..: Kraj chce zrušit železniční trať Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín :..

Ilustrační obrázek Hevlín - Představitelé Jihomoravského kraje připravují zrušení tratě 245 z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína. Linka je totiž prodělečná, a proto na ní provoz má skončit už v prosinci. Hevlínským zastupitelům se to nelíbí, ovšem v současném stádiu již těžko dosáhnou zvratu. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil označil za neperspektivní i projekt obnovy železničního spojení přes hranici do Laa na der Thaya.

„Uvažujeme, že navrhneme obcím lepší dopravní řešení. Náš návrh ještě musí projít posouzením v orgánech kraje, nesouvisí přímo s vyjednáváním s ČD,“ uvedl radní Pospíšil. Představa, že by měli do práce či do školy dojíždět autobusem, se některým cestujícím nezamlouvá. Hevlínští zastupitelé dostali návrhy z kraje tento týden. Místostarosta Jiří Dohnal říká, že podle údajů kraje stojí provoz železniční tratě ročně téměř 3 miliony, výnos je 300 000. Autobusy by ročně vyšly na 1 700 000. Místostarosta také poukazuje na to, že Rakušané přivedli elektrifikovanou trať až ke státní hranici a po letech vyjednávání začaly přípravy projektu obnovy zničené trati z Hevlína k hranici.

Podle přednosty znojemské železniční stanice Pavla Karšulína by zrušení provozu mohlo k poškození trati přispět. „Po zastavení provozu se stává, že nastanou problémy, včetně nájezdů zlodějů. Není v silách drah kilometry dlouhé úseky stále hlídat. Na druhé straně zrušení lokálky nemá přímý vliv na projekt obnovy, pokud budou podepsány nutné mezistátní dohody,“ dodal Karšulín. Upozornil, že trať by v každém případě vyžadovala kompletní modernizaci.

zdroj: Znojemský deník


Adys Poslat mail autorovi | 10.3.2008 (10:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
10.03.2008 (18:26)  
Navíc bych považoval za primární zrychlení trati Znojmo-Břeclav.Současný stav čekání na přípoje v Hrušovanech je k ničemu.Takže vést vlaky po 1 hodině něčím svižným by železniční dopravě v okolí znojma prospělo daleko více,než nějaké chiméra v podobě spojení Hevlín-Laa.A co se týče trati 244,tak je zbytečné jezdit za Bohutice.Dálková doprava Brno-Znojmo by šla,pokud by se řádně zainvestovalo do infrastruktury.regionální přeprava je bez velkých přeložek zbytečná.
registrovaný uživatel happy 
10.03.2008 (18:15)  
Bohužel ať hledám,jak hledám,tak jsem zatím nenašel ani jediný důvod proč tento cíp trati udržovat.Z hlediska dálkové dopravy je daleko výhodnější Břeclav.Pro Znojmo je význam taktéž nulový.Takže dálková doprava nepřipadá v úvahu.A co tedy ta regionální?? No ta taky ne ,protože zjistíme,že autobus toto území obslouží daleko lépe.Takže třeba bus z Laa přes Hevlín,Hrušovany třeba až do Miroslavi.Železnice se zde fůře míst vyhýbá.Navíc bus vyjde lidi levněji vzhledem ke zkostnatělosti tarifních pásem.škoda,že tu neexistuje ani přeshraniční regionet,jak to známe z hranic s Německem.
10.03.2008 (18:15)  
Já jezdím přes Hrušovany každý týden několikrát a obsazenost lokálky na Hevlín je mnohem větší než třeba ve vlaku Znojmo - Okříšky. Jo a pokud jde o 810, tak v těch pojedu vždycky raději (třeba i 80 km) než v Bixech s těma plastovýma sedačkama a vyklechtanýma podvozkama. Vlastní zkušenost s cestováním okolo Znojma :))
registrovaný uživatel pekař 
10.03.2008 (17:32)  
SzKT: já myslel rychlík Praha - Salzburg.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
10.03.2008 (17:14)  
pekař: Díky existenci TCV tarifu a neschopnosti ČD dojednat funkční slevy (tedy za rozumné ceny bez extrémně omezujících podmínek typu omezený kontingent, vlastnictví nějaké karty nebo třeba nutnost sobotní noci), což je na rakouské hranici obzvlášť markantní, lze těžko čekat, že vlakem (jakýmkoliv) pojedou národy. Z toho důvodu je nutné sledovat nejen vozidla (i když jsou důležitá a ve většině motorových vozů ČD mě na opačné straně železné opony hanba fackuje), ale hlavně to, aby to bylo logické a navazovalo to. Typickým příkladem je právě Břeclav- Vídeň, kde by jinak vlaky v hodinovém taktu končily na odstavné koleji v Bernardsthalu (vzniklé jen kvůli bolševikovi za lesem) a nic by se neušetřilo: těch pár kilometrů už nikoho nezabije a ještě kdyby se povedlo v rámci koridoru udělat styk soustav přímo u 1. nástupiště v Břeclavi (vzor Petržalka), mohlo to vypadat ještě lépe- takhle mnoho spojů končí v rakousku jen proto, že nejsou dvousystémové loko...
Do značné míry podobná situace vznikne po zatrolejování trati do Znojma (přímý provoz S- Bahn s Vídně), naopak šukafonem do Retzu s rizikem ujetí přípojů (v mezinárodní dopravě na sebe vlaky obvykle nečekají) to nebude ono ani pro to málo cestujících, které by to mohlo zajímat. A bohužel Hevlín je právě takový ztracený případ: pro Rakušáky je to tam na okraji zájmu, na český šukafon rozhodně žádný rakouský přípoj čekat nebude a jestli mám z Hrušovan přestupovat někde v řiti ze šukafonu, tak už bych si to střihl raději menší oklikou přes Břeclav: taky jeden přestup, spolehlivější vozidla a o něco komfortnější vozidla i na české straně. kromě toho to vždy bude do Vídně jezdit z Břeclavi častěji a o moc dražší to není, neb mezinárodní úsek je dlouhý zhruba stejně.
A ještě dotaz: co že to je k vidění v Salcburku? Jestli to má být narážka na soupravy DB, tak jsem tam nikdy nic, co by nebylo na úrovni neviděl. Standardní "Bymee" s třetinovým vstupem v západním provedení po reko jsou tak to nejhorší, co je tam k vidění, jinak samozřejmě mnoho Bomz a jim podobných vozů, občas možná "pendolíno" řad 610-612 z lokálky a to je tak všechno. Do Berchtesgadenu jezdí už delší čas talenty, neb jich OBB mají víc než dost. Každopádně nic podobného šukafonu tam k vidění není, sotatně jako skoro nikde v Německu a rakousku (vyjma pohraničních stanic s ČD).
registrovaný uživatel JnR 
10.03.2008 (16:47)  
pekař: Já netvrdím, že cena není důležitá. Je důležitá.
Ze Znojma do Retzu nepojedu osmsetdetíkou, ani kdyby to stálo 5 korun, stejně tak tam nepojedu City Shuttelem za stovku.
registrovaný uživatel pekař 
10.03.2008 (16:34)  
JnR: kolik lidí jezdí osobákem z Rakouska do Břeclavi, hmm? Moderní vozidla tam jsou a ty davy by se daly spočítat na prstu jedné ruky...
registrovaný uživatel JnR 
10.03.2008 (16:29)  
pekař: Cestování v 810 nebude atraktivní, aby kdyby to bylo zadarmo.
registrovaný uživatel pekař 
10.03.2008 (16:21)  
Já si myslím, že to není o vozidlu, ale hlavně o ceně.
registrovaný uživatel waszyn 
10.03.2008 (16:19)  
Docela mne pobavilo jak nekteri konskem lonskeho roku rvali, ze ma na ostravsku na par vlacich jezdit polsky kibel a ted by chteli posilat jeste mnohem nechutnejsi vozidlo do Rakouska. Na toto vozidlo neni temer nikdo zvedavy u nas, natoz v zemi flirtu, talentu a taurusu:))
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko