Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.
Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.
Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.
Zdroj: Železničář
Ilustrační foto: Tomáš Kubovec
| 9.4.2008 (16:00)
Souhlasim tak s Mírou Ziky že kraj a MD mají přispět na vozidla a to ať je to tram,bus,trolej,metro,vlak.A to všem stejně bez rozdílu jestli to je Diamont,ČD nebo někdo jiný.Jasně přiměřeně adekvátně přispět to nezanemená celé koupit,páč to by dopravci na to házeli bobek.
Ja jsem pro,páč tam jezděj 714+Btx a to sou hnusy nebezpečný,málem to tam zabilo lidi jak ten Btx skončil ve Stodě na peróně.Myslim si ale že to nevyjde a že peníze dá kraj na něco jinýho.
Když chci poskytovat nějakou službu, tak bych ji měl poskytovat komplexně. Chci-li vozit lidi/náklad, tak si na to musím vytvořit odpovídající vozidlový park. (SA pana Jančury je zde populární - kdo mu dal dotace na nákup autobusů, když začínal, když obnovuje park?)
ČD odepisují své stroje, odpisy byly jistě zahrnuty ve vykazovaných ztrátách v minulosti (daňový poplatník zaplatil) - takže kam přišly peníze z odpisů, které by se měly použít na obnovu? Ano, inflace - ale to by měly být věci zahrnuté v cenách jízdného. A pokud vychází cena jízdného příliš vysoká - tak pak je otázkou proč? Neefektivní provozd? Drahé vstupy? Přezaměstnanost? Proč? A co se dá změnit?
Toto je jen malý kousek z puzzle dotací. Proč se leccos dotuje? Zemědělstvím počínaje... Proč to mám jako daňový poplatník platit?
OK, ke své práci potřebuji počítač, notebook, mobil, auto. Dejte mi prosím dotace - rád si tam nalepím cedulku.
Ale tady pláču na špatném hrobě.
Kouknou se, co je napsáno na Desirech jezdících ve spolkové zemi Durynsko. Tamní vláda se podílela finančně na nákupu Desir pro - vaším pohledem "státní podník Deutsche Bahn A.G".
Kouknou se do švýcarské konfederace, kterak se tam kantony a polokantony chlubí tím, jak se finančně podílely na nákupu moderních kolejových vozidel pro - vaším pohledem "státní podník SBB A.G".
Ale asi taky mensi prepravni vykon (max. pocet cestujich/den) a vetsi emise splodin pri pripadnem stejnem prepravnim vykonu. Zivotnost techto autobusu bude do 15 let. Kolejove vozidlo vydrzi i 2x tolik (u CD 3x :)).
CD NEMOHOU za svuj vlastni vozovy park. Ten je vysledkem republikove "chudoby".
Jako kdyby mi taxikář řekl, že když nechci jezdit ve škodovce, ale ve volvu, tak ať mu přispěju na koupi (mimo to, že mu zaplatím za cestu).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










