..: Evropské peníze mají pomoci v obnově vleček :..

Ilustrační obrázekPraha - Alespoň část z opuštěných železničních vleček by chtělo obnovit ministerstvo dopravy. Na vlečkách by rádo postavilo svou snahu vrátit alespoň část přeprav ze silnic zpátky na železnici. Operační program Doprava má na vlečky připraveno asi 430 milionů korun, které by měly přijít z evropských fondů.

"Program má podpořit obnovu zrušených vleček, údržbu starých, rozšíření stávajících i výstavbu nových," prohlásil mluvčí ministerstava Karel Hanzelka. O podporu budou žádat přímo podniky, jimž vlečky patří s tím, že přesunu přepravované komodity alespoň zčásti na dráhu.

Podle údajů ČTK je v České republice asi 2000 provozuschopných vleček o celkové délce 4214 kilometrů. Z toho ale je 432 vleček takzvaně uvedených do klidu, což znamená, že úsek je sice nadále veden jako dráha, ale žádné vlaky tudy nejezdí. Ještě hůře je na tom 375 bývalých vleček, které byly zanechány svému osudu a postupně upadly do neprovozního stavu. Počet provozních vleček je v posledních letech poměrně stabilní, dobu největšího rušení si odbyly během 90. let.

"Investice do revitalizace vleček velice vítáme jako podporu rozvoje železniční dopravy," uvedla mluvčí ČD Cargo Simona Hradilová. Podle zástupců ČD Cargo nákladní železniční doprava zažívá renesanci. Vzestupný trend vykazuje především přeprava automobilů díky zvýšené výrobě v automobilkách TPCA v Kolíně a Škoda Auto v Kvasinách, ale i díky postupně se měnícímu přístupu státu. Ten zavedl v poslední době mýtné pro kamiony, které alespoň zčásti srovnalo podmínky pro oba druhy dopravy, navíc začíná připravovat programy jako je tento.

Operační program Doprava by měl poskytnout prostředky i na větší projekty, jako jsou rekonstrukce železničních uzlů. "Ano, peníze na železniční uzly tam jsou," potvrdil už dříve Hanzelka s tím, že jen do Brna půjde kolem 6 miliard korun. Dostat by se mělo i na řadu dalších projektů, včetně zdvoukolejnění a elektrifikace některých tratí. Česká republika může začít čerpat peníze schválené v operačním programu velmi brzy, utratit je musí do roku 2015.

Doplnil: Adys. Zdroj: iHNed.cz


Honza Beránek / JTB | 23.3.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
24.03.2008 (9:45)  
Dale Cooper: Doufám, že velikosti zářezů, náspů a zatáček vyplývajících z větší šířky dálnice také nepovažujete za irelevantní. Dvoukolejná trať také zdaleka nezasahuje do migračních proudů zvěře.
24.03.2008 (9:28)  
Immortateles: Jen mě zajímá jak jste dospěl k tomu že železnice znamená menší zásah do krajiny než silnice. Podle mně je to stejné; to že dálnice zabere na šířku o x metrů více považuji za irelevantní.
24.03.2008 (9:14)  
Neúnosně velká kamionová doprava devastuje veřejné statky této země a stát se na to asi již nadále nehodlá nečinně koukat. Pružnost kamionové dopravy a její láce nikdy nenahradí zničené životní prostředí a zmařené životy. Jestli s tím stát hodlá něco udělat je dobře,možná že dotace do vleček nejsou tím nejlepším,ale aspoň něco.Také cena pohonných hmot i nadále stoupá a stoupat bude,elektřina se v silniční kamionové dopravě použít nedá a nic jiného neexistuje(mimo volského potahu).
24.03.2008 (0:36)  
Zaza a Pekař: asi nemáte moc přehled o podnikání v téhle zemičce, ale jen málo společností je stylu ČEZ, kdy je nějaká kačka netrápí. Naopak výrobní organizace obvykle obrací každou vydělanou korunu a tak dopravují tím co je levnější a výhodnější. Při Zazou navržené podmínce by se taky mohlo stát, že by bylo nemožné tu založit konkurenceschopnou firmu a jaksi asi nehceme že. Protože žít ve skanzenu se nedá. Je na železnici aby nabídla zajímavé služby a pružnost kamionů nahradila něčím jiným co zákazníka osloví (např. cenou).
registrovaný uživatel pekař 
23.03.2008 (23:40)  
sunfreedom: snad jen tolik, že i velký podnik může dostatečně motivovat své zaměstnance. Jinak mi nepřijde na Zazově nápadu nic totalitního, někteří zdejší si pletou liberální politiku s anarchií. Pravděpodobně kouří na zastávkách a plivou po zemi, přece jim nikdo nebude poroučet co mají dělat...
registrovaný uživatel Immortateles  mail  
23.03.2008 (23:16)  
sunfreedom:Myslel jsem tím,sebrat jim lecjaké výhody,které si ani nezasluhují za svou práci(nechci házet všechny do jednoho pytle..)Je to těžké,ale myslím si,že hasiči,zdravotníci,ti co riskují nebo zachraňují životy by měli mít více než Policie ČR,která se moc nesnaží(říkám to z rodinné zkušenosti)

Dale Cooper:A jak jsem to měl myslet..???Rád bych četl Váš názor pane...:)
23.03.2008 (22:51)  
Vlečka je drahá sranda, velké podniky přenáší finanční náklady na malé auto dopravce, co porušují kde co. Vítr fouká od vleček ve Vrchlabí, Kvasinách, nechce se jim investovat. Přípojové smlouvy bude pěkné korýtko . O přepravu nákladu vůbec nejde.
23.03.2008 (22:18)  
zaza: A se Sovětským svazem na věčné časy, že? Děkujeme, nechceme.
registrovaný uživatel Bovlk 
23.03.2008 (22:08)  
FFMartin a Zirecek: Muzu se zeptat, jak souvisi odpovednost nejvyssich predstavitelu statu s rozhodnutim soukrome firmy, zda chce vyuzivat vlecku vedouci k nim do zavodu? Pokud tedy nebyla myslena nejake obecne pusobeni statu coby vlastnika (tehdy) an C(S)D tak, aby jejich nabidka byla konkurenceschopna proti silnicni, nebo zavadeni myta na silnicich?
23.03.2008 (22:05)  
Vousáč: No peníze církvím jsou kapitola sama pro sebe :-). Možná by hodnostáři mohli přejít k hasičům a policii, starší do kanclů... aby se nám ty prachy alespoň trochu vyplatili...

pekař: To asi ano... co to na tom mění?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko