Nošovice - Kvůli probíhající výstavbě výrobního závodu korejské automobilky Hyundai Motors v severomoravských Nošovicích plánuje Správa železniční dopravní cesty elektrifikaci trati číslo 322 v zájmu zvýšení přepravní kapacity a zkvalitnění přístupu k nově budované průmyslové zóně. Tato iniciativa má ale několik háčků: trať vede obcemi, jejichž obyvatelé s elektrifikací nesouhlasí. Od zvýšené intenzity železniční dopravy totiž očekávají ostrý vzestup hladiny hluku. Občané, kteří se na venkov přestěhovali kvůli klidu, by tak o něj rázem přišli.
S elektrifikací je spojené přestavění poklidné lokálky na velkokapacitní nákladní trať celostátního významu tak, aby po ní mohly jezdit osobní i, až 600 metrů dlouhé, nákladní vlaky. V rámci optimalizace tratě je nutné provést rekonstrukce přejezdů nebo některé z nich zcela zrušit, realizovat rekonstrukci mostů, propustků a inženýrských objektů. Součástí stavby je i výstavba pozemních objektů – zejména jedenáct kilometrů protihlukových stěn.
Bude provedena instalace nových kolejí a trakčních sloupů o výšce 5,6 metru; nezbytné ale budou i úpravy železničního spodku a svršku, aby po trati mohly projíždět vlakové soupravy o hmotnosti až 1600 tun při maximální traťové rychlosti 100 km/h. Projekt si vyžádá i pokácení asi 8000 stromů, což představuje až 20 ha lesní plochy. Mezi obcemi Střítež a Hnojník má dále být zbudována vyhýbna, která by se měla nacházet v místech, kde je nyní lesní porost. Převážet by se zde měly z velké části automobily z továrny Hyundai Motors z Nošovic do Polska a na Slovensko.
Zdroj: Občanské sdružení Střítež
Foto: Přema

a čd by k nočním rychlíkům mohly přidávat bordel vůz:)
No hoši sme banánová republika tak trochu,rozhodně ne kvůli tomu že se tu dělaj auta,to pak SRN a Japonsko je taky banánová???,ačkoliv pěstujou max. 5 banánovníků někde ve skleníku,takže banánová tak, jako že se to říká,ale já ČR nazývám BORDELOVOU republikou,jen se podívejte na ty strouhy u silnic všude binec,to už dneska nikdo neuklidí.
SEAT:Misto toho by se v Beskydech meli pochlapit a rozjet tam turisticky byznys...to jako bordely s červenými lucerničkama.
Trat 322 pro mě to lokálka není,to že se tak tváří neznamená že je.Škoda Super si taky hraje na luxus limuzinu a není.
Stromy nekácet,stěny nestavět,rychlost zvýšit,elektrifikovat.Za lidma poslat odborníka aby jim vysvětlil že brejlovec nebo 749 kozatá dělá větší rámus než peršing 163.Tot náklady,osobáky nasadit nový soupravy třeba nový flirty apod.
obecně: Pánové, když se oháníte kyslíkem, zkuste si udělat nějakou "minibilanci" kyslíku. Myslíte si, že by nějakých 8000 stromů, které bychom zachránili (z toho většina jehličnanů), dokáže vykompenzovat emise COx těch mnoha kamiónů, které by musely místo železnice dovážet suroviny a vyvážet produkty?
Otázka na zamyšlení: "Není ekonomičtější a ekologičtější optimalizovat a elektrifikovat trať 322?"
Co výtězí nad rozumem nevím, ale rozhodně je to špatně :-)
Představy z 90. let, že nám sem budou jezdit agroturisti do JZD dojit krávy jsou holt pryč. Turista si dneska chce užít, ne "jenom" vidět nějaký pěkný kopce...
Ad stromy: Jo, kácet lesy a na pozemcích stavět by se nemělo (krom liniových staveb, kde je lepší tu cestu prokácet než zabrat 2x tolik zemědělské půdy obchvatem). O to tady ale nejde - jde o kácení v ochraném pásmu dráhy (+kousek pro tu výhybnu), kde žádné stromy ani neměly vyrůst...
mira: Já teda v ČR vidím spoustu zajímavých firem s vývojem, spoustu IT firem, ale zkrátka nemůžeš čekat, že všichni češi budou programátoři, doktoři a výzkumní pracovníci. Holt tu bude řada lidí schopných akorát té práce u pásu, no, hodláš je zavírat do ústavů, nebo předělávat na ty programátory?
A zpět k té dráze: Já bych jí ted klidně nechal jak je, akorát holt omezil osobní dopravu (810ku ekologičtej nahradí bus) a nákladka už by se tam nějak vešla. Pak by jistě byli všichni spokojení (protože jim jde o ty lesy, ne o nějaké vlastní blaho).
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.














