..: Rekonstruované vozy dostávají nové barevné schéma :..

Ilustrační obrázekPlzeň, Trnava - V pátek 11. dubna přijel do České republiky ze slovenské Trnavy první rekonstruovaný vůz ze čtyřicetikusové série, která by měla být hotova do konce letošního roku. Prototypem pro další rekonstrukce v režii společnosti ŽOS Trnava se stal vůz Bee 20-70 508, jenž by se měl v nejbližších dnech podrobit zkouškém na cerhenickém zkušebním okruhu. Ve stejné době se na testovací proces připravuje i druhý zástupce nové vlny rekonstrukcí - vůz Apee 19-70 002, pocházející z dílen firmy MOVO Plzeň. Oba kusy přitom naznačují posun v pojímání vizuální identity Českých drah: nové barevné schéma by mělo nově modernizované vozy v očích cestujících přiblížit elitním vozům ve flotile dopravce.

Rekonstrukce z Trnavy - ne vše je dokonalé

Vůz Bee 20-70 508 dostal v rámci modernizace nová okna, vakuový systém WC, klimatizaci, zásuvky na 230V, nové sedačky vzoru Bmz241 (použitá fotografie je pouze ilustrační!) a konečně také nový nátěr. Ten vychází ze standardního schématu vozů ČD; obligátní zelený pruh v úrovni oken však nahradila barva červená. Vizuální rozdělení bočnice na bílý spodní pruh, horní červenou část a světle šedou střechu přiblížilo nové schéma vzhledu nových tlakotěsných vagonů firmy Siemens řad Ampz, Bmz a WRmz. Omlazenému Bee bohužel zůstalo původní obložení interiéru, na němž je dokonce vidět i několik starších čmáranic jako pozůstatek po neukázněných cestujících. Podle dostupných fotografií lze říci, že estetice interiéru neprospívá ani poněkud netradiční navaření nového zámku na původní dveře buňky WC.

Ilustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázek

MOVO Plzeň - také mnoho změn

Ve vzácné časové shodě se právě minulý týden na zkušebním okruhu v Cerhenicích nacházel vůz Apee 19-70 002, přivezený z dílen plzeňské firmy MOVO, kde se podroboval kompletní opravě. Podle předběžných informací mají provedené změny skoro stejný rozsah, jako v případě trnavské rekonstrukce. Také tento vůz dostal nový lak, jenž se ovšem od svého modernizovaného kolegy liší v provedení barvy střechy (bílá jako podokení pruh) a také v celočerveném lakování čela. Vůz dostal kromě klimatizace a zásuvek na 230V také nové vakuové WC, jejichž instalace si vyžádala odstranění a zaslepení původních oken.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: ŽelPage

Fotografie © Richard Sabela, Vilém Bodlák


JiříK. | 15.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
16.04.2008 (12:07)  
Na lak to prostě nejezdí.Pokud člověk třeba z auta uvidí vlak v novém krásném unifiku,tak si řekne,že se sveze zase jednou něčím moderním.Ovšem když do toho vleze,tak zjistí,že se jedná o ten samý šrot,kterým jezdil před třiceti lety do školy.Proto je nezbytně nutné rozlišit starý krám od nového vozu. čd jsou takřka monopolem,takže není nutné dělat jednotné nátěry kvůli rozlišení (SA a další).Do budoucna by se o tom uvažovat mělo,ale nyní je to dobré řešení.
registrovaný uživatel wen 
16.04.2008 (11:36)  
railpic: Fajn, tak Regionova se mi nelíbí, OK? Hlavně prostě nezapadá do klasického barevného schématu. Že je PR a korporátní image důležitá věc, o tom prostě dneska nelze pochybovat, nechápu, proč by ČD měly být nějakou výjimkou.

Ad. DP: Nevzpomínám si na zmatky při výlukách, nové vedení DP ale rozhodně vypadá, že se staví vstřícněji k požadavkům cestujících (když pominu zvýšení jízdného). Dal bych jim šanci, zatím se věci zdají ubírat správnou cestou...

milos: Mně se zdá pomačkaný nejen tenhle, ale většina rekonstruovaných nebo nových vozů ČD, zvlášť to vynikne, když na vedlejším nástupišti stojí nějaká souprava DB nebo ÖBB. O rychle blednoucím laku nemluvě...
16.04.2008 (11:34)  
Nechápu, proč jsou na klimatizovaném voze otevírací okna. Dále jsem zvědav, jak se ČD podaří udržet čisté střechy. Většina vozů ČD i po nedávné obnově laku mají střechy v barvě "zdravé" rzi. O polácích se říká, že jsou to špinďírové. Podívejte se však, jak mají vozy zvenku čisté, včetně střech. O tom se nám může jen zdát. Čmáranice je zbytečné odstraňovat. Jen se odstraní, pokud to vůbec jde, tak tam budou nové. V Praze jsou jednotky řady 451 a 452 pomalované uvnitř čmáranicemi do třech dnů po jejich zprovoznění po velké opravě a zvenku tak do týdne. Odstraňování je boj s větrnými mlýny, stejně tak, jako škrábance na oknech. FRK
registrovaný uživatel milos  mail  
16.04.2008 (11:26)  
zda se mi to, nebo ten plzenak je zvenku nejak moc pomackanej?
registrovaný uživatel M 
16.04.2008 (10:14)  
happy - k cemu cestujici potrebuje na nadrazi poznat, co je dalkovej vlak a co lokalka? Copak nekdo do vlaku nastupuje podle barvy vagonu? POdle mne hlavne podle hlaseni a ceduli, ne?
A to s tema jidelnaka atd., tak klidne jine byt muzou, ale ta tva reakce je spis zalozena na sotoustvi. Dost pochybuju, ze by Nemci homadne "omylem" lezli do restauracnich vozu v ICE, protoze je "nemaji sanci poznat"...
registrovaný uživatel M 
16.04.2008 (10:10)  
MJ zacal zajimavyou debatu:-) Ja osobne bych si "vzal priklad" z toho Tourbusu, ktery zmenil. Ten sice zadnou svou barvu - mam pocit - nema, ale jejich elitni jednotka busu ano.
Z hlediska CD to tedy znamena, ze jestli jsou Bmz cervene, tak necht je to jejich barva pro dalkove vlaky. Zjevny problem jsou tedy pendolina, ktera do CD absolutne nezapadaji a neladi vubec s nicim. Rovnez tak ty nase Beery - to taky nevim, co tim chtel basnik rici... Takze dalkove vlaky necht jsou cervene tedy, "mistni" bych osobne nechal jak jsou (mysleno barvy...).

Pokud jde o to Rakousko, tak cervena-seda plati ale jen pro nove vagony, ne? Je tam prece taky hodne modrych a nemyslim, ze by to bylo rozdelene na dalkova-mistni, ale spis je to o tom, ze cervenosede jsou ty nove a ty stare se nepremalovalaly.
16.04.2008 (10:04)  
Wen: nevím, na koho reagujete, takže: Dnešní ČD zjevně mají plán, jak mají být jaké vozy natřeny, narozdíl od poloviny 90. let, kdy si skutečně každé depo vozy a lokomotivy malovalo podle sebe. Jestli je správný, zjevně nevyřešíme. To, že barevné schéma regionov je katastrofa, jste někde objektivně zjistil, nebo jde o váš subjektivní názor, který by bylo lépe prezentovat jako "mně se nelíbí"? Protože mně se třeba líbí.
Na závěr jedna zkušenost: u pražského DP se nedávno vyměnilo vedení. Asi pod vlivem učebnic je stále přesvědčeno, že nejdůležitější je právě PR. Takže při první velké výluce udělalo krásné letáky, ceduličky a kde co, bohužel s takovýma chybama a tak špatnou organizací samotné výluky, že hodně lidí si to pamatuje ještě dnes. Aplikováno na ČD, připadá mi fakt směšné mluvit o "analýze výsledků nátěru vozů B na duhovo" v situaci, kdy problém je v zastaralém vozovém parku atd. Ale pokud máte nápad, klidně se nechám poučit, jakou "identitu" by měly ČD přes barvu vozů sdělovat.
registrovaný uživatel happy 
16.04.2008 (10:02)  
Netahejte sem SA.Ten nabízí pouze dálkovou přepravu kvalitními busy s jednotným uspořádáním do kterého si koupím lístek podle sedadla.Tam není potřeba nic rozlišovat.Ovšem pokud stojím na nádraží,tak bych měl rozlišit pohledem,co je regionální spoj a co dálkový,co je jídelňák a co zase lůžkáč.čili nějaká unifikace by přijít měla,ale ne rozhodně vše matlat jednou barvou,protože by v tom byl pro cestujícího bordel.Navíc matlat morálně přežilé vozy B,Bdt atd. do nových barev považuji na hlavu padlé.Takže navrhuji jednotný grafický design,ovšem s jinými barvami,či nějakým velkým identifikačním znakem (abycestující věděl,že to je jídelňák a ne vůz na kolo)
registrovaný uživatel wen 
16.04.2008 (9:28)  
Trochu si pletete pojmy s dojmy. To, jak funguje Corporate Identity, svědčí o celkové profesionalitě firmy. Jak to funguje u ČD? Má nějaké oddělení, které se zabývá PR? Ucelený plán toho, jak by měl vozový park na cestující působit? Mají všechny vozy vypadat stejně, nebo má být na první pohled patrné, jestli jde o regionální nebo mezinárodní spoj? A nebo se prostě někdo ráno probudí a řekne si: "Ty nový Béčka bych natřel třeba na červeno?"

Pendolíno bych do toho netahal, to je prostě svým způsobem výjimečná jednotka (chápejte to, jak chcete). Nátěr Regionovy je katastrofa. U 810 to jeden čas vypadalo, že si každé DKV namaluje na vozy, co je zrovna napadne. Docela povedeně vypadají nové lůžkové vozy. Ale všechno to působí velmi nahodilým dojmem, bez dlouhodobého plánu, bez analýz výsledků apod. A to prostě o něčem svědčí.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
16.04.2008 (8:51)  
Abych řekl pravdu, tak vizuální identita ČD jde poněkud mimo mě. Podstatné je, zda není vůz špinavý a oprýskaný (mám obavu, že i ty zmíněné v článku brzo budou) a jakou má barvu je mi vrcholně jedno- jakýkoliv lak, pokud je nový a/nebo udržovaný je krásný.
Bohužel v článku velmi postrádám fotky zevnitř, což je to, co mě jako cestujícího zajímá nejvíc a kromě toho jsem zvědavý na řemeslné zpracování. Pokud se zase budou v obloucích otevírat dveře od kupé a nedoléhající plasty hrát serenádu jako doteď, tak celé to mohutné rekonstruování bylo naprosto zbytečné.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko