Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.
Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.
Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.
Zdroj: Železničář
Ilustrační foto: Tomáš Kubovec
| 9.4.2008 (16:00)
Pozor! CSD de facto nenakupovaly - jednalo se o statni ukol pro dodavatelskou firmu vyrobit pro CSD serii vozidel te ci one rady.
Ale i vlastnik nemalo prispiva na obnovu kolejovych vozidel sve vlastni CD - regina snad CD stoji jen 8 mil.
Vlad: cele je to blbost, opravdu asi brecis na spatnym hrobe. Doporucuju nejake liberalni forum, tam tyto blaboly jiste najdou odezvu :).
Aspon k tem odpisum - vozovy park CD byl "odepsan" uz za komancu a to tu vladlo centralni hospodarstvi, ktere jaksi nove stroje nezajistilo, asitak jako dostatek toaletniho papiru nebo banany. Takze hodne rychle zapomen na nejake dotovani techto odpisu ze sveho :)
Je pravda ze je to komlikovane tim ze Drahy nejsou porad poradne rozdelene a zprivatizovane. V dokonalem svete by to bylo tak ze nekdo spravuje koleje a infrastrukturu(vcetne nadrazi atd.) A na drahach by si mohl kdekdo jezdit jako po dalnicich. A nejlepe po cele EU. Decentralizace kraju by vedla tez k tomu ze by si vybrali dopravce ktery by jim nabydl nejlepsi sluzby. A uz by to bylo na samotnych dopravcich s cim by prisli. A jsme pro to si pronajimat vozy!! Kdykoliv se da odstoupit od smlouvy a sebrat se novejsi a novejsi vozy .... ne ze CD se za 20 let vrati naklady na v te dobe hodne zaostale pendolina ktera asi uz nikomu neprodaji.
happy: Prosím nezměňovat pojmy - zdravotnictví se svým solidárním systémem je úplně něco jiného než dotační systém.
Jirka Panther: Problém je trošku někde jinde - v minulosti ČD nebo spíše ČSD nakupovaly - jako státní zakázka - vždy vetší až obrovské objemy (ať žijí šukafony) najednou. Takže se po nějakou dobu vytvářely odpisy - a z nich se (teoreticky) pořizovaly další stroje. Dnaes jsme v situaci, kdy je většina strojů dávno účetně odepsaná, ale není za ně náhrada. A pokud se má obnovit vozový park, tak je nutno do systému "nalít" finance. Ale to by měl udělat vlastník a ne uživatel. (On to stejně v konečném součtu zase zaplatí daňový poplatník.) Stát na kraje postupně převedl spoustu věcí, které mu "nešly do krámu" - jen provoz silnic 2. a nižších tříd, které jsou v zoufalém stavu včetně havarijních stavů mostů je obrovská kláda).
Takže mne zlobí, že ČD si vynucují platby po kraji na vozidla a ne po vlastníkovi/zakladetli/zřizovateli. Kraj je tu od toho, aby řešil dopravní obslužnost a dohadoval se s dopravci - vybíral si je !
Takže jestliže se Plzeňský kraj rozhodne do toho jít, tak to není Klausův pokus 3. české cesty, ale zcela normální a ověřený způsob financování veřejné dopravy.
A co se týče lidí, kteří by to měli spáchat, nejsou to ti zoufalci z devadesátých let, ale v podstatě novovlniči co nebyli na studijní cestě v Kanadě, ale ve Švýcarsku a k tomu pár zkušených kozáků.
K tem naterum. No doufam ze se nezblazni CD a nenatrou ji jako Swicari :D http://ozk.goo.cz/galerie/horna/zahranici/SCHNEEBERGBAHN1,%2031.7.2004.html
,,Ale za 40 milionů by bylo 7-8 pohodlných klimatizovaných autobusů...(ARWAY) a častější intervaly :)
Ale asi taky mensi prepravni vykon (max. pocet cestujich/den) a vetsi emise splodin pri pripadnem stejnem prepravnim vykonu. Zivotnost techto autobusu bude do 15 let. Kolejove vozidlo vydrzi i 2x tolik (u CD 3x :)).,,
No tim bych se nechlubil!!! No a ridit to bude muset ale take nekdo. Vite jake jsou naklady na jendoho zamestnance? Pripoctete si k jeho mzde jeste jednu od dani socialniho zdravotniho odvodu statu az po naklady jako nemocenska a ruzne vyhody statnich zamestnancu. No raci 5 strojvudcu nez 7 busaku.
Moderni vozidlo by melo byt jednoduse upgradovatelne. Tzn. jednoduse demontovatelne casti jednoduse nahraditelne prefabrikaty. potom se kolejova vozidla oplati mit i pres 30 let s tim ze uz tam nebude nic puvodniho pokud to nebude odpovidat standardu te doby. Zaklad pevne konstrukce na kterou muzete hodit vsechny druhy trakce vsechny druhy sedacek krytin boku strechu. Zjednodusene opravy. Proste Stadler ma budoucnost. Doufejme ze Skodovka to take rozjede. Ale nakupovat s tim ze za 20 let budou emisni limity stejne jako ted ???? no tak v te dobe mozna uz budeme jezdit na vodik (to prehanim) podstata je ale jasna. Treba instalace zasuvek (standardu v dnesni dobe II tr.) do pendolina? rozebirat natahovat vrtat? Je to detail ale splachne to zase nase penize. pritom tam mohly byt pripravene listy a jen vy se privrtali zasuvky.
Já jen dodám, že jsme před 4 roky testovali Desiro jak zvládne jízdní doby, které pro provizorní stav na této trati potřebujeme docílit. Pro nynější těžké mašinky nám schází dosáhnout systémové jízdní doby Nýřany - Staňkov 30 min včetně jednoho křižování s R45X. To s Desiry vyjde a pak se výrazně zlepší efektivnost provozu, která je na této trati dost zoufalá (moc vlaků v díslu)
Po dokončení opravy jednokolejné trati Plzeň - Cheb (některými nazývaná hrdě 3. TŽK, ve skutečnosti již hraniční úsek trati Františka Josefa více než 350km od Vídně s mizernými parametry) se přikročí ke zdvojkolejnění a elektrizaci tratě do Bavorska zhruba v parametrech jako je na trati Břeclav - Brno, ale s úsporně řešeným hraničním úsekem Domažlice - Brod nad Lesy
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










