..: Kraj chce zrušit železniční trať Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín :..

Ilustrační obrázek Hevlín - Představitelé Jihomoravského kraje připravují zrušení tratě 245 z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína. Linka je totiž prodělečná, a proto na ní provoz má skončit už v prosinci. Hevlínským zastupitelům se to nelíbí, ovšem v současném stádiu již těžko dosáhnou zvratu. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil označil za neperspektivní i projekt obnovy železničního spojení přes hranici do Laa na der Thaya.

„Uvažujeme, že navrhneme obcím lepší dopravní řešení. Náš návrh ještě musí projít posouzením v orgánech kraje, nesouvisí přímo s vyjednáváním s ČD,“ uvedl radní Pospíšil. Představa, že by měli do práce či do školy dojíždět autobusem, se některým cestujícím nezamlouvá. Hevlínští zastupitelé dostali návrhy z kraje tento týden. Místostarosta Jiří Dohnal říká, že podle údajů kraje stojí provoz železniční tratě ročně téměř 3 miliony, výnos je 300 000. Autobusy by ročně vyšly na 1 700 000. Místostarosta také poukazuje na to, že Rakušané přivedli elektrifikovanou trať až ke státní hranici a po letech vyjednávání začaly přípravy projektu obnovy zničené trati z Hevlína k hranici.

Podle přednosty znojemské železniční stanice Pavla Karšulína by zrušení provozu mohlo k poškození trati přispět. „Po zastavení provozu se stává, že nastanou problémy, včetně nájezdů zlodějů. Není v silách drah kilometry dlouhé úseky stále hlídat. Na druhé straně zrušení lokálky nemá přímý vliv na projekt obnovy, pokud budou podepsány nutné mezistátní dohody,“ dodal Karšulín. Upozornil, že trať by v každém případě vyžadovala kompletní modernizaci.

zdroj: Znojemský deník


Adys Poslat mail autorovi | 10.3.2008 (10:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
10.03.2008 (16:05)  
Jinak do přechodové stanice si můžeš zajíždět s čím chceš.

Ovšem patrně nečekáš,že tím někdo pojede z rakušáků či čechů,kteří toto votidlo taktéž odmítají..Takže sice vláček jezdit bude ,ale bez lidí
registrovaný uživatel DJ 
10.03.2008 (16:04)  
Do zavedení JŘ zbývá ještě 9 měsíců a stejně těžko dosáhnou zvratu a je na všechno pozdě? Zajímavé...
Tento krok chápu jako kudlu do zad veškerým snahám, jinak se to nedá říct.
registrovaný uživatel pekař 
10.03.2008 (15:55)  
happy: tys asi ještě neviděl, co jezdí do Salcburku, že? Jinak do přechodové stanice si můžeš zajíždět s čím chceš.
registrovaný uživatel happy 
10.03.2008 (15:53)  
Přitom malé motoráčky ČD jedoucí z Hrušovan / Hevlína by mohly zajíždět až do Laa Stadt v návaznosti na "dálkové" spoje od Vídně a naopak ... takže by to bylo výhodné pro občany ... ale JMK si holt musí hrát na svém písečku.

S 810 by tě rakušáci vynesli v zubech.
registrovaný uživatel JnR 
10.03.2008 (15:34)  
M: Tím kvedláním po rozšíření IDS JMK jsem nemyslel návrat Hrušovany - Hevlín zpět na koleje, naopak se třeba v souvislosti s IDS JMK uvažuje o zrušení osobáků Bohutice - Hrušovany = po zavedení IDS JMK nastanou změny a já jsem toho názoru, že pro cestující je lepší udělat ty změny najednou.
10.03.2008 (15:19)  
No tak zrovna ve směru na Břeclav dost jednoznačně. Jinam je to samozřejmě na houby, i když 241 až po MorBud není úplně marná (srov. busy).
registrovaný uživatel M 
10.03.2008 (12:59)  
JnR - no nevim, jestli zrovna Znojemsko je region, kde by za rok za dva byla paternim druhem dopravy zeleznice:-))
registrovaný uživatel Mozek 
10.03.2008 (12:25)  
To, jakým způsobem je v současnosti řešen provoz na trati 246 (křižování vlaků v Božicích, Novosedlech, Valticích oproti podstatně výhodnější variantě Hrušovany – Mikulov – Boří Les nebo rovnou BV) je také jednou z hlavních příčin, proč za poslední roky rapidně poklesl zájem o cestování vlakem mezi Hevlínem a Hrušovany. Na Brno i Břeclav jsou velké čekací prodlevy (v některých dopoledních relacích až 90 minut!), se značným zdržením se musí počítat i při cestování do centra Hrušovan, protože i autobusové přípoje jsou vesměs vázány na vlaky z / od Znojma.
A přitom by stačilo, kdyby všechny odjezdy vlaků ze Znojma byly posunuty o cca 15 minut.
10.03.2008 (11:50)  
To bude docela zajímavé, jaké lepší řešení se nabídne. Vlak obsluhuje obce Šanov a Hrabětice = zastávka Hrabětice ležící pod viaduktem silnice spojující obce Šanov a Hrabětice. Jinak se dá jít do Šanova, resp. Hrabětic pěšky přes lávku nad nádražím v Hrušovanech.

Autobusů do Hevlína mnoho nejezdí, o víkendech je Hevlín zcela odříznut, protože tam prostě autobusy nejezdí žádné.

Dále vidím, jak jsou udělány v Hrušovanech návaznosti na vlaky, pokud tam nebude IDS...

Jinak je to pěkný podraz na snahu obnovit mezistátní provoz do Laa, na který by se daly vytahat penízky z EU. Na obnovu spojení, které nevede nikam, jen se posune "zaražedlo" z Laa přes hranici do Hevlína o nějakých 2 200 metrů a tam se bude přestupovat na BUS (možná, protože k nádraží se nikomu nebude chtít jezdit, tedy nikomu se to nebude chtít platit, protože zajiždění k nádraží pro vlaky ze zahraničí není základní dopravní obslužnost.
Přitom malé motoráčky ČD jedoucí z Hrušovan / Hevlína by mohly zajíždět až do Laa Stadt v návaznosti na "dálkové" spoje od Vídně a naopak ... takže by to bylo výhodné pro občany ... ale JMK si holt musí hrát na svém písečku.
registrovaný uživatel JnR 
10.03.2008 (11:40)  
Nevím, jestli je dobré dělat takovou změnu před tím, než se sem rozšíří IDS JMK. Teď si lidi budu zvykat na busy, které nebudou moc spolupracovat s vlaky, za rok za dva se s tím bude kvedlat znova...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko