..: Evropské peníze mají pomoci v obnově vleček :..

Ilustrační obrázekPraha - Alespoň část z opuštěných železničních vleček by chtělo obnovit ministerstvo dopravy. Na vlečkách by rádo postavilo svou snahu vrátit alespoň část přeprav ze silnic zpátky na železnici. Operační program Doprava má na vlečky připraveno asi 430 milionů korun, které by měly přijít z evropských fondů.

"Program má podpořit obnovu zrušených vleček, údržbu starých, rozšíření stávajících i výstavbu nových," prohlásil mluvčí ministerstava Karel Hanzelka. O podporu budou žádat přímo podniky, jimž vlečky patří s tím, že přesunu přepravované komodity alespoň zčásti na dráhu.

Podle údajů ČTK je v České republice asi 2000 provozuschopných vleček o celkové délce 4214 kilometrů. Z toho ale je 432 vleček takzvaně uvedených do klidu, což znamená, že úsek je sice nadále veden jako dráha, ale žádné vlaky tudy nejezdí. Ještě hůře je na tom 375 bývalých vleček, které byly zanechány svému osudu a postupně upadly do neprovozního stavu. Počet provozních vleček je v posledních letech poměrně stabilní, dobu největšího rušení si odbyly během 90. let.

"Investice do revitalizace vleček velice vítáme jako podporu rozvoje železniční dopravy," uvedla mluvčí ČD Cargo Simona Hradilová. Podle zástupců ČD Cargo nákladní železniční doprava zažívá renesanci. Vzestupný trend vykazuje především přeprava automobilů díky zvýšené výrobě v automobilkách TPCA v Kolíně a Škoda Auto v Kvasinách, ale i díky postupně se měnícímu přístupu státu. Ten zavedl v poslední době mýtné pro kamiony, které alespoň zčásti srovnalo podmínky pro oba druhy dopravy, navíc začíná připravovat programy jako je tento.

Operační program Doprava by měl poskytnout prostředky i na větší projekty, jako jsou rekonstrukce železničních uzlů. "Ano, peníze na železniční uzly tam jsou," potvrdil už dříve Hanzelka s tím, že jen do Brna půjde kolem 6 miliard korun. Dostat by se mělo i na řadu dalších projektů, včetně zdvoukolejnění a elektrifikace některých tratí. Česká republika může začít čerpat peníze schválené v operačním programu velmi brzy, utratit je musí do roku 2015.

Doplnil: Adys. Zdroj: iHNed.cz


Honza Beránek / JTB | 23.3.2008 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
23.03.2008 (18:54)  
sunfreedom: Tak za prvé do školství jde peněz sice nedostatek ale jdou tam alespoň nějaké ale do železnice na výstavbu - pokud vynecháme slavné koridory moc peněz nejde. Měli bychom přinutit ty podniky aby si sami postavili vlečku a ne jim jí postavit za europeníze a potom po ní nebude jezdit nic
Za druhé. Z vlastní zkušenosti vím že lavice které se dnes vyrábějí nejsou moc kvalitní a málo vydrží navíc jsou drahé. Mnohem lepší by bylo kdyby ty lavice z roku 1982 zrekonstruovali.
Za třetí. Dráhám privatizace moc nepomůže pokud na strategických, místech ve vedení společnosti a na miniserstvu dopravy budou sedět negramoti kteří viděli vlak na obrázku a říkají si-Za čtyři roky jdu od válu tak je to jedno můžu tady pos..t cokoli. V tom je největší problém.
23.03.2008 (18:26)  
Vlad: Měl jsem na mysli spíš věci jako platy učitelů a nesezení našich děti na lavicích z roku 1982... Osobně se domnívám, že pokud si má stát vybrat mezo vlečkou x učitelem, měl by vždycky volit učitele. Vlečka není veřejný statek!!! Tudíž nemá nárok na státní dotace... A takhle bychom mohli jet dál vlečka x policie, vlečka x armáda... všude ty koleje prohrajou.

T435: Ty nové vlečky nás kamionů nezbaví. Ale možná, že chytřejší děti z lépe vybavených a spravovaných škol přijdou na to, že dražší mýtné a soukromé ČD ano!!!
Registrierter Benutzer Qaws 
23.03.2008 (18:03)  
Hodně se pobavím, jestli se za tychle prachy postaví vlečka na První Brno (Třebíč), kterou před chvílí rozebrali...:(
Registrierter Benutzer Web 
23.03.2008 (17:52)  
Já jenom doufám, že to půjde jako podpora na obnovu vleček se zárukou jejich dalšího vysokého využívání a neutopí se to ve vlečkách, po kterých už nikdy nic nepojede...

Ad. rušení vleček - kdyby se nrušili, lilo by se do nich X peněz a stejně by ty podniky zásobovaly kamiony, tak o co go?
23.03.2008 (17:32)  
FFMartin: Přesně tak. Bohužel odpovědnost nejvyšších představitelů, kteří rozhodují o dopravní politice státu, není.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
23.03.2008 (15:12)  
T435: Do škol teče hodně málo peněz.
Registrierter Benutzer pekař 
23.03.2008 (15:00)  
sunfreedom: peněn do vzdělání jistě není nikdy málo, ale myslím, že se vyhazují v úplně jiných oblastech než je železnice...
Registrierter Benutzer T435 
23.03.2008 (14:50)  
Do škol? Děláte si srandu?Teče tam snad málo peněz?
A co takhle do dalších a dalších kanclů...Se tady chcete nechat zahrabat v kamionech?
Editor oder ŽP Admin Vlad  mail  
23.03.2008 (14:48)  
(OT) sunfreedom: Jenom v Moravskoslezském kraji jde do snížení energetické náročnosi školských staveb přes 150 milionů CZK (1. výzva)
23.03.2008 (14:08)  
Boha jeho... 430 milionů od státu do železnice... kdyby to dali do škol...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko