Praha - Alespoň část z opuštěných železničních vleček by chtělo obnovit ministerstvo dopravy. Na vlečkách by rádo postavilo svou snahu vrátit alespoň část přeprav ze silnic zpátky na železnici. Operační program Doprava má na vlečky připraveno asi 430 milionů korun, které by měly přijít z evropských fondů.
"Program má podpořit obnovu zrušených vleček, údržbu starých, rozšíření stávajících i výstavbu nových," prohlásil mluvčí ministerstava Karel Hanzelka. O podporu budou žádat přímo podniky, jimž vlečky patří s tím, že přesunu přepravované komodity alespoň zčásti na dráhu.
Podle údajů ČTK je v České republice asi 2000 provozuschopných vleček o celkové délce 4214 kilometrů. Z toho ale je 432 vleček takzvaně uvedených do klidu, což znamená, že úsek je sice nadále veden jako dráha, ale žádné vlaky tudy nejezdí. Ještě hůře je na tom 375 bývalých vleček, které byly zanechány svému osudu a postupně upadly do neprovozního stavu. Počet provozních vleček je v posledních letech poměrně stabilní, dobu největšího rušení si odbyly během 90. let.
"Investice do revitalizace vleček velice vítáme jako podporu rozvoje železniční dopravy," uvedla mluvčí ČD Cargo Simona Hradilová. Podle zástupců ČD Cargo nákladní železniční doprava zažívá renesanci. Vzestupný trend vykazuje především přeprava automobilů díky zvýšené výrobě v automobilkách TPCA v Kolíně a Škoda Auto v Kvasinách, ale i díky postupně se měnícímu přístupu státu. Ten zavedl v poslední době mýtné pro kamiony, které alespoň zčásti srovnalo podmínky pro oba druhy dopravy, navíc začíná připravovat programy jako je tento.
Operační program Doprava by měl poskytnout prostředky i na větší projekty, jako jsou rekonstrukce železničních uzlů. "Ano, peníze na železniční uzly tam jsou," potvrdil už dříve Hanzelka s tím, že jen do Brna půjde kolem 6 miliard korun. Dostat by se mělo i na řadu dalších projektů, včetně zdvoukolejnění a elektrifikace některých tratí. Česká republika může začít čerpat peníze schválené v operačním programu velmi brzy, utratit je musí do roku 2015.
Doplnil: Adys. Zdroj: iHNed.cz

2 Chikatetsujin : mje rec - musi se na to rozume nebo z toho bude ostuda - zas ...
Možná by to šlo vytvořit spíše účelovou dotaci, že pokud společnot bude více než 70 % svých nákladních přeprav konat po kolejích, mohla by si sáhnout na dotaci. Pak by to asi byly relativně dobře investované státní peníze.
Tak tohle jste snad nemohl myslet vážně...
Immortateles: Naprostý nesouhlas. "Můžeme být rádi..." A sebrat peníze policistům? Aby začali brát úplatky oficiálně, aby uživili rodinu?
Frantisek: Nejsou ani ty silnice. Taky neříkám, že stát má stavět průmyslové zóny...
Co se týče peněz,které jdou do železnice a ne do školství.Tak to už je chyba ve vedení vlády a těm patřičným idotům co si sypou peníze z eurofondů do kapes a nebo o ně neumí ani zažádat...
Takže kritizování,že jdou peníze do železnice a ne jinam,není na místě,můžeme být vůbec rádi,že peníze někam jdou,co je veřejně prospěšné a ledajakého technika to potěší.Naopak by se mělo ubrat na platech policistů a dalších lidí,co v podstatě nic nedělají...
Můj názor na věc..
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











