..: Optimalizace trati č. 322 aneb "A je po klidu!" :..

Ilustrační obrázek Nošovice - Kvůli probíhající výstavbě výrobního závodu korejské automobilky Hyundai Motors v severomoravských Nošovicích plánuje Správa železniční dopravní cesty elektrifikaci trati číslo 322 v zájmu zvýšení přepravní kapacity a zkvalitnění přístupu k nově budované průmyslové zóně. Tato iniciativa má ale několik háčků: trať vede obcemi, jejichž obyvatelé s elektrifikací nesouhlasí. Od zvýšené intenzity železniční dopravy totiž očekávají ostrý vzestup hladiny hluku. Občané, kteří se na venkov přestěhovali kvůli klidu, by tak o něj rázem přišli.

S elektrifikací je spojené přestavění poklidné lokálky na velkokapacitní nákladní trať celostátního významu tak, aby po ní mohly jezdit osobní i, až 600 metrů dlouhé, nákladní vlaky. V rámci optimalizace tratě je nutné provést rekonstrukce přejezdů nebo některé z nich zcela zrušit, realizovat rekonstrukci mostů, propustků a inženýrských objektů. Součástí stavby je i výstavba pozemních objektů – zejména jedenáct kilometrů protihlukových stěn.

Bude provedena instalace nových kolejí a trakčních sloupů o výšce 5,6 metru; nezbytné ale budou i úpravy železničního spodku a svršku, aby po trati mohly projíždět vlakové soupravy o hmotnosti až 1600 tun při maximální traťové rychlosti 100 km/h. Projekt si vyžádá i pokácení asi 8000 stromů, což představuje až 20 ha lesní plochy. Mezi obcemi Střítež a Hnojník má dále být zbudována vyhýbna, která by se měla nacházet v místech, kde je nyní lesní porost. Převážet by se zde měly z velké části automobily z továrny Hyundai Motors z Nošovic do Polska a na Slovensko.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: Občanské sdružení Střítež

Foto: Přema


Přema | 2.3.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Moravskoslezský


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
02.03.2008 (15:27)  
bordely s červenými lucerničkama? :-))))

a čd by k nočním rychlíkům mohly přidávat bordel vůz:)
02.03.2008 (15:18)  
Je to hold bordel kam sme to dopracovali to už dneska víme všichni
No hoši sme banánová republika tak trochu,rozhodně ne kvůli tomu že se tu dělaj auta,to pak SRN a Japonsko je taky banánová???,ačkoliv pěstujou max. 5 banánovníků někde ve skleníku,takže banánová tak, jako že se to říká,ale já ČR nazývám BORDELOVOU republikou,jen se podívejte na ty strouhy u silnic všude binec,to už dneska nikdo neuklidí.
SEAT:Misto toho by se v Beskydech meli pochlapit a rozjet tam turisticky byznys...to jako bordely s červenými lucerničkama.
Trat 322 pro mě to lokálka není,to že se tak tváří neznamená že je.Škoda Super si taky hraje na luxus limuzinu a není.
Stromy nekácet,stěny nestavět,rychlost zvýšit,elektrifikovat.Za lidma poslat odborníka aby jim vysvětlil že brejlovec nebo 749 kozatá dělá větší rámus než peršing 163.Tot náklady,osobáky nasadit nový soupravy třeba nový flirty apod.
Registered user mira 
02.03.2008 (15:16)  
Chybička se vloudila. Správně samozřejmě je vítězí.
02.03.2008 (14:46)  
zkrátka, korejci nám akorát tak HnůjDaj :-P
02.03.2008 (14:13)  
mira: JJ, z ČR se stává banánová republika, protože vyrábíme auta... A já myslel, že nepsaným znakem "banánové republiky" je těžba popř. minimální zpracování surovin, ne výroba hotových produktů na vysoké úrovni.
obecně: Pánové, když se oháníte kyslíkem, zkuste si udělat nějakou "minibilanci" kyslíku. Myslíte si, že by nějakých 8000 stromů, které bychom zachránili (z toho většina jehličnanů), dokáže vykompenzovat emise COx těch mnoha kamiónů, které by musely místo železnice dovážet suroviny a vyvážet produkty?
Otázka na zamyšlení: "Není ekonomičtější a ekologičtější optimalizovat a elektrifikovat trať 322?"
02.03.2008 (16:34)  


A víš co by bylo úplně nejlepší? Kdyby Hyundai tam nezačal vůbec stavět. :-)
Registered user Web 
02.03.2008 (14:13)  
mira: Třeba kdybyste na sebe pracoval a neměl práci, mluvil byste jinak :-) Mně skutečně průmyslové stavby, kde vzniká nějaká přidaná hodnota nijak neprudí, je jich totiž ve srovnání se sklady okolo všech dálnic, kde se žádná taková hodnota nevytváří celkem minimum. A znamenají třeba to, že se sem Hyundaie nebudou vozit až z Indie - a to je ekologické, ne? :-)

Co výtězí nad rozumem nevím, ale rozhodně je to špatně :-)
Registered user mira 
02.03.2008 (14:07)  
Web: To, že sposta lidí nedokáže pracovat jinde než u pásu, není důvod aby se dělo to co se zkrátka děje. To jako kvůli tomu budeme schopni udělat z ČR neobyvatelnou průmyslovou oblast? A návíc samozřejmě o tom kde se bude a nebude stavět rozhodují ne občané ale politici a právě ti jsou nejvíc prodejní. Jim je totiž jedno o čem a jak rozhodnou, ale hlavní je, že oni sami z toho budou mít osobní prospěch. Zkrátka a dobře je špatně když peníze výtězí nad rozumem.
Registered user Web 
02.03.2008 (13:47)  
Jinak mě fascinuje vaše představa o ekologičnosti cestovního ruchu. Víte co znamená třeba taková podpora zimního CR? Ta znamená dálnice a železnice do hor, drsné solení silnic, výstavbu hotelů v horských střediscích, kácení stromů v NP pro sjezdovky, spoustu lidí jezdících mimo sjezdovky a ničících přírodu, ... nebo třeba navážení sněhu na běžecké závody :-)

Představy z 90. let, že nám sem budou jezdit agroturisti do JZD dojit krávy jsou holt pryč. Turista si dneska chce užít, ne "jenom" vidět nějaký pěkný kopce...
Registered user Web 
02.03.2008 (13:40)  
MirekS: Pletu? Ty máš jiná čísla? Tak sem s nima, pokud budou věrohodnější než ČSÚ.

Ad stromy: Jo, kácet lesy a na pozemcích stavět by se nemělo (krom liniových staveb, kde je lepší tu cestu prokácet než zabrat 2x tolik zemědělské půdy obchvatem). O to tady ale nejde - jde o kácení v ochraném pásmu dráhy (+kousek pro tu výhybnu), kde žádné stromy ani neměly vyrůst...

mira: Já teda v ČR vidím spoustu zajímavých firem s vývojem, spoustu IT firem, ale zkrátka nemůžeš čekat, že všichni češi budou programátoři, doktoři a výzkumní pracovníci. Holt tu bude řada lidí schopných akorát té práce u pásu, no, hodláš je zavírat do ústavů, nebo předělávat na ty programátory?

A zpět k té dráze: Já bych jí ted klidně nechal jak je, akorát holt omezil osobní dopravu (810ku ekologičtej nahradí bus) a nákladka už by se tam nějak vešla. Pak by jistě byli všichni spokojení (protože jim jde o ty lesy, ne o nějaké vlastní blaho).
02.03.2008 (16:29)  


Tady ale nejde jen o lesy, ale i o hluk z vlaků! Hodně lidí vlaky využívá jako jediný způsob přepravy. Skoro všechny děti jezdí každý pracovní den do škol, někteří lidé do práce. Tam je provoz velký! Autobusy by to neutáhly. A když je pořádná zima, tak by ty autobusy ani neprojeli těmi silničkami, protože aby mohli projet dvě auta každé v opačném směru, tak musí ově sjet půlkou auta mimo cestu. V těch závějích teda nevím nevím, uhrnují se cesty a né ta hlína kolem cest, takže by ty auta ani neprojely a autobus, který je velký by tam neprojel ani náhodou. Vlak je jediná možnost se tam v pořádné zimě dostat.
Registered user Mirek.S  mail  
02.03.2008 (13:24)  
mira: přesne tak..necháme ze sebou zametat jak s kusem hadru...
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko