..: České dráhy budou prodávat letenky Sky Europe :..

Ilustrační obrázek Praha - České dráhy budou od zítřka na nádražích prodávat i letenky společnosti SkyEurope Airlines. Letenky prodávané tímto způsobem budou mít fixní cenu, ale podmínkou prodeje bude zakoupení vlakové jízdenky na letiště Ruzyně. Pilotním místem, kde budou letenky k mání, bude Brno. Poté budou následovat nádraží, kde zastavují vlaky SC Pendolino, čímž by se síť prodejních míst měla postupně rozrůst na více než 20 stanic. Recipročně pak bude možné nakupovat jízdenky ČD Net open u stánku SkyEurope na letišti v Ruzyni.

Letenky budou prodávány ve dvou tarifech podle vzdálenosti, a to za 1290 Kč pro blízké destinace a 1790 pro vzdálenější. Tato nabídka je podmíněna nákupem alespoň šest týdnů před odletem. Později budou letenky k mání za 1690, resp. 1990 korun, nejpozději však dva týdny před odletem. Všechny uvedené ceny přitom zahrnují veškeré poplatky.

Druhou částí navázané spolupráce je nabídka zpáteční kombinované jízdenky na trase Praha-Bratislava, která umožní cestovat v jednom směru letecky a druhým vlakem (nebo naopak). Společnost SkyEurope Airlines ji zdůvodňuje snahou oslovit zejména potenciální mimopražské klienty a ty, kteří nemají přístup k internetu. Za tuto letenkojízdenku přitom cestující zaplatí pouhých 995 korun a je možné ji zakoupit týden předem. Majitelé In-karet mají navíc blíže nespecifikovanou slevu, vyplývající ze zákaznického jízdného.

Navázání spolupráce je poměrně překvapivé, protože v loňském roce s Českými drahami rozvázala spolupráci pro údajnou nepřínosnost národní letecká společnost ČSA. Kombinované cestovní balíčky jsou ale naopak běžné například v Německu.

Spolupráce se zatím týká pouze letenek z Prahy a pomíjí letiště ve Vídni a Bratislavě, kde mají letadla SkyEurope svoje základny rovněž. Rozšíření spolupráce na tato místa však společnosti připravují.

zdroj: Finanční noviny, České dráhy


M | 24.1.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Tarify

More from Slovensko Bratislavský Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
Registered user Foxx  mail  
24.01.2008 (17:00)  
tenzor: No nevím, pořád v tom nějak nespatřuju tu výhodu :-) Mimo pěkného výletu samozřejmě.
Registered user tenzor 
24.01.2008 (16:38)  
Ohledne letani vs vlaku, zaznalo tu, ze ti, kteri letaji casto, nechteji stravit cely den cestovanim. Ale pokud si vezmu cestu na letiste + z letiste + kontroly a cekani na zavazadla po priletu, s tim ze na letiste je dobre dorazit aspon hodinu pred odletem (na Heathrow aspon hodinu a pul pred odletem, tam je hodina absolutne nedostacujici), tak mi vychazi celkova cesta z Brna 9 hodin (pokud riskuji a nejedu o autobus driv) v pripade letu Ruzyne - Gatwick/Heathrow a 6 hodin pokud bych letel s Rainairem na Stansted primo z Brna (a orientoval se v tom jak se dostat ze Stanstedu do Londyna coz pro neznale byva problem). Z Prahy to bude taky asi 6 hodin. Takze taky skoro cely den, prinejmensim cele odpoledne + vecer. Vlakem se z Brna do Londyna dostanu s dvema prestupy za 19 hodin, celkova cesta dejme tomu 21, z Prahy za 15, celkova cesta 17. Vypada to sice hrozive, ale vetsina jizdy je v pohodlnych vlacich vcetne luzkovych. Kdyz si vzpomenu na posledni cestu do Londyna, problemy pri odbavovani, dvojite kontroly na Heathrow, probehane 3 km v letistni hale s tezkymi zavazadly, turbulence pri ceste zpet (737 se chovala jak divoka kachna, v jednu chvili jsem mel dokonce zdarma stav beztize na pul vteriny) a jako bonbonek 'ztracena' zavazadla ktere se neobtezovali poslat s nami, tak dam prednost tomu vlaku. Pokud bude zpatecni jizdenka za rozumnou cenu (dejme tomu do 7 000), neni co resit :)
Registered user Foxx  mail  
24.01.2008 (15:55)  
František: Mohu poskytnout kalkulaci pro letadlo. Boeing 737-700 (co používá SkyEurope) si vezme na cestu mezi PRG a BTS asi 1800 kg paliva, pokud nevyčkává, nedivertuje a pod. Pokud to rozpočítáme na plný letadlo (149 pax) tak je to asi 12,5 litru na osobu.

Doomukas: Nová letadla mají spotřebu asi 3,5l/100km/člověk to není zas tak hrozné.
24.01.2008 (15:36)  
M: Kde jsi přišel na to, že energetická náročnost letecké dopravy je mýtus nebo dokonce vědomě opakovaná lež?
M 
24.01.2008 (17:02)  


Foxx mi to poseptal:-) Viz vyse. Jetsli je 3.5 litru na 100 vysoka energeticka narocnost, tak at dostanu tisic spadnutych akcii CEZu:-))
24.01.2008 (15:29)  
M: Pořádně čtěte, než něco odpovíte! Toto se týkalo letů Praha - Bratislava. Kromě toho cena pro zákazníka nevypovídá o nákladech. To, že je poměr koruny vůči euru takový jaký je, je jedna věc. To, že se ani v zahraničí nezahrnují do nákladů ty externí je druhá věc. A energetická náročnost - nechci se hádat, neboť tyto informace mám zprostředkované - ale možná by stálo za to spočítat, kolik paliva sežere letadlo a kolik na stejné cestě zhruba stejně kapacitní vlak. Máte-li výpočet, sem s ním. Nemáte-li, pak jde o spor a ne o lež. Ale se zastánci letadel a aut házejícími obvinění asi nemá cenu se přít.
M 
24.01.2008 (17:01)  


Ja o trase Praha-Blava psal rovnez...
Registered user Tom  mail  
24.01.2008 (15:08)  
Pekař:Ale z Prahy do Londýna za 14 hodin to není zase tak špatný čas...Jak našetřím,tak si tam asi zajedu...
24.01.2008 (14:56)  
Venca: Vy jste nikdy neslyšel o lince AE?
Když se dá koupit vlakový lístek Majdalena-Kodaň, tak proč by měl být problém s vlako/leteckým lístkem? Akorát, že ho nekoupíte v Majdaleně.
24.01.2008 (13:30)  
Kdyby radši když už je šengen udělali dobrou cenovou nabídku vlakem třeba z Prahy do Dráždany,Berlín,Norimberk,Lipsko,Mnichov nebo Salzburk,Incbruk,Klagenfurt,Víděň,Budapešt,Poprad na SONE nebo jízdenka v hodnotě 20 euro,jinak to jistí gumokol.a stejně s nima nikam nepojedu!stávkuju...
24.01.2008 (13:26)  
Jako nemužu si pomoc,ale tohle krachne stejně rychle jako to krachlo s ČSA.Nechápu proč ČD trvaj že se lístek musí koupit na Ruzyň letiště,když tam koleje pro cestující nevedou,páč stanice Ruzyně na 120 je od letiště daleko,a při použití tratě 121 asi místenka na nárazník cisterny není moc dobrá.tedy tenhle požadavek ČD je blbost,rozhodující je že cestující chce letět a dopravit se na letiště vlakem.
Jinak jako zajímavý že letenka bude stejně drahá jako tejděnní sítovka.
Jo už vidim ty soudružky v pokladnách ČD jak vydávaj letenky,když vědí o tom prd a nemaj nazpátek drobný.Minule mě vyhodili na hlaváku s tisicovkou.
Jo už to vidim barvach jak letim z Majdaleny do Kodaně.
Registered user pekař 
24.01.2008 (12:57)  
Ono s tím Londýnem je to asi fakt hloupost, osobně si myslím, že konkurenceschopnost železnice je kolem 1200km v noci a 600 přes den. Záleží taky na konkrétním případu.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko