Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.
Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.
Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.
Zdroj: Železničář
Ilustrační foto: Tomáš Kubovec
| 9.4.2008 (16:00)
Jinak myslím že by bylo rozumné s těmito výběrový,i řízeními na provozovatele začít tehdy až bude v našem státě platit jednotný tarif u všech dopravců, jak to funguje například ve Švýcarsku.
Ať kraj vypíše výběrové řízení , kde zadá jasnou specifikaci požadovaných vozidel a ať si vybere z obdržených nabídek tu nejvýhodnější.
Nesouhlasím s tím , aby byl státem či kraji zvýhodňován pouze jeden dopravce. Buď zvýhodnit všechny a nebo nikoho. Zkrátka měřit všem stejným metrem. Zvýhodnit všechny pokládám za nesmysl. Takže by bylo nejlepší takto nikoho nezvýhodňovat.
Největší problém železnice vidím v tom , že působí ve svém uzavřeném světě , kde vládnou trochu jiná pravidla , než v reálném světě.
Pokud budete působit třeba ve firmě , zabývající se silniční dopravou , budete jeden z mnoha. Budete vědět , že pokud něco zkazíte , nebo se něco nepovede , můžete mít pro vás fatální následky. Vzhledem k tomu , že v tomto oboru působí velké množství firem budete muset hodně a hodně dřít , abyste v tomto boji obstáli. Tyto pravidla platí téměř v každé oblasti lidského bytí.Nikoliv však v železniční dopravě a to jí dle mého názoru ohromně škodí.
Stát i kraje by měly dělat vše proto , aby ČD do tohoto reálného prostředí dostaly. Pokud se jim to povede , bude to mít ohromně pozitivní přínos pro celou společnost.
Podívejme se třeba na autobusovou dopravu. Koho by před dvaceti lety napadlo , jak se bude třeba mezi velkými městy cestovat. Ten ohromný rozdíl je způsobený pouze jenom konkurencí. Pokud by ČSAD byl zprivatizován jako jeden velký podnik s celorepublikovou působností a nikomu jinému by nebylo umožněno v tomto oboru podnikat , nic by se nezměnilo.
Stejně si ale Desiro s logem ČD neumím nějak představit.
Další problém je že v tom Železničáři to bylo bohužel jako ftípek ne jako článek.
- CD berou na km asi polovinu toho co ZSSK nebo H-Start
- na trasach, co jezdim ja, je autobus vyrazne pomalejsi nez vlak. Neni to nahodou smerovanim silnic versus zeleznice v danem miste, takze to nejde generalizovat??? Je to vlastne problem CD, nejel by to jiny kolejovy dopravce stejne???
Jenze kouzleni soukromym dopravci je taky pohadka...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










