..: Optimalizace trati č. 322 aneb "A je po klidu!" :..

Ilustrační obrázek Nošovice - Kvůli probíhající výstavbě výrobního závodu korejské automobilky Hyundai Motors v severomoravských Nošovicích plánuje Správa železniční dopravní cesty elektrifikaci trati číslo 322 v zájmu zvýšení přepravní kapacity a zkvalitnění přístupu k nově budované průmyslové zóně. Tato iniciativa má ale několik háčků: trať vede obcemi, jejichž obyvatelé s elektrifikací nesouhlasí. Od zvýšené intenzity železniční dopravy totiž očekávají ostrý vzestup hladiny hluku. Občané, kteří se na venkov přestěhovali kvůli klidu, by tak o něj rázem přišli.

S elektrifikací je spojené přestavění poklidné lokálky na velkokapacitní nákladní trať celostátního významu tak, aby po ní mohly jezdit osobní i, až 600 metrů dlouhé, nákladní vlaky. V rámci optimalizace tratě je nutné provést rekonstrukce přejezdů nebo některé z nich zcela zrušit, realizovat rekonstrukci mostů, propustků a inženýrských objektů. Součástí stavby je i výstavba pozemních objektů – zejména jedenáct kilometrů protihlukových stěn.

Bude provedena instalace nových kolejí a trakčních sloupů o výšce 5,6 metru; nezbytné ale budou i úpravy železničního spodku a svršku, aby po trati mohly projíždět vlakové soupravy o hmotnosti až 1600 tun při maximální traťové rychlosti 100 km/h. Projekt si vyžádá i pokácení asi 8000 stromů, což představuje až 20 ha lesní plochy. Mezi obcemi Střítež a Hnojník má dále být zbudována vyhýbna, která by se měla nacházet v místech, kde je nyní lesní porost. Převážet by se zde měly z velké části automobily z továrny Hyundai Motors z Nošovic do Polska a na Slovensko.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: Občanské sdružení Střítež

Foto: Přema


Přema | 2.3.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mirek.S  mail  
02.03.2008 (13:22)  
To se trochu pleteš..cestovní ruch je dneska nejdůležitější průmysl ve většině zěmí který mají co nabídnout a to Česká republika určite má - včetně Beskyd, každým rokem nás navštěvuje víc a víc lidí a domácí cestovní ruch se rozvíjí taky mnohem rychleji. Postavit atomobilku v Nošovicích blbost byla když je spousta nevyužíváných průmyslových zón s dobrou infrastrukturou...a pokud ti nevadí že se kácej stromy? no promin ale to je docela blbost, pokud teda neuznáváš že stromy dodávaj kyslík tak by ti mohlo jít alespon a vhled krajiny, co myslíš že bude potom místo nich? zničená půda zarostlá vším možným plevelem. A obyvatelům se absolutně nedivim že se proti tomu bouří...přes týden bydlim v podebradech, sice je tam provoz desetkrát větší ale žij se vedle toho? kdy tě dvacetkrát za noc probudí projíždející náklad, a to jsem od kolejí docela kus. Pokud je to malá vesnička s lokálkou, a ted jí naruší takováhle stavba tak je to smutný..mě to postavit za domem tak to odstřelim, nadruhou stranu souhlasim s Úpou, že o všem je již dávno rozhodnuto..to je bohužel smutný ale musíme se s tim smířit...
02.03.2008 (16:22)  


Souhlasím, díky za názor.
registrovaný uživatel mira 
02.03.2008 (13:16)  
Z ČR se stává banánová republika zcela závislá na výrobě automobilů. To je dnes už bohužel fakt. Opravdu to máme zapotřebí? Opravdu máme zapotřebí ničit tisíce hektarů úrodné půdy, ničit krajinu stavěním obřích komplexů v místech kde nemají co dělat, zahlcovat naši zemi další zbytečnou dopravou, která nám nepřinese žádný užitek? Asi ano, jsme národ neschopných a prodejných blbců, kteří jsou schopní se prodat doslova za pár babek.
02.03.2008 (16:19)  


No asi to máme za potřebí, je to přesně tak, jak jsi to napsal, souhlasím s tebou.
02.03.2008 (13:10)  
Já bych to udělal následovně ,nechcete elektrifikaci ? Dobře tak tu trať zavřeme a hotovo ,protože se nevyplatí provozovat. A co teď budete dělat? Co budeš teď fotit ,prázdné koleje?
02.03.2008 (16:17)  


To už je ale skoro vyhrožování, nemyslíš? Už jsem to psal několikrát, kdyby měli elektrizovat trať, která ti vede pod okny, tak by jsi mluvil jiný názor.
registrovaný uživatel Web 
02.03.2008 (12:23)  
Seath: Jojo, tyhlety automobilky českou ekonomiku nikam neposunuly... A řečí o tom jak budou po pár letech všichni odcházet už jsem se naposlouchal, bývalo to ale o kratším časovém horizontu, holt jim to "neklaplo".

Samozřejmě můžete chtít aby bačové v Beskydech rozjeli turistický byznys (to se jistě obejde bez kácení, pokud nebudou chtít třeba sjezdovky..), ale pak je dobré si uvědomit, že CELÝ turistický ruch se na HDP podílí zhruba třemi procenty. To nás neuživí, aspoň mě ne :-)

Vydělek focením - hloupý pokus o vtip :-)
02.03.2008 (12:05)  
Web: probud se, ekonimika 21. stoleti opravdu neni o tom montovat auta. takove veci se delaji v rozvojovych zemich. Nosovice ceskou ekonomiku nikam neposunou.

Pracovni mista pro nejake lopaty v Nosovicich (navic pomerne docasna, za 15 let to pujde do Rumunska a na Ukrajinu) opravdu nestoji za devastaci krajiny a vseho mozneho.

Takze devastovat za statni prachy krajinu pro podobne ucely je mysleni o hodne let dozadu. Misto toho by se v Beskydech meli pochlapit a rozjet tam turisticky byznys...

A mimochodem, kolik si myslis, ze se vydela focenim zeleznicnich fotek a prodejem zelpage kalendaru? :)) To nepokryje ani hosting tohoto serveru...
registrovaný uživatel Web 
02.03.2008 (11:56)  
Tak si zase sedneme na zadek kvůli stromům. To že už dneska pravděpodobně rostou v místech, kde je měli dávno pokácet a ohrožují dráhu je jedno, přeci vyrábějí ten kyslík, ne? Takže stromy nechat a šup s nákladem na kamiony, ať sme ekologický :-) To že třeba bude výsadba nových stromů je vedlejší. Čekám, že za chvíli budou "ekologové" protestovat i proti těžbě dřeva v hospodářských lesích a všude budem muset udělat Boubín...

Místo aby byli lidi rádi že maj kde fachmat, budou si stěžovat. Chápu, určitě si jich spousta vydělávala focením vláčků a výrobou kalendářů...
02.03.2008 (12:25)  


Ono se ti to mluví, když tam nebydlíš, já tam sice taky nebydlím, ale není mi to všechno jedno. Bez kyslíku bychom tady nebyly. Ono kdyby ti káceli stromy a devastovali místo, které máš rád, taky by ti ukápla nějaká ta slza. Já focením železnice nic nevydělám, dělám to pro radost a nechápu, co ti na tom vadí. O výsadbě nových stromů zatím řeč nebyla, jen, že mají pokácet ty staré.
02.03.2008 (11:26)  
Tak když nechtějí železnici tak aˇtam postaví čtyřproudovou silnici a vše vozí v kamionech.A co ví vesničanéí nato říkáte.
02.03.2008 (11:30)  


Ta už tam je. Je to silnice R48.
registrovaný uživatel Kajman  mail  
02.03.2008 (11:02)  
Tak nějak mi přijde, že těch stěn se u nás staví zbytečně moc... Taky se mi to nelíbí. Třeba v Rakousku to přes Alpy ani moc není... Ale Brusel něco řekne a naši úřeníci si z toho sednou na prdel a nic jiného(názor lidu) je nezajímá...
02.03.2008 (10:47)  
11 km protihlukových stěn... Projekt si vyžádá i pokácení asi 8000 stromů, což představuje až 20 ha lesní plochy.

Já už ani nemám sílu to opakovat; že je Hyundai zvěrstvo, je jasné každému se zbytky soudnosti a vkusu, a teď ještě tohle. Nemůžu si pomoct, ale na Ukrajině naopak fungují stromy jako jakožto protihlukové stěny víc než dobře (byť tam byly sázeny z jiného důvodu – totiž kvůli "utajení"). V tomto případě s místními souhlasím: sedat si na zadek kvůli jedné fabrice a na zbytek kašlat je vážně zmar. Je na čase inspirovat se u frýdeckého úředníka Petra Bezruče ;)
02.03.2008 (10:36)  
Vozit nákladní vlaky se součástkami přes Frýdek-Místek - Ostravu-Kunčice - Havířov - Český Těšín - ... je opravdu nesmysl. To je opravdu výhodnější trať č. 322, kudy se jde nejrychleji z Nošovic po železnici dostat na Slovensko i do Polska. 810 si můžete zajet fotit na Ostravici nebo na Čeladnou..., tam jich bude po dokončení elektrizace Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek, více než dost. Navíc se může stát, pokud nedojde k rekonstrukci tratě č. 322, že začne tato trať upadat.
02.03.2008 (10:38)  


To si nemyslím, v týdni jezdí vlaky celkem plné. Hodně lidí tam využívá železnici jako jedinou přepravu. Hodně lidí jezdí vlaky do Polska na trhy. Hodně dětí jezdí vlaky do školy. Proto v týdni jezdí soupravy 5 vozů a 4 vozy.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko