Hevlín - Představitelé Jihomoravského kraje připravují zrušení tratě 245 z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína. Linka je totiž prodělečná, a proto na ní provoz má skončit už v prosinci.
Hevlínským zastupitelům se to nelíbí, ovšem v současném stádiu již těžko dosáhnou zvratu. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil označil za neperspektivní i projekt obnovy železničního spojení přes hranici do Laa na der Thaya.
„Uvažujeme, že navrhneme obcím lepší dopravní řešení. Náš návrh ještě musí projít posouzením v orgánech kraje, nesouvisí přímo s vyjednáváním s ČD,“ uvedl radní Pospíšil. Představa, že by měli do práce či do školy dojíždět autobusem, se některým cestujícím nezamlouvá. Hevlínští zastupitelé dostali návrhy z kraje tento týden. Místostarosta Jiří Dohnal říká, že podle údajů kraje stojí provoz železniční tratě ročně téměř 3 miliony, výnos je 300 000. Autobusy by ročně vyšly na 1 700 000. Místostarosta také poukazuje na to, že Rakušané přivedli elektrifikovanou trať až ke státní hranici a po letech vyjednávání začaly přípravy projektu obnovy zničené trati z Hevlína k hranici.
Podle přednosty znojemské železniční stanice Pavla Karšulína by zrušení provozu mohlo k poškození trati přispět. „Po zastavení provozu se stává, že nastanou problémy, včetně nájezdů zlodějů. Není v silách drah kilometry dlouhé úseky stále hlídat. Na druhé straně zrušení lokálky nemá přímý vliv na projekt obnovy, pokud budou podepsány nutné mezistátní dohody,“ dodal Karšulín. Upozornil, že trať by v každém případě vyžadovala kompletní modernizaci.
zdroj: Znojemský deník
| 10.3.2008 (10:09)
1.Směr Břeclav,potřeba rekonstruovat,zahustit interval
2.Směr Wiena,o to se postará vozidlově OBB,lepší tarify pro více cestujících
3.Směr Okříšky,udělat kloudný jízdní řád a kloudná vozidla+pokus o zavedení dálkových vlaků,rekonstrukce trati na 80 km/h (lépe ještě více)
b) Fakt nedokazu rict, co na to rict... Prirozene prechody do Rakouska jsou Mikulov, Hate. Hevlin je jako super na to, aby se clovek dostal do Laa, ale to je asi tak vsechno, dal neni vubec nic. A kdyz budu chtit jet do Laa do Aquaparku, tak pojedu vlakem? To jako nekdo mysli vazne? Ani kdyby to bylo zadarmo a celnici mi po ceste hrali Mozarta...
c) A? Taky jsou na ceste Novosedly, Tasovice a nevim co jeste. Uplne vidim Rakusaka, aby jel nejakym pseudovlakem do Moravskyho Krumlova... Lide maji proste nejake koridory - za skolou, za praci, za zabavou. Hevlin-Laa nespojuje skoro nic a ted par lidi plne obslouzi IAD nebo kdyz uz to budou "davy", tak mikrobus. Ale i u toho mikrobusu jsem lehce skepticky, protoze ani na ceske strane, ani na rakouske neni "nic dal". Secteno a potrzeno - pro koho by tam ty vlaky jezdily? Pri veskere snaze mne nikdo nenapada...
b) Empiricky získané počty cestujících mohou být zavádějící. Nízký počet přeshraničních cestujících nemusí znamenat, že o toto spojení není zájem, ale třeba jen že existují překážky pro použití tohoto spojení (jiné než celní). Lidé sice asi dávají přednost cestám po "svém" území (především na cestách za prací), ale při sbližování národů hraje přeshraniční spojení významnou roli. To, že tam nejsou cestující dnes, ještě nic moc neznamená. Může to být dáno tarifní politikou, návaznostmi a podobně.
c) Přinejmenším je dále na cestě Moravský Krumlov...
...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










