Nošovice - Kvůli probíhající výstavbě výrobního závodu korejské automobilky Hyundai Motors v severomoravských Nošovicích plánuje Správa železniční dopravní cesty elektrifikaci trati číslo 322 v zájmu zvýšení přepravní kapacity a zkvalitnění přístupu k nově budované průmyslové zóně. Tato iniciativa má ale několik háčků: trať vede obcemi, jejichž obyvatelé s elektrifikací nesouhlasí. Od zvýšené intenzity železniční dopravy totiž očekávají ostrý vzestup hladiny hluku. Občané, kteří se na venkov přestěhovali kvůli klidu, by tak o něj rázem přišli.
S elektrifikací je spojené přestavění poklidné lokálky na velkokapacitní nákladní trať celostátního významu tak, aby po ní mohly jezdit osobní i, až 600 metrů dlouhé, nákladní vlaky. V rámci optimalizace tratě je nutné provést rekonstrukce přejezdů nebo některé z nich zcela zrušit, realizovat rekonstrukci mostů, propustků a inženýrských objektů. Součástí stavby je i výstavba pozemních objektů – zejména jedenáct kilometrů protihlukových stěn.
Bude provedena instalace nových kolejí a trakčních sloupů o výšce 5,6 metru; nezbytné ale budou i úpravy železničního spodku a svršku, aby po trati mohly projíždět vlakové soupravy o hmotnosti až 1600 tun při maximální traťové rychlosti 100 km/h. Projekt si vyžádá i pokácení asi 8000 stromů, což představuje až 20 ha lesní plochy. Mezi obcemi Střítež a Hnojník má dále být zbudována vyhýbna, která by se měla nacházet v místech, kde je nyní lesní porost. Převážet by se zde měly z velké části automobily z továrny Hyundai Motors z Nošovic do Polska a na Slovensko.
Zdroj: Občanské sdružení Střítež
Foto: Přema

Co se tyce libereckych zeleznic, nevim, na co cekate. CD je komunisticka organizace, ktera neumi dobre provozovat ani komercne vydelecne streky jako je 171. Statni zeleznice vam regionalni trate sama od sebe nezachrani, ani nezrekonstruuje - kraj musi vytvorit vizi, zalobovat s ni u SFDI o rekonstrukci a pak sehnat soukromnika na provoz.
Asav:Souhlasím s Tebou.Také vlakem jezdím z Jablonce nad Nisou do Liberce.A mám naprosto stejné pocity.Při svezení jednotkou 814 trio je situace následující.V obloucích to hází do strany a někdy jsou i rány.Na traťovém úseku Jablonec nad Nisou dolní nádraží směrem na Proseč je nejhorší situace na mostě za tunelem.
Domnívám se,že je zde oblouk 180 m.Jezdí se zde nyní 50 km h.Ten oblouk je zřejmě mírně naklopen.Dříve zde byla traťová rychlost 40 km h.
Nicméně jednotka 843 a 943 zde nadále jezdí.Je to nesrovnatelně lepší pohodlí.
Je to škoda ,že jednotka 814 trio nedostala 4 nápravové podvozky.Je to vzhledově podařená souprava.I interiér doznal podstatných změn.Hlasové upozornění též dobré.Kazí to skutečně jenom ten ten podvozek.
Škoda.
Navic si ale myslim, ze o veci uz je davno rozhodnuto a ze se zacne v brzke dobe stavet..
To same si myslim plati i o radaru a to vsechno je jen divadlo..Radar se tu zacne stavet, uz sou podepsane skoro vsechny smlouvy a az pak se zacne jednat..je to divadlo..ale toto je napul jiz z jineho soudku
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.














