..: Optimalizace trati č. 322 aneb "A je po klidu!" :..

Ilustrační obrázek Nošovice - Kvůli probíhající výstavbě výrobního závodu korejské automobilky Hyundai Motors v severomoravských Nošovicích plánuje Správa železniční dopravní cesty elektrifikaci trati číslo 322 v zájmu zvýšení přepravní kapacity a zkvalitnění přístupu k nově budované průmyslové zóně. Tato iniciativa má ale několik háčků: trať vede obcemi, jejichž obyvatelé s elektrifikací nesouhlasí. Od zvýšené intenzity železniční dopravy totiž očekávají ostrý vzestup hladiny hluku. Občané, kteří se na venkov přestěhovali kvůli klidu, by tak o něj rázem přišli.

S elektrifikací je spojené přestavění poklidné lokálky na velkokapacitní nákladní trať celostátního významu tak, aby po ní mohly jezdit osobní i, až 600 metrů dlouhé, nákladní vlaky. V rámci optimalizace tratě je nutné provést rekonstrukce přejezdů nebo některé z nich zcela zrušit, realizovat rekonstrukci mostů, propustků a inženýrských objektů. Součástí stavby je i výstavba pozemních objektů – zejména jedenáct kilometrů protihlukových stěn.

Bude provedena instalace nových kolejí a trakčních sloupů o výšce 5,6 metru; nezbytné ale budou i úpravy železničního spodku a svršku, aby po trati mohly projíždět vlakové soupravy o hmotnosti až 1600 tun při maximální traťové rychlosti 100 km/h. Projekt si vyžádá i pokácení asi 8000 stromů, což představuje až 20 ha lesní plochy. Mezi obcemi Střítež a Hnojník má dále být zbudována vyhýbna, která by se měla nacházet v místech, kde je nyní lesní porost. Převážet by se zde měly z velké části automobily z továrny Hyundai Motors z Nošovic do Polska a na Slovensko.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: Občanské sdružení Střítež

Foto: Přema


Přema | 2.3.2008 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
02.03.2008 (10:28)  
Ja nejak vubec nechapu, proc ten podelany stat, ktery vsechno ridi a planuje musel tu tovarnu nacpat do Nosovic, kde pro to neni infrastruktura. V nekonecnych hnusech ostravske aglomerace je spousta mist, kam vede kapacitni zeleznice a kde by ta tovarna nikomu nevadila...

Co se tyce libereckych zeleznic, nevim, na co cekate. CD je komunisticka organizace, ktera neumi dobre provozovat ani komercne vydelecne streky jako je 171. Statni zeleznice vam regionalni trate sama od sebe nezachrani, ani nezrekonstruuje - kraj musi vytvorit vizi, zalobovat s ni u SFDI o rekonstrukci a pak sehnat soukromnika na provoz.
02.03.2008 (10:40)  


Přesně tak.
02.03.2008 (10:25)  
Přema,Lukess: Sorry, ale mít odpor k elektrifikaci jen z důvodu "Mám jí za humny a některé úseky se mi moooc líbí", nebo " Ona trať č. 322 je fakt krásná a motoráčci se tam hodí. Třeba na té druhé fotce (810 089) tam, bude vlevo protihliková stěna, takže tento záběr už by pak nešel vyfotit...", tak to mi připadá už silně ultra šotoušské.
02.03.2008 (10:36)  


Já ale nemám odpor k elektrifikaci jen z důvodu, že se tam ztratí hodně pěkných fotomíst, ale vad už jen ty protihlukové stěny, které zhyzdí krajinu. Určitě se zruší hodně nádraží, už teď jsou skoro všechny zchátralé. Mám rád železnici a mám rád i přírodu, ale co je moc, to je moc.
registrovaný užívateľ Lukess  mail  
02.03.2008 (10:00)  
Já bych s elektrifikací taky nesouhlasil. Ať položí nové koleje, to jo, ale natáhnout ještě dráty, to se mi na této trati líbit nebude. Mám jí za humny a některé úseky se mi moooc líbí.
02.03.2008 (9:41)  
Ad tgv:tratě v okolí Liberce pravděpodobně zaniknou a ta doba není příliš vzdálená. Rychlostní silnice na všechny strany,zanedbatelná nákladní doprava a politická situace tomu jednoznačně nahrávají. Stačí se podívat na loňskou výluku na trati 030,jak dloho trvala a jak se to projevilo v nákladní dopravě? Nijak. A bývala to nejvytíženější trať na Liberecku. Je to prostě tak,že bezohledná kapitalistická ekonomika spolu s bezohlednou politikou železnici-a nejen na Liberecku-moc nepřejí.
02.03.2008 (9:38)  
No já taky bydlím na trati 322, přesněji v Dobré u F-M a nedokážu si představit, jak to bude vypadat. Ale nejsem si jist, jestli taky u nás bude ta protihluková stěna - spíš ano a taky možná zruší jeden velmi důležitý přechod, kterým se dostanete na autobus a jestli ho zruší, tak si to lidé budou muset obcházet. Mě to jen trochu vadí, já sice jezdím do školy vlakem, ale ten přechod bych nerušil. Leda kdyby tam udělali nějakou myší díru.....
registrovaný užívateľ Martin 
02.03.2008 (9:10)  
By mě teda zajímalo jak si ti lidi představujou tu dopravu do te fabriky.Snad si nemyslí že to tam spadne z nebe, ale protesty všude a proti všem je kolorit dnešní doby,kdo se o podobnou problematiku jen trochu zajímá tak ví o čem to je, mám stovky kauz protestů od garáže na sousedovic pozemku přes elektrifikaci tehlé trati až po radar, prostě vydobytek demokracie.
registrovaný užívateľ tgw 
02.03.2008 (9:05)  
příspěvek asav k trati 036. Motorová jednotka 814.2 v úseku Liberec - Jablonec n. N. - Tanvald - Smržovka problémy nemá. Směr Harrachov už pro 814.2 není :--)). Ale co se týče pohodlí pro cestující, tak hrůza. V obloucích to děsně háže a párkrát sem měl pocit, že vyletíme z kolejí. To se s jízdou v 843 (která byla na tento usek v minulém roce nasazena a jezdí v celem úseku, tzn. Liberec - Harrachov) vůbec, ale vůbec nedá srovnat.

Asav:Souhlasím s Tebou.Také vlakem jezdím z Jablonce nad Nisou do Liberce.A mám naprosto stejné pocity.Při svezení jednotkou 814 trio je situace následující.V obloucích to hází do strany a někdy jsou i rány.Na traťovém úseku Jablonec nad Nisou dolní nádraží směrem na Proseč je nejhorší situace na mostě za tunelem.

Domnívám se,že je zde oblouk 180 m.Jezdí se zde nyní 50 km h.Ten oblouk je zřejmě mírně naklopen.Dříve zde byla traťová rychlost 40 km h.

Nicméně jednotka 843 a 943 zde nadále jezdí.Je to nesrovnatelně lepší pohodlí.

Je to škoda ,že jednotka 814 trio nedostala 4 nápravové podvozky.Je to vzhledově podařená souprava.I interiér doznal podstatných změn.Hlasové upozornění též dobré.Kazí to skutečně jenom ten ten podvozek.
Škoda.
registrovaný užívateľ tgw 
02.03.2008 (8:36)  
To by mě zajímalo ,kdy se budou opravovat či rekonstruovat tratě v okolí Liberce.Jak se například vyřeší spojení mezi městy Jabloncem nad Nisou a Libercem. A dále směrem na Tanvald a Harachov.Domnívám se,že dřevěné pražce v kolejišti na některých místech 036 nejsou zrovna ideální.Jsou popraskané, místy ztrouchnivějící či se rozpadají.Jakou má budoucnost tratˇ 030? Trať Liberec Hradec Králové.Dále se domnívám, že budoucnost spojení Liberec Praha je dle mého názoru už jen scifi.O opravě tratě směrem na Děčín jsem nečetl též.Traˇová rychlost směrem na Českou Lípu by se zvýšila, kdyby se jezdilo z Liberce po trati 089 .Před Machnínem by se postavil oblouk a tunel.Dále by už tratˇ z tunelu pokračovala na druhé straně Ještědu.Trať je směrována Libercem Horní Růžodol.Moc lidí,skoro žádné zde nenastupují.Ale přitom nádraží je v zastavěné oblasti.Zvláštní.V okolí Liberce směrem na Českou Lípu je traťová rychlost 40,50,60 km h.Na tuto tratˇ je to málo.No a na trati 089 směrem na Hrádek a Žitavu se neděje též nic.Je to škoda.Že by to byl začátek konce těchto tratí?Či snad rekostrukce těchto tratí je v blízké době v nedohlednu a se snižujícími přepravními výkony jednou zaniknou?
02.03.2008 (8:31)  
souhlas s Jirim: Ti lide by si meli uvedomit, ze prilisnym hazenim klacku pod nohy mohou elektrifikaci ohrozit...Jestli jim prijde horsi denne nekolik vlaku za protihlukovymi zdmi nez tisicovky kamionu za baraky, tak prosim...
Navic si ale myslim, ze o veci uz je davno rozhodnuto a ze se zacne v brzke dobe stavet..
To same si myslim plati i o radaru a to vsechno je jen divadlo..Radar se tu zacne stavet, uz sou podepsane skoro vsechny smlouvy a az pak se zacne jednat..je to divadlo..ale toto je napul jiz z jineho soudku
02.03.2008 (8:36)  


Vím rozhoduje se o nás bez nás... Máme přece demokracii...
registrovaný užívateľ Zel.am  mail  
02.03.2008 (8:30)  
Zajímavý pohled místních obyvatel, ale pokrok nezastavíš. Měli by spíš bojovat ať tu trať nehýzdí protihlukové stěny, no a těch pár nákladů denně snad přežijí. Vždyť trať v koridorových parametrech je tak nesrovatelně tichá. Uvědomte si že vozit to kamionama by bylo proti zájmu všech obyvatel a přírody. A ještě to má klad vtom, že se celá trať zrychlí, prostě budou v Těšíně nebo Frýdku o 10 minut rychleji než dosud, a to se hodí ne?
02.03.2008 (8:44)  


Těch vlaků má být 97 denně... Ono ty kamiony jezdí nedaleko taky. Protože za Nošovicemi je rychlostní silnice a když se stavěla, taky byly lidi proti, musely se kácet stromy a příroda tam už je taky zničená. Tu fabriku mohli postavit někde u Ostravy, tam už jsou koleje s elektrifikací a už je to tam průmyslová oblast.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko