..: Padly tresty za nehodu u Čerčan :..

Ilustrační obrázek Čerčany - Před několika hodinami vynesl soud rozsudek týkající se tragické srážky odstaveného osobního vlaku a jedoucího rychlíku ve stanici Čerčany, při které zahynul strojvedoucí prvního jmenovaného vlaku. Soudkyně přiřkla vinu výpravčímu a dalším dvěma železničářům. "Přehlédl jsem, že osobní vlak stojí na první koleji. Zdálo se mi, že je na třetí, jako obvykle," přiznal své závažné pochybení výpravčí.

Nebyl ovšem jediný, kdo se k vině přiznal. V podobném duchu se vyšetřovatelům vyjádřil i signalista. U soudu však nebyl schopen soudně odpovědět na dotaz, zda se cítí vinen. Jeho výpověď tak musela přečíst sama soudkyně. Poslední ze trojice, přeživší strojvedoucí rychlíku, svůj podíl na vině odmítá. Všichni výše jmenovaní vyvázli s podmínkou za obecné ohrožení. Podle tvrzení soudu totiž zanedbali své povinnosti. "Výpravčí i signalista řekli, že kvůli stavbě koridoru měli ztíženou situaci, což by se ale mohlo i obrátit proti nim, protože právě proto, že byly takové podmínky, měli být více pozorní," řekla soudkyně Jana Svatošová.

Nejvyšší trest ze všech, 2 roky podmínky a 30 měsíců zkušební lhůty, si však od soudu odnesl strojvedoucí. Výpravčí obdržel také dvouletou podmínku. Zkušešbní lhůta zde byla stanovena na 18 měsíců. Nejlépe ze všech dopadl signalista s dvacetiměsíční podmínkou se zkušební dobou na dva roky. "V porovnání strojvedoucího se signalistou byla jejich vina podle mě víceméně stejná, ale strojvedoucí necítí žádnou vinu. Signalista však několikrát zopakoval, že on je od toho, aby se něco nestalo, aby dával pozor," zdůvodnila své rozhodnutí Svatošová. K případu se vyjádřili i pozůstalí jediné oběti. "Nejde mi o to, jestli půjdou do vězení, ale aby si uvědomili, co způsobili. Žádný trest mi mého syna nevrátí," řekl otec mrtvého strojvedoucího stojící elektrické jednotky 451.

K této závažné nehodě došlo v sobotu 14. července loňského roku. Rychlík z Prahy do Českých Budějovic tehdy vjel na nádraží v Čerčanech na stejnou kolej, kde už stála odstavená jednotka 451. Tu krátce před nehodou připravili pro tehdejší Os 9122. Elektrický vůz na začátku soupravy byl vážně poškozen. Při srážce se projevila také dávno známá konstrukční vada této řady, a tak se některé vozy soupravy rozlomily v místě nástupních a výstupních prostorů.

První zprávy o něhodě

zdroj: iDNES a Deník


Samir Lepara | 17.3.2008 (21:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
17.03.2008 (21:57)  
Výluka proudu do Benešova? Proč mu teda říkal jeď na odjezdu máš volno? On měl jet do Benešova setrvačností?
17.03.2008 (21:52)  
Strojvedocímu rychlíku bylo řečeno vysílačkou: "Na odjezdu máš volno" v době kdy míjel PN. Bohužel se na výpravčího spolehl :-( a začal tahat jinak předpis mluví jasně na PN: Jízda dle aktuálních poměrů, povinnost strojvedoucího zastavit před HV(překážkou) a jet však maximálně 40km/h. Jinak nejzajímavější mi přijde že soud zjistil, že výpravčí je nepříčetný, takže by dle předpisu 101/1995sb neměl vykonávat činnost. Takže jestli se to požene dál, bude mít průser i doktorka, co ho pustila, teď by to musel uhrát jakože o tom nevěděl. Každopádně vinni jsou všichni.A ponaučení pro strojvedoucí: Nespoléhat se na oči výpravčího, ale na vlastní!
Ad.: Dovolím si doplnit.Fíra jel údajně v době nárazu rychlostí +- 60km/h!
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
17.03.2008 (21:51)  
Zkrátka za to nejspíše moh ten výpravčí, který se přehlídl.
registrovaný uživatel Lanhut 
17.03.2008 (21:36)  
Strojvedoucí jel na přivolávačku, to je s povinností zastavit před vyskytnuvší se překážkou, ale výpravčí ho prý vysílačkou informoval,že kolej je volná. Výpravčí toho museli mít plné "kecky", jednokolejný provoz do Senohrab a ještě výluka proudu do Benešova. Výpravčí má asi lepšího advokáta.
Ještě si dovolím poznamenat, že viníci nehod jsou též oběti, psychicky je to velmi poznamená.
17.03.2008 (21:36)  
Zel.am: Toť mi uniklo, jelikož jsem tehdy ten případ nesledoval. Potom uznávám, že i fíra pochybil. Ale i tak je největší vina na výpravčím...
registrovaný uživatel PES38 
17.03.2008 (21:34)  
Měl jet na PN tak, jako by jel na obsazenou kolej. Plácačka mu sice řekl něco jiného, ale...neměl tomu věřit. Kdyby mu to dal plácačka rozkazem, byl teď z obliga.
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
17.03.2008 (21:31)  
Samolep, on jel na přivolávačku, měl povinost jet až k návěstidllu tak rychle, aby mohl před případnou překážkou zastavit, jak je vidět tak nejel. Ja ale cítím s fírou, ten má dle mě vinu nejmenší, kdyby to výpravčí a signalista nezdupali, ten strojvedouci z žabotlamy mohl dneska jezdit....
17.03.2008 (21:29)  
mouka: Vjíždělo se z nesprávné na přivolávačku návěstidla u správné koleje a výpravčí následně hlásil strojvedoucímu "fíro, máš na odjezdu Volno".
registrovaný uživatel SergeS 
17.03.2008 (21:28)  
Panove , ten strojvudce za to mohl nejvice ... jel na privolavacku ( tj jizda na kolej ktera muze byt OBSAZENA ) , tj mel jet dle svych rozhledovych moznosti ( ktere z oblouku mel nic moc ) , jenze poslechl ( a coz nesmel dle predpisu ) vypravciho ktery rekl ze ma volno , tkz nejvetsi vina je fira a vypravci ( ktery ale priznal chybu , tkz ma to lepsi )

jeffer: ano , mas pravdu - jel jako kdyby mel volno - coz se na privolavacku NESMI
registrovaný uživatel jeffer 
17.03.2008 (21:26)  
no, po nehode sa hovorilo, ze fira isiel na privolavacku, ale od vypravcu mal cez vysielacku ohlasene, ze moze ist, ze ma postavene skrz stanicu - takze zacal pridavat hned ako to bolo mozne (ako bol za vyhybkou).
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko