..: Evropské peníze mají pomoci v obnově vleček :..

Ilustrační obrázekPraha - Alespoň část z opuštěných železničních vleček by chtělo obnovit ministerstvo dopravy. Na vlečkách by rádo postavilo svou snahu vrátit alespoň část přeprav ze silnic zpátky na železnici. Operační program Doprava má na vlečky připraveno asi 430 milionů korun, které by měly přijít z evropských fondů.

"Program má podpořit obnovu zrušených vleček, údržbu starých, rozšíření stávajících i výstavbu nových," prohlásil mluvčí ministerstava Karel Hanzelka. O podporu budou žádat přímo podniky, jimž vlečky patří s tím, že přesunu přepravované komodity alespoň zčásti na dráhu.

Podle údajů ČTK je v České republice asi 2000 provozuschopných vleček o celkové délce 4214 kilometrů. Z toho ale je 432 vleček takzvaně uvedených do klidu, což znamená, že úsek je sice nadále veden jako dráha, ale žádné vlaky tudy nejezdí. Ještě hůře je na tom 375 bývalých vleček, které byly zanechány svému osudu a postupně upadly do neprovozního stavu. Počet provozních vleček je v posledních letech poměrně stabilní, dobu největšího rušení si odbyly během 90. let.

"Investice do revitalizace vleček velice vítáme jako podporu rozvoje železniční dopravy," uvedla mluvčí ČD Cargo Simona Hradilová. Podle zástupců ČD Cargo nákladní železniční doprava zažívá renesanci. Vzestupný trend vykazuje především přeprava automobilů díky zvýšené výrobě v automobilkách TPCA v Kolíně a Škoda Auto v Kvasinách, ale i díky postupně se měnícímu přístupu státu. Ten zavedl v poslední době mýtné pro kamiony, které alespoň zčásti srovnalo podmínky pro oba druhy dopravy, navíc začíná připravovat programy jako je tento.

Operační program Doprava by měl poskytnout prostředky i na větší projekty, jako jsou rekonstrukce železničních uzlů. "Ano, peníze na železniční uzly tam jsou," potvrdil už dříve Hanzelka s tím, že jen do Brna půjde kolem 6 miliard korun. Dostat by se mělo i na řadu dalších projektů, včetně zdvoukolejnění a elektrifikace některých tratí. Česká republika může začít čerpat peníze schválené v operačním programu velmi brzy, utratit je musí do roku 2015.

Doplnil: Adys. Zdroj: iHNed.cz


Honza Beránek / JTB | 23.3.2008 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer lwq  mail  
23.03.2008 (22:04)  
Hirasima hard :-D ze by konecne neco racionalniho ? nebo jen chteji pomoci dcerinne spolecnosti CD Cargo ? Ale i to se ceni - naklady patri na zeleznici - tecka. ;-)

2 Chikatetsujin : mje rec - musi se na to rozume nebo z toho bude ostuda - zas ...
23.03.2008 (21:52)  
zaza: To zavání komunizmem, nemyslíš? Nejde o to pouze revitalizovat vlečky, ale hlavně na začátku nabídnout firmám lepší služby než konkurence. Nelze říct "Teď vám tady postavíme vlečku a vy po ní budete povinně přepravovat x procent nákladu!"
23.03.2008 (21:52)  
Tedy, investice do železnice jsou potřeba, ale tohle se mi vůbec nelíbí. Za prvé budou těžce znevýhodněny společnosti, které do vleček investovaly, protože prostě vlakem vozit chtějí, zatím co tady je otázka jak bude dotace a následné využití vlečky vypadat a podle jakého klíče se bude ze zájemců vybírat.

Možná by to šlo vytvořit spíše účelovou dotaci, že pokud společnot bude více než 70 % svých nákladních přeprav konat po kolejích, mohla by si sáhnout na dotaci. Pak by to asi byly relativně dobře investované státní peníze.
Registrierter Benutzer zaza 
23.03.2008 (21:36)  
Proč podniky žádat? Jednoduché řešení: Ano, dostanete povolení k výstabě/rekonstrukci objektu s tím že např 75 procent dopravy surovin i výrobků půjde po kolejích...
Registrierter Benutzer pekař 
23.03.2008 (21:24)  
sunfreedom: motivace u státního nebo velkého podniku je stejně malá, jako u soukromníka, který mi neplatí přesčasy, že...
23.03.2008 (21:00)  
Immortateles při stavbě železnice je menší zásah do krajiny než při stavbě X proudové dálnice.

Tak tohle jste snad nemohl myslet vážně...
23.03.2008 (20:51)  
Ad sunfreedom:Já si zase nemyslím,že by měl stát věnovat 640 miliard Kč církvi. Tedy stát,kde je 75 % občanů jednoznačnými ateisty,jak je tomu v ČR. Možná,že kdyby za příslib zvolení potentáta byly sliby absolutní priority železnic ať to stojí co to stojí bylo by to lepší. Ale sliby jsou chyby,co říkáte?(Tedy pokud nejsou podloženy tajnou zákulisní dohodou).
23.03.2008 (20:36)  
Pendožabák: Problém je, že ve státním podniku nikdy motivace nebude. Můžeš měnit a restrukturalizovat jak chceš. Nic se nezmění.

Immortateles: Naprostý nesouhlas. "Můžeme být rádi..." A sebrat peníze policistům? Aby začali brát úplatky oficiálně, aby uživili rodinu?

Frantisek: Nejsou ani ty silnice. Taky neříkám, že stát má stavět průmyslové zóny...
23.03.2008 (20:26)  
Vlečky sice nejsou veřejným statkem, na druhé straně jím nejsou ani příjezdové cesty do průmyslových zón, které vláda také financuje. Bohužel chybí ucelený systém, který by pomohl vrátit dopravu na koleje. Samotné vlečky tomu mohou pomoci, ale nejsou všespásné. Hlavní je srovnání ekonomických a technických podmínek (aby trh byl skutečně trhem a ne džunglí o nerovných pravidlech poškozujících vše kolem). První nesmělý krok byl učiněn (mýtné na vybraných silnicích), podpora vleček je druhým (poté, co byly financovány průmyslové zóny bez nich). Takže si přejme, aby to hlavně nakonec k něčemu bylo, a buďme rádi, že se to děje. Myslím, že to může mít podobně kladný vliv na naše budoucí životy, jako řádná výchova ve školách...
Registrierter Benutzer Immortateles  mail  
23.03.2008 (19:35)  
No,na jednu stranu je to dobře,že se zvýší přeprava po železnici,ubude autonehod;každoročně jich stovky zaviní kamiony .Na druhou stranu při stavbě železnice je menší zásah do krajiny než při stavbě X proudové dálnice.
Co se týče peněz,které jdou do železnice a ne do školství.Tak to už je chyba ve vedení vlády a těm patřičným idotům co si sypou peníze z eurofondů do kapes a nebo o ně neumí ani zažádat...
Takže kritizování,že jdou peníze do železnice a ne jinam,není na místě,můžeme být vůbec rádi,že peníze někam jdou,co je veřejně prospěšné a ledajakého technika to potěší.Naopak by se mělo ubrat na platech policistů a dalších lidí,co v podstatě nic nedělají...
Můj názor na věc..
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko