..: Desira pro regionální spoje ČD :..

Ilustrační obrázek Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.

Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.

Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.

Zdroj: Železničář

Ilustrační foto: Tomáš Kubovec


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
09.04.2008 (20:46)  
ad Franta: 10 let je poměrně málo vzhledem k finančním objemům.ústečáci budou nabízet smlouvy na cca 15 let,až se jim tam rozjedou ty výběrovky
registrovaný uživatel happy 
09.04.2008 (20:44)  
Není ta cena za Desiro náhodou trošku vyšší??Kolem 55-60 melounů se může dle mého soudu pohybovat cena RS (regioshuttle od Staadleru).Jinak pokud jde o srovnání desira a 854,potom bude spotřeba asi podobná,ale obsaditelnost a užitný prostor 854 je podstatně nižší.Takže srovnatelné je desiro vs. 854+954 a potom je jasné,co je úspornější ;)
09.04.2008 (20:39)  
mates111: Ovšem to by kraj musel uzavřít smlouvu s ČD na 10let dopředu
09.04.2008 (20:38)  
Aleš Franc: Za to současné malé CSAD s rozpadajícími se Karosami je kauf?

Jinak myslím že by bylo rozumné s těmito výběrový,i řízeními na provozovatele začít tehdy až bude v našem státě platit jednotný tarif u všech dopravců, jak to funguje například ve Švýcarsku.
09.04.2008 (20:34)  
Nevíte někdo, jak je to s provozními náklady na Desiro oproti 810 či 854? Jinak matematika je jasná. Pokud stojí Desiro zhruba 60 milionů jak tu někdo uvedl, tak při odpisové době 15 let to dělá 4 miliony za rok. Proto 10 desir = 40 milionů...
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
09.04.2008 (20:32)  
Já bych šel cestou podobnou , jakou zde popsal Vlad.
Ať kraj vypíše výběrové řízení , kde zadá jasnou specifikaci požadovaných vozidel a ať si vybere z obdržených nabídek tu nejvýhodnější.
Nesouhlasím s tím , aby byl státem či kraji zvýhodňován pouze jeden dopravce. Buď zvýhodnit všechny a nebo nikoho. Zkrátka měřit všem stejným metrem. Zvýhodnit všechny pokládám za nesmysl. Takže by bylo nejlepší takto nikoho nezvýhodňovat.
Největší problém železnice vidím v tom , že působí ve svém uzavřeném světě , kde vládnou trochu jiná pravidla , než v reálném světě.
Pokud budete působit třeba ve firmě , zabývající se silniční dopravou , budete jeden z mnoha. Budete vědět , že pokud něco zkazíte , nebo se něco nepovede , můžete mít pro vás fatální následky. Vzhledem k tomu , že v tomto oboru působí velké množství firem budete muset hodně a hodně dřít , abyste v tomto boji obstáli. Tyto pravidla platí téměř v každé oblasti lidského bytí.Nikoliv však v železniční dopravě a to jí dle mého názoru ohromně škodí.

Stát i kraje by měly dělat vše proto , aby ČD do tohoto reálného prostředí dostaly. Pokud se jim to povede , bude to mít ohromně pozitivní přínos pro celou společnost.
Podívejme se třeba na autobusovou dopravu. Koho by před dvaceti lety napadlo , jak se bude třeba mezi velkými městy cestovat. Ten ohromný rozdíl je způsobený pouze jenom konkurencí. Pokud by ČSAD byl zprivatizován jako jeden velký podnik s celorepublikovou působností a nikomu jinému by nebylo umožněno v tomto oboru podnikat , nic by se nezměnilo.
registrovaný uživatel tenzor 
09.04.2008 (20:31)  
xAnri: přijde mi, že na většině tras vlak pomalejší je (samozřejmě může to být můj soukromá dojem způsobený tím že jezdím tam, kde to pomalejší je :) ) a pokud je někde rychlejší, tak je dražší (což ovšem bývá i v případě že je pomalejší).
registrovaný uživatel happy 
09.04.2008 (20:23)  
Ony ty dotace na vlkm jsou někde dostačující a jinde silně nedostačující.Jen tak orientačně sem si zpočítal,že kraj místo 60kč za vlkm za 810 platil 80 kč za vlkm(oběh vozidla alespoň 400 km za den),tak se dá koupit na leasing(20 let a s provozem 7100 dnů s oběhem 400km) třeba regioshuttle.A čd by vlastně nemusely dát ani fenik.
09.04.2008 (20:23)  
tenzor: S prominutím, ale chtěl bych vidět soukromého dopravce který za 40 milionů nakoupí 10 Desir. Ono i u ČD se mi to za 10 Desir zdá jako poněkud malá částka, když jedno stojí kolem 60 mil. Kč.

Stejně si ale Desiro s logem ČD neumím nějak představit.

Další problém je že v tom Železničáři to bylo bohužel jako ftípek ne jako článek.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
09.04.2008 (20:21)  
Tenzor: castecne souhlasim, ALE:
- CD berou na km asi polovinu toho co ZSSK nebo H-Start
- na trasach, co jezdim ja, je autobus vyrazne pomalejsi nez vlak. Neni to nahodou smerovanim silnic versus zeleznice v danem miste, takze to nejde generalizovat??? Je to vlastne problem CD, nejel by to jiny kolejovy dopravce stejne???

Jenze kouzleni soukromym dopravci je taky pohadka...
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko