Hevlín - Představitelé Jihomoravského kraje připravují zrušení tratě 245 z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína. Linka je totiž prodělečná, a proto na ní provoz má skončit už v prosinci.
Hevlínským zastupitelům se to nelíbí, ovšem v současném stádiu již těžko dosáhnou zvratu. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil označil za neperspektivní i projekt obnovy železničního spojení přes hranici do Laa na der Thaya.
„Uvažujeme, že navrhneme obcím lepší dopravní řešení. Náš návrh ještě musí projít posouzením v orgánech kraje, nesouvisí přímo s vyjednáváním s ČD,“ uvedl radní Pospíšil. Představa, že by měli do práce či do školy dojíždět autobusem, se některým cestujícím nezamlouvá. Hevlínští zastupitelé dostali návrhy z kraje tento týden. Místostarosta Jiří Dohnal říká, že podle údajů kraje stojí provoz železniční tratě ročně téměř 3 miliony, výnos je 300 000. Autobusy by ročně vyšly na 1 700 000. Místostarosta také poukazuje na to, že Rakušané přivedli elektrifikovanou trať až ke státní hranici a po letech vyjednávání začaly přípravy projektu obnovy zničené trati z Hevlína k hranici.
Podle přednosty znojemské železniční stanice Pavla Karšulína by zrušení provozu mohlo k poškození trati přispět. „Po zastavení provozu se stává, že nastanou problémy, včetně nájezdů zlodějů. Není v silách drah kilometry dlouhé úseky stále hlídat. Na druhé straně zrušení lokálky nemá přímý vliv na projekt obnovy, pokud budou podepsány nutné mezistátní dohody,“ dodal Karšulín. Upozornil, že trať by v každém případě vyžadovala kompletní modernizaci.
zdroj: Znojemský deník
| 10.3.2008 (10:09)
Do značné míry podobná situace vznikne po zatrolejování trati do Znojma (přímý provoz S- Bahn s Vídně), naopak šukafonem do Retzu s rizikem ujetí přípojů (v mezinárodní dopravě na sebe vlaky obvykle nečekají) to nebude ono ani pro to málo cestujících, které by to mohlo zajímat. A bohužel Hevlín je právě takový ztracený případ: pro Rakušáky je to tam na okraji zájmu, na český šukafon rozhodně žádný rakouský přípoj čekat nebude a jestli mám z Hrušovan přestupovat někde v řiti ze šukafonu, tak už bych si to střihl raději menší oklikou přes Břeclav: taky jeden přestup, spolehlivější vozidla a o něco komfortnější vozidla i na české straně. kromě toho to vždy bude do Vídně jezdit z Břeclavi častěji a o moc dražší to není, neb mezinárodní úsek je dlouhý zhruba stejně.
A ještě dotaz: co že to je k vidění v Salcburku? Jestli to má být narážka na soupravy DB, tak jsem tam nikdy nic, co by nebylo na úrovni neviděl. Standardní "Bymee" s třetinovým vstupem v západním provedení po reko jsou tak to nejhorší, co je tam k vidění, jinak samozřejmě mnoho Bomz a jim podobných vozů, občas možná "pendolíno" řad 610-612 z lokálky a to je tak všechno. Do Berchtesgadenu jezdí už delší čas talenty, neb jich OBB mají víc než dost. Každopádně nic podobného šukafonu tam k vidění není, sotatně jako skoro nikde v Německu a rakousku (vyjma pohraničních stanic s ČD).
Ze Znojma do Retzu nepojedu osmsetdetíkou, ani kdyby to stálo 5 korun, stejně tak tam nepojedu City Shuttelem za stovku.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










