..: Kraj chce zrušit železniční trať Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín :..

Ilustrační obrázek Hevlín - Představitelé Jihomoravského kraje připravují zrušení tratě 245 z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína. Linka je totiž prodělečná, a proto na ní provoz má skončit už v prosinci. Hevlínským zastupitelům se to nelíbí, ovšem v současném stádiu již těžko dosáhnou zvratu. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil označil za neperspektivní i projekt obnovy železničního spojení přes hranici do Laa na der Thaya.

„Uvažujeme, že navrhneme obcím lepší dopravní řešení. Náš návrh ještě musí projít posouzením v orgánech kraje, nesouvisí přímo s vyjednáváním s ČD,“ uvedl radní Pospíšil. Představa, že by měli do práce či do školy dojíždět autobusem, se některým cestujícím nezamlouvá. Hevlínští zastupitelé dostali návrhy z kraje tento týden. Místostarosta Jiří Dohnal říká, že podle údajů kraje stojí provoz železniční tratě ročně téměř 3 miliony, výnos je 300 000. Autobusy by ročně vyšly na 1 700 000. Místostarosta také poukazuje na to, že Rakušané přivedli elektrifikovanou trať až ke státní hranici a po letech vyjednávání začaly přípravy projektu obnovy zničené trati z Hevlína k hranici.

Podle přednosty znojemské železniční stanice Pavla Karšulína by zrušení provozu mohlo k poškození trati přispět. „Po zastavení provozu se stává, že nastanou problémy, včetně nájezdů zlodějů. Není v silách drah kilometry dlouhé úseky stále hlídat. Na druhé straně zrušení lokálky nemá přímý vliv na projekt obnovy, pokud budou podepsány nutné mezistátní dohody,“ dodal Karšulín. Upozornil, že trať by v každém případě vyžadovala kompletní modernizaci.

zdroj: Znojemský deník


Adys Poslat mail autorovi | 10.3.2008 (10:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
11.03.2008 (11:47)  
Je zajímavé,že si někdo myslí,že pouhým připojením Laa oživím provoz do Moravkého Krumlova.To je trošku mimo.Přepravní kapacity za Mor.Krumlovem jsou v řádech jednotek lidí,tudíž zcela zanedbatelné množství.Na jednu stranu tady chcete investovat do projektu,který maximálně přinese zlepšení Laa-Hevlín,na druhou stranu ignorujete fakt,že z opravy tratě Znojmo-Břeclav by byla daleko větší výtěžnost lidí a větší přínos.Prostě na Znojemsku jsou mnohem důležitější projekty v oblasti železnice,než propojení dvou měst.Navíc autobus toto území až k Miroslavi dokáže obsloužit lépe.Stačí se kouknout do mapy.A z ušetřených peněz za vlkm,můžu objednat vlaky mající větší smysl,než přepravu pár lidí z Laa do Hevlína s mizerným obsloužením Hrušovan.Znojmo má bohužel momentálně jen tři primární směryobsloužení železnicí.
1.Směr Břeclav,potřeba rekonstruovat,zahustit interval
2.Směr Wiena,o to se postará vozidlově OBB,lepší tarify pro více cestujících
3.Směr Okříšky,udělat kloudný jízdní řád a kloudná vozidla+pokus o zavedení dálkových vlaků,rekonstrukce trati na 80 km/h (lépe ještě více)
registrovaný uživatel waszyn 
11.03.2008 (11:29)  
Z Rakouska k nám jezdí úplné minimum lidí. Těch pár co jede na nákup nebo k zubaři určitě nepojede do Hevlína a určitě nepojede vlakem, čili tento potenciál=0. Čechu do Rakouska jezdí dost, ale jezdí do Vídně, nebo do Alp. Ne do Laa ani podobných xxxlí. Do těch Alp vlakem jezdit z pochopitelných důvodů nikdy jezdit nebudou, řešil bych tedy tu Vídeň, i z důvodu množství cizinců z 3.zemí na této relaci, a neutápěl prostředky v nesmyslných projektech 810 z moravské horní do rakouské dolní a navíc ještě za TCV...
registrovaný uživatel M 
10.03.2008 (23:56)  
a) Na silnicich pres hranice muze jezdit i mala dodavka, cokoliv. Silnice na hranicich ted navic nevyzaduje vubec nic - jenom tam proste je. Zeleznice vyzaduje asistenci "padestai" lidi...

b) Fakt nedokazu rict, co na to rict... Prirozene prechody do Rakouska jsou Mikulov, Hate. Hevlin je jako super na to, aby se clovek dostal do Laa, ale to je asi tak vsechno, dal neni vubec nic. A kdyz budu chtit jet do Laa do Aquaparku, tak pojedu vlakem? To jako nekdo mysli vazne? Ani kdyby to bylo zadarmo a celnici mi po ceste hrali Mozarta...

c) A? Taky jsou na ceste Novosedly, Tasovice a nevim co jeste. Uplne vidim Rakusaka, aby jel nejakym pseudovlakem do Moravskyho Krumlova... Lide maji proste nejake koridory - za skolou, za praci, za zabavou. Hevlin-Laa nespojuje skoro nic a ted par lidi plne obslouzi IAD nebo kdyz uz to budou "davy", tak mikrobus. Ale i u toho mikrobusu jsem lehce skepticky, protoze ani na ceske strane, ani na rakouske neni "nic dal". Secteno a potrzeno - pro koho by tam ty vlaky jezdily? Pri veskere snaze mne nikdo nenapada...
10.03.2008 (21:50)  
a) Na silnicích toto problém není, nevím proč by na sebe nemohly tratě na obou stranách hranice navazovat.

b) Empiricky získané počty cestujících mohou být zavádějící. Nízký počet přeshraničních cestujících nemusí znamenat, že o toto spojení není zájem, ale třeba jen že existují překážky pro použití tohoto spojení (jiné než celní). Lidé sice asi dávají přednost cestám po "svém" území (především na cestách za prací), ale při sbližování národů hraje přeshraniční spojení významnou roli. To, že tam nejsou cestující dnes, ještě nic moc neznamená. Může to být dáno tarifní politikou, návaznostmi a podobně.

c) Přinejmenším je dále na cestě Moravský Krumlov...
registrovaný uživatel M 
10.03.2008 (21:11)  
mates111 - excelentni poznamka...
registrovaný uživatel M 
10.03.2008 (21:08)  
JnR - aaaha. Jo, to asi jo. Treba si ale rekli, ze budou delat plizive zmeny a lidi si ani nevsimnou, ze se neco meni:-)
10.03.2008 (20:46)  
Doufám, že lidi v JMK na podzim budou natolik chytrý, že si v září zvolí ty, co nebudou žádné tratě rušit.
10.03.2008 (19:28)  
Tak co se týká přeshraničního spojení, domnívám se, že dělat hraniční přechody co 20-30 km je nesmysl. I po zavedení Schengenu totiž počet cestujících na přeshraničních vlacích příliš nevzrostl. A kam by Rakušáci měli jezdit? Do Hrušovan? Jiné město v okolí není a když tak je to na nádraží příliš daleko(Miroslav). A Znojmo i Brno mají zajištěn přístup po jiných hraničních přechodech.
10.03.2008 (18:54)  
Vážení, souhlasím s Vámi, vlak je imperialistický přežitek, hodný zavržení, který rozkrývá naše kolektivizační tendence a proto jsme se s kolegy na ÚV dohodli, zavést pro vaše dělnické dobro pokrokový autobus. Jako heslo příští pětiletky bylo ustanoveno: "Ať žije vítězný gumolez". Hurááá soudruzi, tímto porazíme jednou provždy třídního nepřítele.


...
registrovaný uživatel pekař 
10.03.2008 (18:48)  
Pokud ty vlaky jezdí zaplněné, tak to opravdu nechápu. Na síti SZDC jezdí tolik velkých poloprázdných souprav CD, kde by se v případě investic do menších vozidel dalo ušetřit...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko