..: Rekonstrukce nástupišť a kolejí na pražském Hlavním nádraží již probíhá :..

Ilustrační obrázekPraha - Lidé, kteří cestují přes pražské hlavní nádraží, již určitě zaregistrovali mnohá omezení v dopravě a pohybu. Například aktuálně jen jeden průchozí podchod. Na nádraží totiž právě začala rekonstrukce prvních čtyř nástupišť. Náklady se pohybují v cenové hladině okolo 1,6 miliardy korun. Informace o probíhajícím projektu zveřejnila Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Rekonstrukce nástupišť a kolejí na pražském Hlavním nádraží již probíhá

Investorem této stavby je SŽDC. První etapa opravy nástupišť by měla být dle plánů ukončena 8. prosince letošního roku. Proto budou vlaky do té doby využívat pouze 3 "zadní" nástupiště, která zůstanou po dobu výluky v provozu. První čtyři, která jsou nejstarší, slouží cestující veřejnosti již od dob Rakouska - Uherska. "Tato nástupiště jsou původní z roku 1911 a dnešním potřebám cestování již nevyhovují,“ řekl 7. ledna tohoto roku Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC, a doplnil: "V rámci této stavby se cestující dočkají také nových podchodů, informačních systémů a dalších vylepšení zpříjemňujících cestování po železnici."

Projekt je realizován v rámci celkové obnovy kolejí a dopravní cesty v uzlu hlavního nádraží, která začala již v minulosti přemostěním přes Seifertovu ulici na Praze 3. Od rekonstrukce a modernizace perónů se cestující mohou těšit na nové informační systémy pro slabozraké a nevidomé, nové eskalátory, výtahy, podchody a mnohé další novinky, zpříjemňující pobyt při čekání na vlakové spoje. Dále se zvýší hrany nástupišť k usnadnění nástupu a výstupu z vlaků. Nově se opraví a odvodní kolejový spodek, dojde k výměně kolejí a pražců na jižním zhlaví. Oprav se dočká i stará ocelová hala, ve které budou vybudovány nové okapy a odvodnění, aby dovnitř již nezatékalo.

Ilustrační obrázek"V minulých dnech jsme podepsali s investorem SŽDC smlouvu, převzali staveniště, a proto mohla být dnes zahájena nepřetržitá výluka kolejí u 3. a 4. nástupiště, která potrvá do 9. června 2008. Po ní bude následovat výluka pro nástupiště č. 1 a č. 2," sdělil v tiskové zprávě SŽDC Jiří Procházka, ředitel třetí divize Metrostavu. "Většina vlaků po dobu rekonstrukce odjíždí z pátého, šestého a sedmého nástupiště. Tam se cestující dostanou pouze novým severním podchodem, ostatní podchody budou kvůli rekonstrukci uzavřeny," uvedl v tiskové zprávě Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu. Dále doplnil: "Z prvního a druhého nástupiště budou odjíždět jen osobní vlaky do Berouna a rychlíky ve směru na Plzeň, na tato dvě nástupiště se cestující dostanou také středním podchodem, ten ale kvůli stavbě dál nepovede. Vozíčkáři se na páté, šesté a sedmé nástupiště dostanou standardně bez komplikací; v případě cesty z prvního či druhého nástupiště je prosíme, aby kontaktovali v odjezdové hale dozorčího přepravy, který jim pomůže služebním výtahem."

Rekonstrukci realizuje konsorcium společností Metrostav, Skanska a Stavby silnic a železnic. Projekt je naplánován tak, aby byl ukončen zároveň se stavbou Nového spojení pod Vítkovem. Finance pro stavbu zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Lze však také předpokládat, že dalšími financemi přispějí i fondy z EU, protože pražské Hlavní nádraží patří do trasevropské evropské železniční sítě TEN–T.

zdroje: Finanční noviny, Tisková zpráva SŽDC

Ilustrační foto haly Prahy Hl.n. © Josef Petrák


Vítek_V | 11.1.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user Mates 
11.01.2008 (15:10)  
mno, nevim, treba ex sohaj .. tusim jezdi ze dvojky, zrovna ten den kdy zacalo bourani nastupist pristavili soupravu o 10min dele a ani pipnuti ci na tabuli psane zpozdeni... jinak co se tyce sohaje z hlavaku, jeste sem ho nezazil v razeni jako je tady na zelpage, jen A(ee), WR(no i bez nej uz),Bc,B,B,B,B
11.01.2008 (14:51)  
Může to způsobit zpoždění?
11.01.2008 (13:55)  
Je to děs, každy ráno sem jezdil r 940 do vysočan do školy, ted musim metrem, protože s těma zpožděníma co ty někdy nabíra je nemožný tam včas dojet...ale na druhou stranu pak budu jezdit z hezkejch nástupišť a tak ten čas budu muset přetrpět...
Registered user tenzor 
11.01.2008 (13:40)  
860 003: Tak jim napiš ještě jednou, že jsi do toho vrazil a jestli to nepochopí, tak jim budeš muset vysvětlit, že když jsi do reklamy vrazil, tak tam nejspíš bude :)
Dětem a blbcům se holt musí věci vysvětlovat trpělivě a pomalu :)
11.01.2008 (13:17)  
Pjetro: mam uplne stejny postrehy jako ty..:)nj, co nadelame:(?
11.01.2008 (12:23)  
Bude ještě dlouho veselo, zmatky, výluky, vedení vlaků Vršovice-Smíchov jako obvykle bez řádné informovanosti, obvyklý scénář ČD. Minulý týden jsem na nejmenovaném nádraží vrazil do stojanu s reklamou která zasahovala do místa největšího pohybu cestujících, na mojí stížnost ČD odpověděly že reklamy-takzvané A jsou v prostorách ČD zakázány a tudíž tam žádné nejsou.
Registered user Pjetro 
11.01.2008 (12:16)  
Sice to bude ode mne trošku off topic, ale začínající rekonstrukce celé té budovy se mě už teď znechutila. Teda možná očekával jsem víc. Soudím z toho jednoho obchodu na hadry co tam otevřeli. Za prvé jsem myslel, že bude kompletně vyměněna dlažba v celé budově. No ale když jsem se podíval zblízka za skleněné výplně toho obchůdku, tak stará dlažba zasahuje až za ně, no pokud to teda stará dlažba byla, pokud byla nová, tak to potěš pánbůh(jinak v obchodě nová dlažba je). Navíc nevím co se plánuje s tím prostorem nad tou prodejnou, protože z mého pohledu tam není dostatečná výška. Taky jsem se někde v projektu dočetl, že osvětlení má být na úrovni, zatím tam visí pár lampiček, no a taky jsem čekal, že ten nevzhledný strop trošku líp zamaskujou. Ale možná jsem taky moc náročný. No jestli je tohle finální podoba, tak to opravdu potěš pánbůh. Docela jsem zvědavej, jak naložej s těma nástupištěma. Nemluvě o příšerně páchnoucích točitých schodištích, co vedou na parkoviště nad halou. Toho skla mohli ušetřit, protože pokaždé když tamtudma jdu, tak se musím nahoře či dole pořádně nadechnout a rychle zdolávat schody. Hlavák je hlavák a podle mě to nikdy nemůže být lepší. Ale jestli se to podaří, tak opravdu smekám!!!
A nevíte někdo jak to bude s tou ocelovou halou nad nástupištěma? To se opraví opravdu jenom okapy a odvodnění?
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
11.01.2008 (12:12)  
Ilustracni fotka s kocourem je jiz minulost, bunky na tretim peronu jsou jiz rozebrane a odvezene a misto vlaku se kolem peronu prohaneji nakladaky a rypadla.
11.01.2008 (11:26)  
To se nam to ale navyseuje, pred x lety jsem slysel castku 900melounu, ale to je normalni...Myslite, ze na hlavnim bude i takovy luxus, jako je dostatek lavicek na nastupistich nebo dole v hale hafo mist k sezeni s televizi??Ha ha ha...
Registered user koyot 
11.01.2008 (11:10)  
Impozantní budova, když tam nejsou troleje... Nechal bych to takhle, jen nevim kudy vezt proud :D
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko