..: Desira pro regionální spoje ČD :..

Ilustrační obrázek Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.

Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.

Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.

Zdroj: Železničář

Ilustrační foto: Tomáš Kubovec


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
09.04.2008 (19:13)  
Tu by som videl šancu pre zapojenie Veolie, nie?
09.04.2008 (19:11)  
xAnri:kdyby byla chudoba o které píšeš tak většina lidí jezdí dnes žigulama,trambantama,émbéčkama atd.Tyto staré vozy nahradilo obyvatelstvo za Feliny,Fábky a voktávky,takže v chudobě ČR a obyvatelstva to není.Vozový park ČD je srovnatelný s vozama které dnes a denně vidíme u cikánů a spol.Tedy obnova musí přijít co nejdřív.
Souhlasim tak s Mírou Ziky že kraj a MD mají přispět na vozidla a to ať je to tram,bus,trolej,metro,vlak.A to všem stejně bez rozdílu jestli to je Diamont,ČD nebo někdo jiný.Jasně přiměřeně adekvátně přispět to nezanemená celé koupit,páč to by dopravci na to házeli bobek.
Ja jsem pro,páč tam jezděj 714+Btx a to sou hnusy nebezpečný,málem to tam zabilo lidi jak ten Btx skončil ve Stodě na peróně.Myslim si ale že to nevyjde a že peníze dá kraj na něco jinýho.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
09.04.2008 (19:11)  
Miroslav Zikmund, xAnri05: Dívám se na to jako daňový poplatník - a proto se mi to nelíbí.

Když chci poskytovat nějakou službu, tak bych ji měl poskytovat komplexně. Chci-li vozit lidi/náklad, tak si na to musím vytvořit odpovídající vozidlový park. (SA pana Jančury je zde populární - kdo mu dal dotace na nákup autobusů, když začínal, když obnovuje park?)

ČD odepisují své stroje, odpisy byly jistě zahrnuty ve vykazovaných ztrátách v minulosti (daňový poplatník zaplatil) - takže kam přišly peníze z odpisů, které by se měly použít na obnovu? Ano, inflace - ale to by měly být věci zahrnuté v cenách jízdného. A pokud vychází cena jízdného příliš vysoká - tak pak je otázkou proč? Neefektivní provozd? Drahé vstupy? Přezaměstnanost? Proč? A co se dá změnit?

Toto je jen malý kousek z puzzle dotací. Proč se leccos dotuje? Zemědělstvím počínaje... Proč to mám jako daňový poplatník platit?

OK, ke své práci potřebuji počítač, notebook, mobil, auto. Dejte mi prosím dotace - rád si tam nalepím cedulku.

Ale tady pláču na špatném hrobě.
09.04.2008 (18:55)  
Vlak : kouknou se, jak byl financován nákup kolejových vozidel pro společnost Vogtlandbahn jezdící v Sasku, takto dceřinné společnosti bavorské společnosti Regentalbahn ... Saský daňový poplatník se podílel na nákupu kolejových vozidel pro zkvalitnění osobní dopravy v Sasku, resp. regionu Vogtland, která jejich vlastník pronajímá české společnosti Viamont, aby jimi zajištovala dopravu na trati z Karlových Varů do Marianských Lázní.
Kouknou se, co je napsáno na Desirech jezdících ve spolkové zemi Durynsko. Tamní vláda se podílela finančně na nákupu Desir pro - vaším pohledem "státní podník Deutsche Bahn A.G".
Kouknou se do švýcarské konfederace, kterak se tam kantony a polokantony chlubí tím, jak se finančně podílely na nákupu moderních kolejových vozidel pro - vaším pohledem "státní podník SBB A.G".
registrovaný uživatel happy 
09.04.2008 (18:54)  
Tak zpráva je to super.Mezi Plzní a Domažlicemi jezdí poměrně dost lidí.Nyní to je v režiji řady 754 a 854(i s třema přívěšákama).Nevím,kde se vzala ta 810,která zde má zanedbatelný podíl.Jinak během špičky by určitě muselo dojít k zdvojení souprav (lepší efektivita než 854+3*přívěs a lépe než 754+4*Bdt).To že bude souprava krátit jízdní doby je více než jasné.Takže ať to vyjde :)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
09.04.2008 (18:35)  
Ale za 40 milionů by bylo 7-8 pohodlných klimatizovaných autobusů...(ARWAY) a častější intervaly :)

Ale asi taky mensi prepravni vykon (max. pocet cestujich/den) a vetsi emise splodin pri pripadnem stejnem prepravnim vykonu. Zivotnost techto autobusu bude do 15 let. Kolejove vozidlo vydrzi i 2x tolik (u CD 3x :)).
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
09.04.2008 (18:30)  
Vlad: zase jeden, kteremu je treba vytroubit, ze CD JSOU STATNI PODNIK, TAKZE KRAJE JE VLASTNE TAKE VLASTNI A TUDIZ FINANCUJI DO "SVEHO".
CD NEMOHOU za svuj vlastni vozovy park. Ten je vysledkem republikove "chudoby".
09.04.2008 (18:14)  
Chválihodný počin, jen tak dál :) Ale za 40 milionů by bylo 7-8 pohodlných klimatizovaných autobusů...(ARWAY) a častější intervaly :)
09.04.2008 (18:05)  
Vlad: V Polsku je tento systém myslím dokonce uzákoněn. Regionální vozidla jsou často v majetku samotných vojvodství...
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
09.04.2008 (17:56)  
Ta politika státního podniku je kouzelná: Chcete jezdit v lepších soupravách? Tak si je kupte (nebo spolufinancujte) a my Vás v nich budeme vozit.
Jako kdyby mi taxikář řekl, že když nechci jezdit ve škodovce, ale ve volvu, tak ať mu přispěju na koupi (mimo to, že mu zaplatím za cestu).
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko