Praha - Dolní komora českého parlamentu, Poslanecká sněmovna, v závěrečném čtení podpořila novelu, která má napomoci dokončení transformace Českých drah. České dráhy přijdou o povinnost provozovat drážní cestu, která přejde na Správu železniční dopravní cesty. Předkladatel novely, předseda hospodářského výboru Oldřich Vojíř (ODS), si od ní slibuje hlavně větší transparentnost v hospodaření drah a rovný přístup dopravců na koleje.
ČD už nebudou provozovat celostátní a regionální tratě, tato povinnost připadne Správě železniční dopravní cesty, která s dopravci bude uzavírat smlouvy o přístupu na koleje. Dráhy by si tak podle Oldřicha Vojíře již neměly vylepšovat výsledek hospodaření, který jim zhoršuje ztráta z osobní dopravy. Na SŽDC současně přejde majetek za asi 12 miliard Kč a asi 11 tisíc zaměstnanců. Poslanci chtějí znát finále transformace
Sněmovna také přijala doprovodné usnesení, ve kterém vyzývá ministerstvo dopravy, aby ji do konce roku informovalo o koncepci dokončení transformace české železnice. Poslanci zároveň rozhodli, že pokud budou ČD podnikat v něčem jiném, než je osobní železniční doprava, musí to účtovat odděleně a nesmějí peníze z veřejných rozpočtů převádět na jiné činnosti. SŽDC bude moci také provozovat i jiné dráhy na smluvním základě.
Sněmovna nepřijala doprovodné usnesení, kterým měla vyzvat vládu, aby nejpozději do 30. června příštího roku převedla potřebný majetek pro provozování dráhy na SŽDC, a to včetně nádražních budov, pozemků pod kolejemi a telekomunikačních zařízení.
zdroj: Dopravní noviny
| 5.4.2008 (12:00)
Asi si patrně myslí,že pokud má obec např. knihovnu,tak stát obci může nakázat,že tam nesmí mít poezi (třeba)...
Mimochodem, můžeš mi říct, v čem že jsi mě setřel? Docela by mě to zajímalo.
Jinak dám ti kontakt na RNDr. Perlína (který je také člen zastupitelstva Prahy 2), můžeš mu vysvětlit tu svojí teorii, třeba ho i pobavíš.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










