..: Nákladní železniční dopravu v Evropě čeká růst :..

Ilustrační obrázek Železniční nákladní doprava v posledních desetiletích vyklízela v Evropě prostor jiným druhům dopravy. V poslední se tento negativní trend podařilo zastavit a dráhy pomalu dostávají druhou šanci. Podle expertů německého institutu dopravního výzkumu SCI Verkehr z Kolína nad Rýnem a jejich studie Trh železniční nákladní přepravy v Evropě 2007 – 2015 již v letech 2005 a 2006 obrat železnice vzrostl meziročně o 14 procent — a situace by se v nejbližších letech měla nadále zlepšovat, částečně i díky novým trhům.

Obrat evropských drah z nákladní dopravy se v roce 2006 meziročně zvýšil o 14,3 procenta na 20 miliard € Jen na Balkáně a v Turecku ovšem celkový obrat carga představoval 20,4 miliardy €. Nejvyšší obrat zaznamenaly železnice Německa a Polska, pomyslnou třetí příčku ve zmiňovaném období obsadili Rakušané. Francie v tomto ohledu skončila až pátá. Do první šestky se dostala i nákladní doprava Velké Británie a Itálie; tamní podniky zabraly celé dvě třetiny celoevropského obratu (13,7 miliardy €).

Nákladní dráhy téměř všude v Evropě vzrostli o dvouciferné číslo, zejména proto, že se dopravcům daří získávat nové zakázky a dokonce přebírat zákazníky jiným druhům nákladní dopravy, zejména silniční. Příjmy drah navíc pozitivně ovlivnilo přenesení zvýšených nákladů na zákazníky

Francouzi dopadli s obratem nižším o 70 milionů €. Za hlavní příčinu autoři studie považují skutečnost, že SNCF Fret díky restrukturalizačním krokům zhoršily svou nabídku, což vyvolalo odliv zakázek. Dalším problémem je podle nich vstup jiných dopravců na francouzské koleje, protože Francie stále blokuje plné uvolnění domácí železniční dopravy. Konkurenci se jen vykazuje v určitých relacích. Očekává se další růst.

Zpracovatelé studie očekávají, že na celoevropské úrovni se do roku 2015 v důsledku lepších rámcových podmínek výrazně urychlí růst železniční nákladní přepravy. Obrat všech nákladních drah v Evropě (34 zemí) v roce 2015 podle SCI vzroste z úrovně roku 2006 o 28 procent na 26,2 miliardy €. Železnice přitom již v dnešní době začínají očekávat pozitivní obrat. Vedle SCI Verkehr totiž k podobnému závěru v nedávno zveřejněné analýze dospěli i odborníci z Transport Intelligence. Zatím však železnice v tempu růstu objemu přepraveného zboží s devíti procenty zaostává za silniční (plus 37,9 procenta), námořní (plus 34,6 procenta) a leteckou dopravou (plus 31,1 procenta) i vnitrozemskou plavbou (plus 10,2 procenta).

Zdroj: Dopravní noviny


Aleš Drobný Poslat mail autorovi | 23.4.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Evropa


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
23.04.2008 (14:04)  
JP: Seveřan má pravdu, ty dvě věty postrádají logiku. Je to asi podobné, jako kdybych řekl, že jsem si koupil 10 rohlíků, z toho 12 jich bylo makových...
23.04.2008 (14:02)  
Ono třeba hned ve druhé větě chybí slovíčko době (v poslední ...)
Registrierter Benutzer thingie  mail  
23.04.2008 (13:02)  
Jo, krom prvního odstavce to je zcela nesrozumitelné. Naštěstí mě teda ani víc než ten první odstavec nezajímá :-)
23.04.2008 (10:47)  
Popravdě řečeno se musím Seveřana zastat. Místama jsem musel přemýšlet. Nečetlo se zrovna dobře.

Jinak "dráhy....vzrostly"..člověk je někdy prostě nepozorný, stane se.
23.04.2008 (10:44)  
Já to tedy taky nechápu. A nejen to s tím Balkánem. Asi si to přečtu v Dopravních novinách. :D
23.04.2008 (8:01)  
Ano, Balkán a Turecko = 102 % Evropy. Gratuluju.
23.04.2008 (7:58)  
Pořád nechápu, co v tom hledáte za chybu ...

Obrat evropských drah z nákladní dopravy se v roce 2006 meziročně zvýšil o 14,3 procenta na 20 miliard € Jen na Balkáně a v Turecku ovšem celkový obrat carga představoval 20,4 miliardy €.

Takže jinak řečeno "Celoevropský obrat nákladní dopravy se zvýšil o 14,3%. Z toho na Balkáně a v Turecku představoval obrat 20,4 €." To znamená jediné, v první větě je zmíněn výsledek souhrnně za celou Evropu, v druhé jsou explicitně zmíněny zajímavý výsledky Balkánu a Turecka.
23.04.2008 (7:47)  
Balkán není Evropa?
Nebo autor myslel evropskými drahami dráhy v zemích EU? Potom by informace, že obrat drah na Balkáně a v Turecku je větší, byla (aspoň pro mne) natolik podstatná, že bych ji nějak zdůraznil.
A kromě toho, ale to je v podstatě detail, nepřidává tomu zoufalá snaha neopakovat slova (obrat evropských drah z nákl. dopravy je totéž jako obrat carga? - podotýkám, nejsem insider).
23.04.2008 (7:29)  
Seveřan) Co je na těch větách nepochopitelného?
23.04.2008 (7:19)  
Vidím po probdělé noci dobře? Tohle není článek hodný ŽelPage. Nemíním to jako urážku autora, jeho snaha podat informaci je mi sympatická. Ale jazyková - a tím nemyslím /jen/ pravopisná - stránka textu je strašná. Do té míry, že každé druhé větě není rozumět. Chápete někdo třeba smysl prvních dvou vět ve druhém odstavci?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko