a tržbami, které máme v Jihomoravském kraji. Taková je skutečnost. S krajem vedeme stále jednání a věříme, že se dohodneme, není možné, aby akciová společnost poskytovala takto služby pod náklady. Kraj objednal pro nový jízdní řád o 5% více spojů, loni ale platil 469 milionů a teď nabízí 475 - tedy nárůst o 1%. Výkony ovšem vzrostly o 5%. A to vůbec nemluvíme o inflaci, především o výrazném růstu cen energií.
O příspěvku na provozování úschoven zavazadel ve stanicích nikdy řeč nebyla, pokud vím.
S přátelským pozdravem
Ondřej Kubala
Tiskový mluvčí, České dráhy, a.s.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
